Forum: meld problemen hier

Het ging bij mij een tijd goed na de vorige keer dat ik het hier ook aangegeven had, maar nu sinds een paar dagen heb ik dit ook weer regelmatig.

Hallooo, ik krijg deze melding een aantal keer achter elkaar (in verschillende topics en met en zonder wifi, wel alleen op mijn telefoon)

Ik zie geen afbeeldingen meer naast een topictitel in de forumlijst. Is dat nieuw of gaat er iets mis?

Ik heb vanochtend vroeg (nouja, vannacht) het forum van een aantal updates en bugfixes voorzien en nu werkt je profiel weer!

Dat is tijdelijk, met de update is ook een verbetering toegevoegd waarbij het forum eerst afbeeldingen in hele lage resolutie laat zien en later pas vervangt door dezelfde afbeelding in hogere resolutie. Dan werkt het sneller, vooral op mobiele aplaraten. Alleen moeten de afbeeldingen in het forum allemaal nog even worden omgerekend en dat duurt heel eventjes (jullie hebben heel veel afbeeldingen inmiddels geüpload!).

Dus dit probleem verdwijnt vanzelf.

1 like

Niet helemaal helaas. Het forum laat posts per plukje in zodat je niet in een keer 4.000 berichten hoeft te downloaden maar het nadeel daarvan is dat sommige browsers dan een beetje versprigen. Je ziet dit dan met name bij het terugscrollen.

1 like

Deze heb ik even een paar dagen gevolgd, die zou nu niet meer voor moeten komen toch?

1 like

Als ik een topic open, “springt” het beeld/de tekst alsof het een epileptische aanval heeft. Duurt 1-2 sec en dan is het weer normaal. Had ik eerder nooit. Forum op een iPhone, via Safari. Meer mensen met dit probleem? Of hoe op te lossen?

Die kan ik zelf niet zien helaas (ook safari op iphone, ook even gecontroleerd met safari op ipad).

Heb je al geprobeerd de browser even helemaal af te sluiten en dan weer te openen?

Yes, al gedaan baas. Maar het forum springt nog steeds.

@anon25548216 Ik heb het ook, op een samsung telefoon.

Heb hem niet meer gezien! :smiley:

1 like

Meh.

Welke skin / theme gebruik je? Zou je anders eens een ander willen proberen even?

Ik gebruikte material design for discourse, heb nu gewisseld en het lijkt opgelost te zijn!

1 like

Als je dat soort dingen tegenkomt dan helpt het om eens te proberen:

  • een paar tabbladen te sluiten als je er heel veel hebt openstaan
  • de browser opnieuw te starten
  • de telefoon opnieuw te starten
  • cache te legen en cookies weg te mikken (moet je mogelijk wel opnieuw inloggen)

In vrijwel alle gevallen is daarmee het probeem opgelost. Ik hoop ook bij jou!

Hmm, dat is maf.

Wat gebeurt er als je je telefoon in landscape-mode gebruikt? dus kwartslag draaien?

En heb je dit met alle themes?

LAndscape gedaan en er ontbreekt dan helaas nog steeds button(s)
Dit heb ik overigens allebei (dus ook met die uitvergrote foto’s) sinds vandaag

Andere thema’s niet geprobeerd maar als ik de enige ben die dit noemt zal het wel aan t thema liggen waar iets fout in is ge-update ofzo? Haha

Dat van de foto’s heb ik niet, maar wel dat de categorieën van de titels groter zijn! Dacht al dat het misschien aan mij lag omdat ik niemand erover zag posten. Alleen op laptop, niet op telefoon.

1 like

Ja die zijn groter dan de titels waardoor de titels nu heel klein ogen haha
Ik heb het wel op allebei, mijn tel en computer.