Het is een harde sport natuurlijk maar ik vind dit echt heel bruut hoor. Hij krijgt niet eens fatsoenlijk een kans en die auto is toch ook waardeloos. Alsof Ricciardo nu ineens sterren gaat schijten.
Zien jullie het al ergens officieel bevestigd? Ik lees het wel overal maar F1 of Alpha Tauri zelf heeft nog niets aangekondigd.
Ja op de insta van AT staat dat DanniRic terug is.
Inmiddels staat het ook op de nos
Sneu wel voor Nyck
Ik vind het ergens ook wel heel hard. Het is nou niet dat de AlphaTauri zo’n goeie auto is. Als je ziet dat Yuki nu volgens mij ook pas 2 wk punten terwijl hij al drie jaar met de AT rijdt. En Helmut heeft zelf ook al aangegeven dat het niet echt lekker loopt bij AlphaTauri.
Precies wou het net zeggen. Yuki presteert niet zoveel beter, hij zit net in de auto, geef hem ook de kans om te ontwikkelen. Vooral als nieuws inderdaad is dat de auto niet top is. Vind het wel naar voor Nyck. Hopelijk kan hij wel nog een stoeltje krijgen in de f2.
https://www.instagram.com/p/Cuj4iW_MLGh/?igshid=NjIwNzIyMDk2Mg==
Ik vind dit wel heel bruut. Nyck is nog amper weg
Verwacht ook niets anders van Redbull tbh. Ze zijn mega hard.
Dat Nyck niet de kans heeft gekregen ben ik mee eens. Zou me alleen niet verbazen als dit zo afgesproken is met hem. Althans, duidelijk is gemaakt dat als hij niet zou voldoen hij er ook direct wordt uitgeschopt ongeacht midden van seizoen of einde.
Iedereen weet denk ik wel dat als je bij Redbull/AT gaat dat ze mega verwachtingen hebben en ze emotieloos zijn.
Nyck is natuurlijk niet de jongste, denk dat Yuki daarom nog de kans krijgt omdat ze hem (gedachte) verder kunnen ontwikkelen nog
Misschien zit daar ook nog wel een commerciële gedachte achter. Yuki is de enige rijder uit Japan en Honda is ook Japans. Door Yuki te laten rijden spreken ze wellicht heel veel fans in Japan aan.
Dit is een goed punt. Komt ze natuurlijk goed uit!
Verder is Nyck niet nodig, Max vervult alles al wat dat betreft.
Ik vind het wel echt sneu voor Nyck dat ie niet eens een heel seizoen de tijd heeft gekregen. Hij verloor het van Yuki maar die rijdt ook alweer drie jaar in die auto. Die auto is dit jaar gewoon slecht, Yuki eindigde weliswaar boven Nyck maar het verschil was ook weer niet zo groot. De verschillen tussen bijvoorbeeld Alonso en Stroll of Verstappen en Perez en Albon of Sargeant zijn minimaal net zo groot, terwijl Stroll en Perez geen rookies zijn. Ik lees in de comments op Instagram ook echt veel negatieve reacties op het vervangen van de Vries en zeker niet van alleen Nederlanders, die mogelijke een oranje bril op hebben.
Ze rijden allebei kut maar Yuki heeft het geluk dat hij support krijgt vanuit Honda.
Naja al zou Stroll de slechtste zijn zou Lawrence hem nog laten rijden dus of dat nou de beste vergelijking is
Ik denk wel dat Yuki binnen 3 seconden in de Aston Martin zit als die Honda gaan rijden
Ja dus Nyck heeft gewoon pech dat hij geen zak geld of grote marketingwaarde meebrengt, anders had hij sowieso nog in dat zitje gezeten.
Overigens wel echt heel excited over de terugkeer van Daniël Ricciardo. Alleen sneu dat het ten koste van Nyck gaat.
Er wordt ook aangegeven dat daniel commercieel gezien beter is.
Daarnaast zijn de performances in de sim vergelijken met daniel, nyck en yuki. En daar was nyck de slechtste.
Volgens Erik van Haren wordt Ricciardo nu ook ingezet zodat ie zich voor kan bereiden op het stoeltje van Perez volgend jaar.
Ik vind Yuki niet kut rijden, volgens mij doet ie t zo goed als kan met die shitbox. Hij heeft nog wel wat goede starts en overtakes enzo gehad, dat lukte Nyck allemaal niet. Dus ik geloof wel echt dat er iets meer achter zit dan alleen Japans zijn. Of nja als ie vervangen wordt door Iwasa bevestigt het je theorie wel
Vind het superhard maar wel begrijpelijke keuze. Ook al zou hij het iets beter gaan doen dit seizoen, is wel duidelijk dat het geen uitblinker gaat zijn. Als ze toch al laatste zijn en waarschijnlijk blijven in de WCC kun je maar beter wat uitproberen, genoeg anderen in de rij (Ricciardo, Lawson, Palou na het IndyCar seizoen)…
Niets te verliezen, behalve Nycks geestelijke gezondheid maar denk niet dat Helmut Marko dat maar iets boeit
Helmut heeft ervoor gezorgd dag nyck een stoel kreeg. Horner was het er niet mee eens.