Forum: verbeteringen en ideeën

Ik krijg alleen een melding van de eerste like op een post, als hij vaker geliked wordt krijg ik daar geen melding van. Kan ik dit zelf instellen?

Ik heb hier ook net naar gekeken en dit kan. Je moet bij instellingen en dan meldingen klikken om aan te passen.

2 likes

Ah dankjewel! Echt fijn dat je zo veel dingen aan kan passen nara wat je zelf fijn vindt!

1 like

Wat betekend bij instelling onder interface : topics automatisch losmaken wanneer ik de onderkant bereik?

1 like

Naast een topictitel staan twee bolletjes met cijfers: een blauwe en een grijze. Wat is het verschil?

Blauw rondje: er zijn nieuwe berichten in het topic geplaatst en je hebt ze allemaal nog niet gelezen
Grijs rondje: er zijn nieuwe berichten in het topic geplaatst en je hebt het topic intussen wel bezocht, maar nog niet alle nieuwe posts gelezen

2 likes

Dat wanneer je een gepind topic hebt gelezen, deze niet meer bovenaan blijft staan maar naar beneden zakt met de rest van de topics.

2 likes

Sorry ben even te lui om terug te lezen en meen dat het al een keer geopperd is dus misschien in de herhaling: kunnen linkjes in een nieuw tabblad geopend worden (of kan ik dat toevallig ergens in mijn instellingen veranderen)?

Bij ‘nieuwste’ dan bedoel je?

Geen idee! :nerd_face:

1 like

Bij je instellingen inderdaad.

1 like

:joy::+1:

Goed antwoord toch :rofl: Ik weet het echt niet haha. Zit vrijwel alleen op mobiel en met die hele lijst aan topics in beeld.

Ja ik ook! Weet jij ook hoe ik alle topics die ik volg onder elkaar kan zien? Losstaand van of ik ze al helemaal heb uitgelezen of niet?

Is het ook mogelijk om een datum en tijd direct bij de posts zelf te zien, in plaats van in de scrollbalk?

Die krijg je te zien door naast iemands post te klikken op hoeveel minuten/uur iemand geleden gepost heeft (zoals ik nu bij jou ‘4m’ zie staan)

1 like

Ah top, dankje!

Ik heb het even in de gaten gehouden en ik merk ook dat mijn batterij (iPhone) sneller leeg gaat als ik op het forum zit. M’n telefoon wordt ook wat warmer dan normaal. @monkeyslut @EllaFitzgerald

1 like

ja ik dacht dat het aan mijn mobiel lag, maar vooral bij de chat wordt mijn mobiel echt bijna heet gewoon.

Het forum werkt veel dynamischer dan traditionele forums - je krijgt hier bijvoorbeeld automatisch de nieuwste updates doorgestuurd (zodat je dus ook niet door stapels en stapels pagina’s heen hoeft te klikken).

Het gevolg daarvan is allleen dat je telefoon veel meer dan voorheen met de server kletst, en dat kun je merken in batterijgebruik. Dit probleem zul je overigens met meer websites wel gaan krijgen want alles wordt dynamischer. Betekent ook dat de telefoontjesontwikkelaars daar op gaan inspelen en hun telefoons daarop gaan verbeteren.

De chat is overigens wel het meest extremen voorbeeld daarvan, omdat daar de updates veel en veel sneller gaan dan bij een gewoon topic. Dus de hoeveelheid klets tussen de server en je telefoontje is daar een heel stuk groter ook.