Forumergernissen

Als je forumt in een tabblad dat nog open stond is het gewoon wit.
Bewijs:

Of is roze al weer weggehaald?

4 likes

Het is natuurlijk al bijna bedtijd.

7 likes

Voor ons oude omaatjes wel! Iedereen die zich kan herinneren dat EGF roze was moet nu naar bed! Of in de luie stoel met de beentjes omhoog.

4 likes

Ik drink nu m’n laatste thee’tje op en ga zo tukken.

3 likes

Yes! was al bang dat ik een dag het forum moest missen. En dat op vrijdag.

1 like

Wanneer er weer eens een bevallingsvideo is gekeken dat er dan altijd een hoop :open_mouth: reacties komen van ooh nu durf ik nooit meer zwanger te worden.
Kinderachtig vind ik dat. Het is toch genoegzaam bekend dat zoiets een boel pijn kan doen en er niet altijd even charmant uitziet.

27 likes

Ik lees echt zo vaak op dit forum dat mensen onzeker worden van iemands social media/ gestaged instragram feed en dan denk ik altijd er is hier een hele makkelijke oplossing voor en dat is iemand ontvolgen ipv je onzekerheid zo te voeden.

36 likes

Mensen die iets vragen en dat iemand daarover gaat pb’en
Wij willen het antwoord ook weten

Of mensen die iets vragen en anderen geven antwoord en diegene zegt “ik heb het al of het is al opgelost”
Ja deel de afloop dan ook :thumbsdown:

23 likes

Hahah, dit is heel raar om p.atat als een soort scheldwoord opgeschreven te zien.

19 likes

Als iemand dat op een shirt zou dragen zou ik echt lang moeten nadenken wat er precies gecensureerd wordt.

2 likes

Het is heel makkelijk te voorkomen.
Dat je het je mond uit krijgt, dat kan. Typen en plaatsen is een weloverwogen keuze.

Maar goed: ik vind het dan ook erg kinderlijk als mensen dat woord gebruiken en goedpraten :joy::joy:

25 likes

Het verschil met tering en tyfus is denk ik omdat dat geen ziektes meer zijn met hoge incidenties. En als iemand het heeft dan wordt de medische term gebruikt.
Ik denk dat Corona over een aantal jaar ook een scheldwoord is.

Het raakt mij persoonlijk niet. Ik vind het gewoon onnodig. Net als tering en tyfus in woordenschat, ik kan mij wel voorstellen dat het tijdens een actief ziekteproces pijn doet. Als je bijvoorbeeld even ontspannen bij wil lezen, dan denk je weer aan je zieke moeder ofzo.

Ik vind het wel erg als psychische ziektebeelden als scheldwoorden gebruikt worden omdat er al zo een groot stigma op bijvoorbeeld schizofrenie zit. Of borderline.

8 likes

Vergis je niet, aan de tering/tuberculose gaan wereldwijd 1,5 miljoen mensen per jaar dood, maar ja, niet of nauwelijks in het Westen. Meer dan 2x zoveel als aan malaria.

Sorry, ik ga weer van m’n stokpaardje :sweat_smile:

28 likes

Weet ik, daarom. We gebruiken daar tegenwoordig de medische term voor. Edit: en daar moet ook gewoon meer aandacht voor zijn dus kom maar vaker van je stokpaard af.

En @Totoro maar juist als het een krachtterm is kan er toch rekening gehouden worden met mensen? Iedereen weer dat er reacties op komen, waarom wordt het dan doelbewust geplaatst. Ik denk namelijk niet dat je het op een forum niet meer als krachtterm hoeft te gebruiken.

Ik denk ook dat de mensen die het actief gebruiken het niet als krachtterm inzetten maar dat het hun taal is.

5 likes

Ik vind het niet perse aanstootgevend maar wel enorm dom. Mensen die met dat woord schelden plaats ik onbewust meteen in een bepaalde groep. Dat slaat nergens op wellicht, maar zo ervaar ik t gewoon.

36 likes

alsof je als mod hier je handen aan gaat branden lol. mensen moeten gewoon leren dealen met ongemak soms.

12 likes

Je hebt ‘m aangepast. Maar voelt het persoonlijk zo een reactie?

Ah ja, want schelden met erge ziektes is zo lekker normaal.

3 likes

Sinds wanneer heeft schelden met kanker met klasse te maken? Ik zie het overal wel gebeuren.

Ik vond de eerste manier hoe je reageerde op haar reactie overkomen alsof het je wat deed. Naar mijn idee is dit eerder te sprake gekomen en gaf jij aan actief gebruik te maken van krachttermen.

Dit laatste is zo politiek correct gezegd :joy: