Echt? Hier (Vlaanderen) zeggen we wel gewoon vodka!
Zottekes!
Maar maken jullie ook niet minder onderscheid in de ‘v’ en de ‘w’ dan nederlanders? Dat kan ik me herinneren, maar misschien was dat in een andere taal haha.
Is het in het engels ook niet dat je eigenlijk wwwodka zegt, maar vodka schrijft? Terwijl ik echt vvvvffodka zou zeggen voor vodka zeg maar
Ik vind dit wel interessant haha, mijn vriend is Engels en hij vindt juist dat wij Nederlanders amper onderscheid maken tussen de v en de w. Als ik woorden uitspreek, ook als ik extra duidelijk articuleer om ze hem te leren, kan hij vaak niet horen of ze met een v of een w beginnen.
Ik vind dan weer dat de klanken in het Duits heel dicht bij elkaar liggen, ik had toen ik daar naar school ging bijvoorbeeld een Vera in de klas, maar iedereen sprak dat echt uit als Wera
vod-kaa (vod als in poetsdoek)
De Russische uitspraak van de “v” hangt ook tussen de v en de w in, dus niet zo gek dat het hier twee kanten op kan gaan.
In West-Vlaanderen, nog 4 andere Vlaamse provincies waar het niet zo is
Goh elke tien kilometer nu niet maar er is wel een verschil te horen in het accent. Oostends klinkt niet hetzelfde als Kortrijks of Brugs. Gent en Aalsters hebben totaal niets met elkaar te maken en liggen 27 km uit elkaar.
Ja Gent en de dorpen errond hebben al heel andere dialecten @SpeedOfSound ! Wetteren is ongeveer 10 km verder en klinkt voor mij exotisch.
Ik denk dat onze “v” iets zachter is dan die van jullie. Voor mij klinkt jullie v al snel zoals een “f”
Fucking Westrem
Ik ergerde me hier vanochtend ook aan en weet precies wie
wie
Sorry mensen, ik ga geen credits meer geven. Als ik hierna ruzie krijg met forummers, omdat ik ze niet getagd heb stuur ik ze naar jullie pb door
Aha dit was op egf ook een terugkerende Forumergernis.
dat ik geen p@t@t mag zeggen gvd
Dat elke 2 dagen wel weer terugkomt dat de video’s van Beautygloss zo wiebelig gefilmd zijn. Ja dat weten we nu wel! Kwaliteit boeit niet.
CENSUUR!!!
Ja en altijd weer is er iemand die zegt dat ze er misselijk van worden en het afgezet hebben.
Posts waarin iemand het met iemand eens is die beginnen met ‘Dit.’