Ik ben geen moderator maar jazeker, op Whatsapp.
Alleen als iemand 50+ is vat ik positief op.
Nu ja, uiteindelijk zijn emoji’s vandaag de dag ook gewoon een aanvulling op onze beleving van taal, eentje dat gelijk loopt met een algemene trend van visuele communicatie tegenover tekst.
True! Moet wel zeggen: als het in tekst was uitgeschreven (‘ok’ ‘boeiend’ ‘mand’) zou ik net zo goed denken: waarom blijft dit steeds terugkomen.
Met een dikke vinger krijg je meestal
Als mensen antwoorden op iemands niet ingewikkelde vraag: “Dit is al meerdere keren gevraagd en beantwoord.” (en dan bedoel ik niet 1 post ervoor of in 1 dag/discussie over hetzelfde onderwerp)
Ten 1e: dus moet je eerst in elk topic maar alles gaan teruglezen of het al eens is gevraagd?
Ten 2e: de moeite om dit ‘correcte’ antwoord te geven is vaak net zoveel moeite als het antwoord even snel te geven (of niet als je dat te veel moeite vindt)
En als laatste, misschien is dit ook al meerdere keren geplaatst
Haha ja dat dacht ik echt net precies
Pfff dat vind ik juist super irritant, als er vragen worden gesteld die al vaak zijn beantwoord. Dat je dan helemaal geen moeite doet om ff de zoek functie te gebruiken? maar als een soort Google je vraag maar dropt en verwacht dat mensen het weer voor de 5e keer beantwoorden. zonde ook van de info en tips die al eerder worden gegeven?
Ik ben het er wel mee eens dat je gemakkelijk even kunt zoeken of het al eens gevraagd is. En dan kunt kijken of dat voldoende is.
Maar op een gegeven moment mag een vraag toch best nog een keer gesteld worden. Als je bv ergens een leuke lunchplek zoekt, kunnen er toch nieuwe ontdekkingen zijn. Of nieuwe modellen van de meest comfortabele sneaker.
Er is wel echt een verschil tussen op een begeven moment en elke week. In sommige topics is het eerder die tweede.
Dat begrijp ik wel…
Ik doel ook meer op ‘ja/nee antwoorden’ of iets anders kleins waar het antwoord bij wijze van rood, geel of groen is.
Ik vind het dan een soort van belerend overkomen om dan wel de moeite te nemen om dat te zeggen ipv even ja/nee of niks te zeggen.
Hahaha dit is letterlijk het DM topic. Hele topic staat vol met tips, komt er een bericht binnen: “ik ben binnenkort bij DM, wat moet ik echt meenemen?”
“Welke zoinnebrand is nu echt goed?” Om de twee dagen werd dit gevraagd in de periode mei-juli. Dan nog iedereen die op hetzelfde moment op zoek ging naar een robotstofzuiger of de vraag welke winkel nu echt goede basics verkoopt.
Ja ik snap je wel hoor, ik denk dat het ook vooral om gaat hoeveel waarde je hecht aan iemand anders zijn mening op dit forum. Ik denk dat het sowieso wel een verschil maakt als je hier zit met het idee dat iedereen gewoon anoniem aan het shitposten is met momenten van helderheid.
Nog een andere, forummers hebben altijd de drang om vanuit hun standpunt nog eens uit te leggen waarom redenering van og poster niet klopt. “Ja ik neem niet graag het openbaar vervoer” en daar op volgend 30 comments waarom het OV bijdraagt tot de maatschappij, hoe het forummer x hun leven heeft verbeterd. Op een gegeven moment hoef ik geen 20 andere meningen of ze te lezen, i get it.
Omg het huishoudtopic ging alleeeeeen maar daarover, zo saai. Ik wil goeie before en after foto’s zien van smerige dingen!!
Oh my god hahaha kom er nu pas achter dat dit topic over de Duitse drogist gaat en niet een topic is waar iedereen random dm’s bespreekt of naar elkaar stuurt
Nu weet je waar je moet vragen welke dingen je écht moet meenemen
Ahhahah mooi dit. Dit waren exact de voorbeelden die ik in m’n achterhoofd had zitten toen ik hierboven mijn reactie plaatste
Echt irritant dat m’n 2 forum BECs zo’n beetje tegelijk zijn teruggekomen…