Ik snap je wel, eigenlijk heb ik een beetje dezelfde ergernis maar dit is niet forum gebonden, dit is gewoon hoe mensen in het algemeen praten tegenwoordig. Alles een beetje dramatisch maken, het OMG effect. “I literally just…” maar ik merk dat ik het nu zelf ook soms doe. Dat ik iets meemaak en dat later dramatischer beschrijf tijdens een gesprek met een vriend of vriendin.
Ik heb dit ook maar dan met “stoer” taalgebruik zoals “bek houden” of “optyfen”. Dat je dat soort uitdrukkingen in het echt gebruikt kan ik begrijpen maar zo geschreven op het forum vind ik het irritant.
(En ja ik heb deze ergernis al eerder gedeeld hier.)
Zinnen die beginnen met vriend. Vriend, blablabla of
“Vriend, ik ben nog niet aan jouw mailtje toegekomen dus je wacht maar lekker tot morgen”
Oee stoer
Zulke dingen en dan vooral in het ergernissen aan je werk topic. En ja dit is een debiele ergernis
Lieve schat mag wel toch? En meid en chikkie?
Ik begin te vaak mijn zinnen zo
Ik vind dit in een discussie/bij het uiten van een ergernis echt irritant, zo denigrerend.
Nee joh, ligt aan de toon
Neeee😫
Sorryyyyyy
Ik doe mijn best
Je stelt toch een vraag? Dan geef ik aan in welke situaties ik dat niet vind kunnen want denigrerend en dan zeg jij nee joh
vraag het dan niet als jij je er geen (ander) antwoord op wil haha
Oh nee, beem het niet zo serieus. It’s not that deep
Dat doe ik ook niet, vind het alleen irritant (en vind reacties zoals deze van jou nu altijd zo lame he).
Het maakt me verdrietig dat er al twee dagen op rij een nieuwe discussie over gender ontstaat die nergens op slaat omdat mensen gewoon niet willen snappen terwijl ze er eigenlijk geen reet mee te maken hebben.
ik zit altijd zo te kutten met die like knop en dan klik ik weer het verkeerde ding aan en krijg ik weer zo’n time out, voel me net mijn vader met z’n iphone misschien is dat eerder een mezelf-ergernis maar goed
Time out? Dat heb ik echt nog nooit gehad
daarom reageer ik zelden met iets speciaal
hou op schei uit ik zat ff wat topics bij te lezen maar heb gelijk een trauma
De “laten we hem/haar/hen … noemen’ en dan zo’n heel verhaal met die naam op de puntjes. Aaasrghhh ik vind het in die vrouwen blaadjes al irritant, maar als mensen het hier doen helemaal
Dus niet ‘Laten we haar Marieke noemen’ maar nog een heel verhaal erbij? Kun je een voorbeeld geven daarvan? Snap het niet.
Een collega van mij laten we haar marieke noemen die heeft van de week alles verpest."
Zoiets
Oh zo, ik dacht dat er voor of achter Marieke (‘op de puntjes’) nog een verhaal moest komen. Maar gewoon een alias ivm herkenbaarheid dus. Thanks!