Forumergernissen

Geen spruiten kweken dan, die zijn bitter.

6 likes

Ja wth je mag niet eens meer veel kopen zonder commentaar

15 likes

Dankjewel die aanmoediging had ik nodig!!

10 likes

Ik vind het zo kinderlijk hier de laatste tijd eigenlijk.

De hele tijd van die 3 grapjes achter elkaar. Zeg ik. Glazen huis. I know.

Maar dan heb ik al geen zin meer om te lezen.

11 likes

Soort van OMG in het show je aankopen topic :joy:

4 likes

Ja maar dat is sowieso typisch FF hè. Je mag niks kopen of retourneren, niet klagen over pakketjes, nergens heen met het vliegtuig, en niet groter wonen dan strikt noodzakelijk is.

Sommige forummers durven vanwege die verheven commentaren niet eens meer iets te posten in de aankoop/verkooptopics of zetten overal zo’n disclaimer bij “ik mag dit kopen na mijn 3 maanden no buy”.

26 likes

Nou ik vind het geweldig dat veel forummers milieubewust zijn, maar het zou gewoon binnen de desbetreffende topics moeten blijven.

Het is ook erg selectief. Als iemand zegt dat ze vanavond vlees gaat eten dan spreekt niemand haar aan. Maar als je hier in een random topic zegt dat je een pakketje gaat retourneren of bonbons in een plastic verpakking hebt dan kun je absoluut commentaar verwachten.

4 likes

Ik vind sommige mensen ook zo wereldvreemd. Alles wat riekt naar gemiddeld of iets bovengemiddeld qua Nederlandse levensstandaarden betekent al dat je verwend bent en nooit meer mag zeuren.

Ik ben hartstikke blij en comfortabel in mijn rijtjeswoning van 90m2, maar ik ken niemand in m’n omgeving die mijn huis groot zou noemen voor een gezin van 4. Maar hier word ik al afgekapt omdat ik aan het humblebraggen ben over mijn grote huis. Tsja dan heb ik al geen zin om verder te reageren, en zo gaat het met veel dingen hier.

42 likes

Desbetreffende topics? Het punt is dat zo goed als alles te herleiden is naar het kapitalisme. Het is juist waardevol om met anderen in discussie te gaan, daardoor kan je je eigen mening vormen. Dus dat kan gaan over eten van dieren, kleding, mensen oftewel het hele forum.

4 likes

Vind het altijd prachtig als mensen hardop toegeven dat ze niet willen deugen. Parel. Zeker als je dan weet dat ze zelf een doodnormaal en saai leven leiden en het enige wat niet deugt die saaie rechtse kuttakes die de rest van dit land ook heeft zijn

Edit: ik lach eigenlijk het hardst als ze dan ook nog kinderen hebben en niet steenrijk zijn.

17 likes

Je zal toch maar deugen… zo da’s shit.

5 likes

Ik snap niet zo goed wat hier staat. Heb je zin om het uit te leggen?

4 likes

Het is dom om geen goed mens te willen zijn.

En als je de hele uitleg wilt: er zit iets heel grappigs en doms aan middenklasse Nederlanders die openlijk tegen deugmensen en linkse mensen zijn en dus eigenlijk heel slecht voor zichzelf willen zorgen en dat hardop uitspreken.

3 likes

Dank! En waarom vind jij dan dat die mensen slecht voor zichzelf (willen) zorgen?

2 likes

Snap ook niet zo goed waarom die kinderen erbij moeten.
Om het nog persoonlijker te maken?

6 likes

Kijk een goed naar de stad van onderwijskwaliteit, zorg, openbaar vervoer, de energiecrisis, klimaat, kinderopvang om maar wat te noemen en vraag je dan af of het hier lekker gaat.

@Pininhetweb omdat je zou denken dat je dan een nog grotere verantwoordelijkheid voor een leefbaar land voelt.

8 likes

Ok dus je bedoelt dat ze omdat ze niet goed voor het milieu etc zijn ze daarmee op die manier ook niet goed voor zichzelf zorgen. Snap ‘m.

1 like

@Shaaar @Totoro oke politiek correcte antwoorden haha. Dan snap ik het. Maar het leek bijna een persoonlijke aanval.

Ik denk dat iedereen wil deugen maar dat een groot deel van de mensen zich automatisch verzet tegen MOETEN. Het is vast een heel kinderachtige reflex maar ik begrijp het wel.

1 like

Mensen willen helemaal niet deugen. Ze willen niks opgelegd krijgen omdat het een stelletje kleuters zijn die alleen het beste, fijnste en makkelijkste voor zichzelf willen.

40 likes

Je zegt het zelf al: het is een kinderachtige reflex. En prima he, maar ik heb daar dus alleen nog maar lol om. Het idee dat je zó tegen jouw belangen en die van mensen die je lief hebt stemt en daar cool om doet.

6 likes