Forumergernissen

Hhahaha het is net de nieuwe “Niet lullig bedoelt hoor, maaaar…”

4 likes

Sorry hoor, ik vind dit echt lullig. Penny’s gevoel mag er ook gewoon zijn.

14 likes

Je kunt een pb naar @moderators sturen. Je verzoek wordt sowieso binnen 30 dagen behandeld.

9 likes

Als ik wil kijken wie mijn bericht heeft geliked verwijder ik t soms per ongeluk en het xiet er dan naar uit alsof je dat terug kan draaien maar dat lukt me nooit.

4 likes

Zoveel vragen. Wat was nou precies het idee?

3 likes

Het forum zoomt bij mij steeds irritant in, waardoor ik het laatste deel van mijn berichtje dat ik typ en de geplaatste berichtjes niet goed kan lezen. Is dit op een of andere manier te voorkomen? Ook de standaard double tap van iPhone om de webpagina te sizen werkt dan niet. Ik vind het eerlijk gezegd best irritant want dan moet elke keer weer uitzoomen met twee vingers op elke pagina en bij elke berichtje.
Meer mensen last van, of is er een oplossing?

2 likes

Ik heb dit ook, iphone ook.
Dacht altijd dat het aan mijn klauwen lag. Irritant wel😫

Ik word om de zoveel tijd uitgelogd, is dat een bekend probleem?

Ik weet niet of het aan mij ligt of dat mijn tampon scheef zit of whatever of iedereens tampon misschien maar ik vind het forum vandaag extra vermoeiend. (En nee dit helpt ook niet mee!!! snap ik.) Ik voel nu iig wat @Lula bedoelde laatst met het stijgende Viva-gehalte. Wat is iedereen toch lichtgeraakt. Man man, live a little, laugh a little, we zitten hier toch voor de lol.

32 likes

Oooh waar? Want of ik heb niet in dat topic/die topics gelezen of ik ben gewoon in aanleg een VIVA forumvrouw en heb dus een hogere tolerantie, want ik heb dat niet gemerkt!

3 likes

Waar erger je je aan en nog eentje, hoop posts over genderstereotypering en het ging er niet allemaal even lief aan toe, tot aan dat iemand nu zijn account gaat verwijderen…

Jeej ik ga snel lezen en smullen #drama

5 likes

Nou ik vind de balans tussen iemand niet kwetsen op het forum (want dat vind ik wel belangrijk, dat dit een veilige plek is) en iets zeggen als iemand denkbeelden heeft die anderen schaden best moeilijk. Ik voel me dan eigenlijk verplicht om wat te zeggen eigenlijk, terwijl ik het ook heel rot vind als ik iemand echt kwets maar met sommige denkbeelden kwets je een hele hoop mensen. Dus als iemand hier wat zinnigs over te zeggen heeft… graag.

1 like

ik denk dat we gewoon van elkaar moeten aannemen dat we volwasen, weldenkende mensen zijn zonder racistische, seksistische of anderzins slechte denkbeelden en het beste met elkaar voor hebben. En alles wat de ander schrijft dus met die insteek lezen.
Je kan elkaar heus ergens op wijzen maar doe dat dan ff met een grapje of verwijs iemand in 1 zin naar het juiste topic maar niet de hele tijd wedstrijd wie er roomser dan de paus is. Ga er gewoon vanuit dat mensen goed zijn en alles goed doen. In het echte leven maak je toch ook wel eens een grapje of een flauwe opmerking. Dat doe ik zelfs bij m’n beste vriendinnen.

11 likes

Hear hear. Sorry maar het werd zo stellig gebracht, daar viel ik ook over ja.

3 likes

Maar de intentie is niet altijd het belangrijkste toch? Als ik met goede intenties een denkbeeld verspreid dat gewoon schadelijk is voor anderen dan hoop ik dat een ander me daar op wijst. (Al moet ik eerlijk toegeven dat ik daar een tijdje geleden ook nog heel beledigd om zou zijn, want ‘Ik ben toch geen racist/seksist/etc.?!’)
Dat ‘roomser dan de paus’ herken ik ook wel hoor, maar daarvan kun je ook zeggen; ga er vanuit dat iemand dat met een goede intentie zegt.

Maar goed misschien zou het wel helpen om de dingen eens wat liever te zeggen. (Al snap ik ook dat dat mensen die bijv. dagelijks gediscrimineerd worden dat niet kunnen/willen.)

4 likes

oh echt? zijn de grapjes het probleem?
dan zal ik me er niet verder mee bemoeien want ik begrijp niet eens wat het probleem is.
kwam hier alleen om te posten over de automatische zoom op mijn mobiel

4 likes

@Flamoes @Eddie
Ik vind die balans ook lastig hoor, en ik was het in dit geval ook zeker niet eens met @anon50122296, maar ik snap ook wel dat zij zich heel erg aangevallen voelde, vooral toen ik de reacties in het andere topic las. Als er in twee topics tegelijk meerdere mensen over je opmerkingen vallen en er reacties blijven komen snap ik ook wel dat dat niet fijn is. Ik hoop dat ze niet echt gaat hierdoor, dat zou jammer zijn.
Maar ik vind ook dat mensen desondanks gewoon wel hun mening moeten kunnen geven, daar is het forum toch voor bedoeld. Zolang het fatsoenlijk onderbouwd is en niet persoonlijk wordt is er imo niks mis met een stevige discussie.

6 likes

In dit geval hadden veel mensen volgens mij niet eens door dat er twee gelijkaardige discussies gaande waren. Die sarcastische grapjes hoeven van mij ook niet zo maar als je iets snel leert hier, is dat je die gewoon moet negeren. Dat is het internet helaas. De rest reageerde verder inhoudelijk dus daar zie ik zelf geen probleem.

10 likes

Ik had inderdaad ook geen idee dat er nog een topic was waar dezelfde discussie gaande was. Dat iedereen reageerde had ook te maken met de verontwaardiging. Daarnaast kwamen er een aantal reacties bijna tegelijk. Ik las later pas het andere topic, daar was de discussie nog iets feller.