Beetje apart ook om om een mening te vragen en daarna boos worden als iemand haar mening nog beleefd geeft.
Ja haha alsof ik me daar niet van bewust was.
Maar leuk bedacht hoor.
Dat zeg ik toch ook niet?
Je snapt toch prima hoe veilig hier verschilt van hoe het net in de discussie waarin je hebt meegelezen uitgelegd werd?
Ik denk dat veilig door mensen op verschillende manieren beleefd wordt. En dat het niet aan ons is om te bepalen wat iemand veiligheid biedt of veilig doet voelen.
Ja maar wat is veilig en onveilig. Ik vind iemand geedt een mening die je niet wilt horen niet onder onveilig voelen.
Ik denk dat het niet alleen ging om de inhoud maar ook over de vorm
Bedoel je die " wat doe jij nou weer hier" en " oh moet jij ook weer wat zeggen"
Jaa dat soort dingen vind ik wel een beetje onveilig ja
En juist dan ligt onveiligheid op de loer omdat andermans veiligheid beperkend is voor de rest. Ik gooi em er maar even persoonlijk in: ik deel daar iets wat best persoonlijk is en nog altijd speelt in een situatie waarin dat relevant is. Ik weet al dat ik me in dat rothol bevind (ik heb er een keer eerder gepost en toen werd ik in een ander topic een discussie in gesleept omdat ik daar één keer gepost heb) dus doe express de zeer afgezwakte versie. Daar wordt mega fel op gereageerd en gedaan alsof ik dat doe om expres mensen te kwetsen terwijl overduidelijk is dat dat niet het geval is want a) dan zou ik echt ander arsenaal kiezen en b) er hebben forummers prima op gereageerd en ik weer op hen, vervolgens gaan mensen waaronder jij zelf mijn woorden onder de loep nemen om de safe space van de forummer die eigenlijk de agressor is te verdedigen. Dan denk ik: eh en de rest dan?! Je kan mij niet vertellen dat een plek waarop een relevante ervaring niet gedeeld mag worden een veilige plek is. En kom niet met het ging om de vorm want mijn eerste reactie werd al met agressie beantwoord en die was zeer netjes en genuanceerd.
@Cauchi dat jij jezelf voorhoudt dat het goed gaat is mij een raadsel.
Ik heb verder geen flauw idee van jouw verhaal maar elke reactie die je tot nu toe op mij schrijft is super opvliegend. Dus ik weet niet wat jij hebt but it’s not okay
Nou ik vind dat dus echt totaal niet het geval. Vooral omdat het ook mega tegenstrijdig is met het eerste gedeelte van wat je zegt is. Oke misschien had kali het iets anders kunnen verwoorden maar ik denk dat ze dan precies dezelfde reacties had gekregen.
Maar dit ook. @kali, @Shaaar en anderen die er fel op ingingen deden dit helemaal niet ‘om te rellen’? Echt houd op zeg. Ze reageerden juist omdat het een onderwerp is dat ze aan het hart gaat, omdat zij er zelf ervaring mee hebben (volgens mij). Je moet echt kappen met het erger maken dan het is.
Omdat de hele wereld niet om jou en jouw wensen en gevoelens draait? Waarom moet een heel gesprek stilgelegd omdat JIJ je er niet fijn bij voelt
Dat moet je toch ook vooral doen? Maar waarom mogen andere mensen dan niet doorgaan en jij wel?
Voordat het weer alleen over dit specifieke voorval gaat: ik heb me hier al zo vaak aan geërgerd, het gaat me dus niet om jou persoonlijk @Cauchi, maar gewoon om het gedrag dat ik beschrijf.
Ik begrijp ook niet zo goed wat er nou kwetsend is aan een opmerking dat mentale problemen bij een ouder kunnen zorgen voor instabiliteit bij de opvoeding. Daarmee wordt niets persoonlijks gezegd. Het is een neutrale, directe constatering. Geen leuke boodschap misschien als je je aangesproken voelt. Maar nog steeds zegt niemand dat wie dan ook een slechte ouder is. Alsof alles altijd maar gesugarcoat moet worden.
Nee
Delusional
Soy het is komkommertijd laat ons