Forumergernissen

Nou… dit gaat dus wel behoorlijk richting een ad feminammetje.
Niet zo fraai!

1 like

Gaan we nu serieus weer naar reageren op iemand die zich van een kwetsbare kant opstelt waarop een onnodige nare reactie volgt. Maar spreken we diegene aan? Nee we spreken lekker degene aan die zich kwetsbaar opstelt en die altijd gepakt word. Jullie laten nu exact het gedrag zien wat aangehaald werd.

66 likes

Ad hominem. Aanval op de persoon. Maar dan voor vrouwen.

1 like

Ik vind zo’n reactie zoals @Karl_Lagerfeld geeft niet zomaar aanspreken.

6 likes

Ik vind hier soms ook gewoon een sfeer waarin ik niet persé durf voor mensen op te komen. Je kan er soms zomaar ineens een paar echt fel tegen je hebben. Voor sommige is het maar een forum en die leggen hun telefoon wge en dat is klaar. Maar ik kan me er wel echt vervelend van voelen als ik word aangevallen door meerdere. zeker als het gaat over iets wat verkeerd is overgekomen maar daarna helemaal niet naar geluisterd word. Denk als we gewoon allemaal iets minder als hyena’s op elkaar duiken het hier wel echt iets gezelliger kan worden.

47 likes

En daarom denk ik: praat over de materie, niet over de mensen.

Als iemand die ik doorgaans maar raar vind iets goeds post, vind ik dat goed. Als iemand die ik cool vind iets raars post, vind ik dat niet goed.

7 likes

Waarom praat jij zo vaak Latijn vraag ik me weleens af, heel vaak begrijp ik je daardoor niet en dat vind ik jammer

28 likes

Een ad hominem is een persoonlijke aanval qua argument gebruiken en @ezw gebruikte het ook.

1 like

Nou zo ontzettend bijzonder is dat ook weer niet hoor. Het is toch de lingua franca he. Nee flauw.
Zoek je het toch op.
Zo weet je steeds meer.

3 likes

Ja dat snap ik nu na de uitleg! Maar ik snap het Latijn spreken in 1e instantie niet echt.

4 likes

Ik vind het wel bijzonder want ik spreek geen Latijn. Snap de toegevoegde waarde niet zo als je ook in het Nederlands kunt communiceren ipv dat ik dan steeds moet opzoeken wat je bedoelt

44 likes

De benaming is gewoon ‘argumentum ad hominem’, het is niet alsof ze interessant wil lopen doen met random Latijnse termen…

Nouuuu

75 likes

Lief, maar het is natuurlijk wel een beetje van beide :laughing: Houdt het wat luchtiger joh, het leven is al zwaar genoeg.

12 likes

Ik weet niet hoe ik dit verder nog uit moet leggen? Ik spreek geen Latijn en dit kan dan een bekende uitspraak zijn (ken het persoonlijk niet) maar het gaat natuurlijk niet alleen over deze uitspraak.

Als je je horizon wilt verbreden… kun je overwegen om google in te schakelen. Maar dat is natuurlijk geheel aan jou.

3 likes

Maar waarom? Dus jij wil Latijn spreken, ik spreek dat niet zoals zovelen, en dan moeten wij Google translate gebruiken om jou te begrijpen. Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld maar ok!

6 likes

Waarom… it gets you places.

Ik volg dit forum echt veel te weinig om te weten aan wat voor discussies gerefereerd wordt en wie daarin welke rol speelt.

Maar heb deze hele discussie over forumdynamiek wel met interesse gevolgd.

En bij zo’n post denk ik echt: waarom zo’n reactie bij iemand die nota bene aangeeft dat nare reacties op het forum haar enorm raken en dat ze worstelt met mentale gezondheid? Je kunt vinden dat ze dat zelf veroorzaakt, dat ze van zichzelf een slachtoffer maakt, maar op welke wijze help je haar door dat op deze manier te verwoorden? En als je intentie niet is om haar te helpen: je hòeft niet te reageren? Wil je dan zo graag nog een keer je eigen gelijk halen? Ik snap dit gewoon echt niet. Let it go.

En dan gaat @Shaaar er nog overheen. Als je het iemand aanrekent dat de interacties zo verlopen, dan denk je er toch het jouwe van en geef je zelf geen antwoord? Dan draag je in ieder geval zelf niet bij aan die interactie.
Een ‘kern van waarheid’, dat lijkt me een mening. Jij vind het een kern van waarheid, en mogelijk vind de meerderheid van de mensen dat, maar waarom is het nodig dat te zeggen richting @anon4775214 in dit specifieke geval? Je geeft zelf in je edit aan dat het soms beter is te negeren omdat de meeste mensen wel aanvoelen dat hier iemand aan het woord is die kwetsbaar is: maar jíj reageert en valt Karl bij. Het lijkt mij idd niet realistisch in zn algemeenheid te verwachten dat iedereen goed op zn handen kan zitten, maar je kan het ook gewoon bij jezelf houden en zelf niet reageren?

13 likes

En nu verder in het Engels?? Me is allang afgehooked

6 likes