Misschien geen ergernis, maar dan wel een verbazing: bijna elk belangrijk nieuwsfeit wordt hier besproken, maar weinig over de oorlog in Oekraïne. Iemand die kan verklaren hoe dat komt?
Oh nee dat vind ik helemaal niet wat je zegt, er wordt zoveel belangrijk nieuws vaak niet besproken
(Even alleen een reactie op jouw eerste constatering)
Je kunt ook zelf posten over nieuws btw
Nee hoor zeker geen verantwoording. Vroeg het mij af, maaar goede antwoorden gekregen van jullie
dan heb je vast die beginperiode toen alle defensie/navo/oorlogsduiders hier samen kwamen en mensen bang waren voor overvliegende heli’s gemist
Poeh, komt wel dichtbij zo
Persoonlijk volg ik heel veel Oekraïense journalisten op Twitter en daar lees ik dan nieuws en achtergrond
Maar ik voel me meer een luisteraar dan een prater erover, want wat weet ik er nou helemaal over (niks). Dus dan kan ik hier wel tweets delen, maar iedereen die het interessant vindt kan beter gewoon die mensen volgen/of andere nieuwsbronnen lezen.
Ik weet niet zo goed wat we er hier dan nog over zouden bijdragen zeg maar. Maar misschien vinden andere mensen van wel hoor.
Nou ja er was ook in 1992 een oorlog op Europees continent die nog een stukje dichterbij was…
Nee, wel in betreffende oorlogsgebied. Je uitspraak dat voor de eerste keer het terecht is dat mensen, waar dan ook want het forum heb je niet gespecificeerd, roepen nu komt het dichtbij is gewoon raar.
De oorlog in Oekraïne duurt ook al bijna 9 jaar, maar dat vergeten mensen (ik ook) vaak, 8 jaar geleden werd mh17 boven oorlogsgebied neergeschoten.
Eigenlijk heel raar dat we al die jaren doen alsof er geen actieve oorlog in Europa is, omdat het zich beperkte tot Luhansk en Donetsk. En in 2008 was er oorlog in Georgië (is ook Europa), in 1998 in Kosovo.
Dus eigenlijk hebben de meeste mensen hier nog nooit meer dan 10 jaar geen oorlog in Europa meegemaakt. En dan rekenen we kleinere conflicten/uitlopers van conflicten niet eens mee (tweede Tsjetsjeense oorlog duurde officieel van 99 tot 2009 bijvoorbeeld).
London ipv Londen, sorry vind t heel lelijk in een Nederlandse zin
Net als sex
ew ja zo schijven ze het ook vaak in de Linda, dat vind ik zo lelijk.
Echt? Hier (Vlaanderen) zeggen we wel gewoon vodka!
Zottekes!
Maar maken jullie ook niet minder onderscheid in de ‘v’ en de ‘w’ dan nederlanders? Dat kan ik me herinneren, maar misschien was dat in een andere taal haha.
Is het in het engels ook niet dat je eigenlijk wwwodka zegt, maar vodka schrijft? Terwijl ik echt vvvvffodka zou zeggen voor vodka zeg maar
Ik vind dit wel interessant haha, mijn vriend is Engels en hij vindt juist dat wij Nederlanders amper onderscheid maken tussen de v en de w. Als ik woorden uitspreek, ook als ik extra duidelijk articuleer om ze hem te leren, kan hij vaak niet horen of ze met een v of een w beginnen.
Ik vind dan weer dat de klanken in het Duits heel dicht bij elkaar liggen, ik had toen ik daar naar school ging bijvoorbeeld een Vera in de klas, maar iedereen sprak dat echt uit als Wera
vod-kaa (vod als in poetsdoek)
De Russische uitspraak van de “v” hangt ook tussen de v en de w in, dus niet zo gek dat het hier twee kanten op kan gaan.
In West-Vlaanderen, nog 4 andere Vlaamse provincies waar het niet zo is