Forumergernissen

Ik denk ook niet dat iemand er echt problemen meen heeft om door elkaar aangesproken te worden maar soms kan het wel echt aanvallend zijn, vaak wordt het dan ook een hele waterval van tig posts van iedereen die even hun verheven mening erin moet koppen wat gewoon vervelend is (en volgens mij averechts werkt). Ik denk ook dat @anon50301661 's originele post daar op gedoeld was, met haar dekentje.

13 likes

Zal wel weer over iets met dode dieren gaan. Terugkerend thema.

2 likes

Oké. Maar waarom wordt er dan vooral ingegrepen op het gebied van die paar onderwerpen zoals die pakketjes?

Ik vind het heel selectief, hoe hier telkens dezelfde stokpaardjes langskomen van mensen die zichzelf beter voelen dan een ander omdat ze iets minder plastic gebruiken. En tegelijkertijd zijn er op dit forum mensen weggepest omdat ze te vaak en te activistisch postten over racisme en chronisch zieken (onderwerpen die van een heel andere orde zijn, waar altijd ruimte voor zou moeten zijn). Dat ging allemaal vrij geruisloos.

3 likes

Waarom wordt er eigenlijk altijd zo gretig gebruik gemaakt van de lijdende vorm in dit soort verhalen?

2 likes

Ik begrijp hier geen pepernoot van… non sequitur hoor, of ben ik nou gek.

Serieus: tel ze eens :slightly_smiling_face:

1 like

Kom we gaan plantjes zaaien en bollen planten!

Maar als dat jouw hobby is, is dat je goed recht.
Ik word er niet happy van, maar kan de schoonheid van het geprepareerde object wel waarderen.
Vriendin heeft haar dode konijn toen laten maken tot een kleedje. Ieder zijn ding zeg maar

3 likes

Ehm beste Evert… je geeft nu de gewenste reactie.

Ik ga hier zo stuk om. Het is niet “ik vind het irri als ik aangesproken word want ik wil daar niet mee bezig zijn.”

Nee het gaat hier altijd van " Ik word helemaal weggepest door de wokeheid. Jullie voelen je beter en daardoor durf ik helemaal niks meer"

1 like

Oh wat cool! Dat wist ik helemaal niet. Echt een mooie hobby

1 like

Je had dit gemist? :rofl:

Ja klaarblijkelijk

7 likes

Denk je echt dat dit door meerdere mensen doelbewust gedan wordt? Ik heb zelf niet echt de indruk dat dit veel gebeurd buiten een paar duidelijke trollen. Niet dat ik veel mag zeggen met mijn shitposts.
Maar nu lees ik verder en blijkbaar hebben mensen wel dit gevoel bij Bergamot dus ik kan niet meer volgen :face_with_thermometer:

Leuk! Heel goed idee, nemen mensen ook heel weinig aanstoot aan en het smaakt lekker. Je kan ook spruiten fermenteren, dat is goddelijk.

Persoonlijk vind ik, zo lang je zelf geen zeehondjes doodknuffelt of zeehondjes op 1 vierkante meter opsluit en ze geen daglicht laat zien, dat er weinig aan de hand is. Lang leve de vrijheid van meningsuiting, want er mogen prima twee meningen naast elkaar bestaan.

2 likes

Hartelijk dank voor ‘zeehondjes doodknuppelen’ op mijn beeldscherm.

2 likes

Sorry ik maak er knuffelen van, ik wil niemand voor z’n hoofd stoten. :smile:

4 likes

Brb even met mn ogen rollen.

Die eeuwige vrijheid van meningsuiting die dan genoemd wordt, nou relax daar is duidelijk sprake van hier. Meningen zo ver het oog reikt.

Ja eerlijk daar word ik ook niet goed van. Kan iemand weer niet even in een steegje plassen ofzo

6 likes

Het was ook bedoeld als een poging tot een grap. :sweat_smile: Er is ook 0 non-verbale communicatie hier, dat maakt discussies voeren over onderwerpen ook heel lastig. Zie de rest van het internet.

4 likes

Het is niet dat ik dat niet begreep… en ook niet waar mijn post over ging.
Ik denk dat ik het opgeef :slightly_smiling_face:

3 likes

Ja, ik kan me zeker in jouw denkwijze vinden. De ergenis die ik hierboven beschreef was sowieso ook een persoonlijke ergernis. Als er in een topic weer een discussie ontstaat over bestellen of vliegen dan denk ik vaak “nee niet weer, laat het nou even, iedereen weet dat het slecht is”. Maar bij een discussie over racisme of validisme heb ik die reactie nooit want dan vind ik het belangrijk dat mensen worden aangesproken en geïnformeerd ongeacht het topic. Dat zijn onderwerpen die voor mij een nog grotere prioriteit hebben dan het milieu, maar iedereen heeft andere prioriteiten.