Forum: verbeteringen en ideeën

Ik wil graag een Ronnie flex thema. Of een rozie flex…

6 likes

Is er een ‘markeer alles als gelezen’-knop?
Als ik lang niet op het forum ben geweest en te lui ben om bij te lezen vind ik dat wel handig

1 like

Test #members-only

Is dit bericht nu membersonly?

Edit : nee met die hastag kom je in het members only gedeelte.

1 like

even een kleine update: edit history is niet meer zichtbaar. dus eerdere versies van het bericht zijn niet meer te lezen!

1 like

Wist je dat dit op het oude forum ook kan. :sunglasses: @Briseis (Zou grappig zijn als mensen daar nu drie dagen voor sluit achterkomen.)

2 likes

Nee, haha. Wat grappig.

mweh, heb een andere interface gekozen omdat ik die even wilde testen. Nu wil ik gewoon the Hamburger weer terug maar dat doet die niet :disappointed_relieved:. Ik selecteer the Hamburger, druk op opslaan, er staat dat die opgeslagen is en dan ga ik weer naar de homepage en heb ik weer een ander thema. Ook als ik internet opnieuw opstart.

Dat heb ik ook een tijdje gehad. Na een tijdje deed 'ie het wel weer, maar ik had er niet echt een oplossing voor gevonden :no_mouth:

even wat gezever onder het mom van weaponising autism en zo;
Ik vind dat de vormgeving van het forum nog rommelig is op dit moment, voornamelijk met de hoofdzakelijke functionaliteit van het forum wat de posts lezen is.


Dit is hoe het een post er op het moment bijhangt. Ik denk dat iedereen zo al direct kan zien dat er wel veel aslijnen zijn voor één post, bij de knopjes rechts onder is er ook geen ritme trouwens.

Als ik snel een mockup zou maken ziet dat er zo uit bijvoorbeeld, puur om een beeld te scheppen;


Hier heb ik de avatar van Alpaca iets hier geschoven zodat die uitlijnt met de avatar van het citaat. De onderzijde van de avatar is zo ook weer direct dezelfde lijn van de bovenzijde van Alpaca’s eigen tekstje. En dan heb ik de knoppen rechtsonder nog anders gezet zodat het compacter is en iets meer uitlijnt met het quote gedeelte.
Verder heb ik de witruimte onder ook iets kleiner gemaakt, volgens Photoshop was dat 32 pixels, deze suggestie laat daar nog maar 12 pixels wat direct een plaatswinst van 1/9 op zou leveren, iedere negende post wordt dus virtueel niet meer gescrolld zeg maar.

De line length is ook te lang, meestal wordt de vuistregel van 45-90 karakters gehanteerd, in een post van MrKaplan hier in dit topic nam ik bijvoorbeeld deze regels;

weer terug maar dat doet die niet :disappointed_relieved:. Ik selecteer the Hamburger, druk op opslaan, er staat dat die opgeslagen

wat 111 karakters zijn. Als ik dezelfde zin afhak tot ongeveer 90 karakters zou die lijn maar zo lang zijn bijvoorbeeld;
weer terug maar dat doet die niet :disappointed_relieved:. Ik selecteer the Hamburger, druk op opslaan, er

Misschien is dit allemaal iets interessants om naar te kijken? Als ik tijd heb kan ik tussendoor wel helpen, zeker als ik de code zou krijgen.
(nu mis ook de optie om kleurtjes te geven haha)

3 likes

Bedoel je verbergen als in members only of om ze te negeren. Want topics kun je negeren weet ff niet meer hoe haha.

Ja, topic openen, onderaan op volgen klikken, dropdownmenu: negeren

Van losse posts? Ik kan eerdere versies nog wel zien namelijk. Ook van posts die verwijderd zijn (en dus die 24 uur-melding hebben).

En is er ergens een overzicht met je genegeerde topics te zien? Ik heb daar heel veel topics opstaan om het aantal op de ‘homepage’ een beetje te beperken, maar misschien handig om er wel bij te kunnen. (Mocht ik ineens behoefte hebben aan babypraat.)

@anon25548216 Ik vroeg me af hoe het zit qua privacy bij de mogelijkheid om direct vanaf je camera foto’s up te laden. Kunnen buitenstaanders niet makkelijk informatie zoals datum, tijd, locatie etc achterhalen?

1 like

Hoi,

Goed nieuws: Nee.

Het lange antwoord: De extra informatie die mobiele telefoontjes in foto’s stoppen (metadata zoals locatie, tijd van maken, type apparaat en weet ik wat) wordt tijdens het uploaden van de foto netjes door de server verwijderd.

Privacy is best belangrijk namelijk :wink:

14 likes

Hoi, sorry voor de hele late reactie!

De topics blijven bestaan.

Overigens: Als je je account wil opheffen, dan heb je een keus! Je kunt namelijk zelf al je berichtjes verwijderen (op dit moment in bundeltjes van 1000 per keer), maar je kunt ook je berichtjes allemaal achterlaten. Bij het opheffen van je account worden je berichtjes dan allemaal geanonimiseerd.

Het voordeel daarvan is dat er dan geen gaten in gesprekken vallen, en je kunt altijd zelf nog eens terugbladeren door je eigen geschiedenis. Waarvan alleen jij dus weet dat jij dat was!

Zoals gezegd: Het is een keus, je kunt dus datgene doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

6 likes

komt er ook nog een optie om je geposte berichten op je profielpagina wat te verbergen?

is er een manier om topics te volgen? een favorieten lijstje oid?
ik heb nu bladwijzers, maar dat doet eigenlijk helemaal niets he? of snap ik het niet :smiley:

je moet hier mee spelen daarvoor

3 likes

Hoi Kerselaar,

Vooralsnog kunnen we dat alleen voor iedereen aan- en uitzetten. Ik zal eens uitzoeken wat mogelijk is. Ik beloof alleen niks :wink:

1 like

Hoi ik krijg nog steeds geen meldingen