Ja vanwege weer zou het wel volle punten MOGEN zijn lekker duidelijk FIA
Absoluut eens! Dit had echt duidelijker moeten zijn lijkt me
Als ik de berichtgeving erover lees dan lijkt het om de bijzin āand cannot be resumedā te gaan, en de race is nu wel doorgegaan
Ja jeetje zeg. Redelijke anticlimax, het wordt nu niet echt gevierd lijkt het?? (Komt later vast wel, maar is voor ons ook leuk om te zien en dat komt er nu niet van)
Ja de reacties zijn nu nog zo mild, in plaats van euforie. Ik zie net wel dat er om 12 uur op ViaPlay nog een uitzending is?
Hij durft het ook nog niet geloven.
Lijkt me voor Max ook een beetje een deceptie om nu ineens toch wereldkampioen te worden en die onduidelijkheid er omheenā¦
En vorig jaar was het ook nog uren zo spannend⦠ik gun die jongen een kampioenschap waarbij het gewoon direct duidelijk is haha
Wat een dom gedoe zeg.
Ook echt wel sneu, de 1e keer dst ie kampioen werd was het controversieel en nu weer op een rare manier
Ja he! Eens
Lijkt me echt rot om zo te winnen. Hoop stiekem voor hem dat ze het mis hebben.
huh haha ik had alles al afgesloten, is ie toch opeens kampioen haha
Statement van de FIA: omdat de race is hervat geldt de volwaardige puntentelling. Max Verstappen is wereldkampioen Formule 1 in 2022.
Holy shit gewoon toch wereldkampioen
Wat een anticlimax dit zeg, kan er nog niet over uit.
Als je de buitenlandse media er bij pakt lees je daar ook verwarring, maar nu komt het op mij over alsof de media het regelement niet helemaal goed doorgrond heeft.
Tijdens de race zag je namelijk links in de balk al de volledige punten. Toen dachten de commentatoren dat dat een fout was maar volgens het regelement klopte dat dus eigenlijk wel.
Toch duidelijk dat het regelement te onduidelijk is, want naast de media hebben de teams volgens mij net zo goed verkeerd zitten rekenen. Anders waren Verstappen zelf en Horner oa niet zo verbaasd.
Edit:
Ik probeer een IG video te linken maar de preview werkt niet, dus klik hierrr. Olav Mol vat de verwarring nog even samen.
Super tof maar wat een bizarre ontknoping zo
Die āare you sure???ā is wel echt een heel grappig moment. Mag op een t-shirt.
Ik denk dat het ook gewoon is omdat het een enorm reglement is en je altijd dingen voor het eerst tegen gaat komen in de praktijk. En dat gebeurde nu dus ook, logisch dat een team of viaplay dat allemaal niet uit zān hoofd kent. Maar had dan even eerst gezegd: jongens, 5 minuten pauze want we gaan een en ander even narekenen en jullie de uitleg geven voor we allerhande filmpjes instarten.
Ben ik met je eens. Volgens mij hadden ze (FIA) al de tijdens de code rood de verschillende scenarioās kunnen uitleggen. Dus als we helemaal stoppen dan worden deze punten verdeeld, bij doorstarten en uitrijden zoveel punten etc. En dan was het nog even spannend geweest ivm de fout van LeClerc maar dan was er in ieder geval geen verwarring geweest rondom de punten.
Edit: ik baal trouwens nu wel dat ik geen ziggo heb of inlog voor Ziggo want had daar nog wel de nabeschouwing willen zien.
Echt hoe spannend het volgend jaar was, zoān saaie anticlimax is het nu