Ja ik denk dit ook wel eens, maar tegelijkertijd: wat weten wij nou van iemands relatie op basis van een paar posts? En het heeft ook iets laatdunkends om dan te posten dat jij vindt dat je daar echt geen genoegen mee zou moeten nemen. “Erg voor jou dat jij dit genoeg vindt”, zo een beetje. (ik bedoel dit in algemene zin, niet dat jij dit per se doet)
Het is verder ook wel een beetje de tendens hier, vind ik, om met posts over relaties volleeeeeedig aan de haal te gaan en op basis van één of een paar posts te suggereren dat iemand het beter uit kan maken/beter verdient/helemaal op het verkeerde spoor zit. En ik bedoel weer niet dat jij dat doet hoor, meer in algemene zin. En ik doe er zelf vaak genoeg aan mee, dus ik pleit mezelf zeker niet vrij, maar als ik een vraag over mijn relatie zou hebben, iets waar ik mee zit, dan zou dit echt de laatste plek zijn waar ik het zou posten, ondanks dat de blik van onbekenden die niet gehinderd worden door sympathie of de neiging om verzachtend te zijn soms best helpend zou kunnen zijn