En die persoon is niet eens weg vanwege de opmerkingen over Scandi.
En de andere twee mensen zitten hier ook nog steeds dus die hebben ook gewoon incasseringsvermogen.
En die persoon is niet eens weg vanwege de opmerkingen over Scandi.
En de andere twee mensen zitten hier ook nog steeds dus die hebben ook gewoon incasseringsvermogen.
Deze forumergernis komt keer op keer terug en toch doen mensen heel erg hun best om anderen te overtuigen dat er echt echt echt geen pestsfeer hangt hoor
Dit helpt dus niet he haha.
Ovenschaal is niet weg door jouw opmerkingen, dat weet ik ook wel.
Maar maakt het dan wel oké, om wel constant die opmerkingen te maken?
Een keer is een grapje. Maar twee of drie, of vier keer wordt het langzaam wel een beetje pesten naar mijn idee.
Maar goed, mijn mening. En dat die twee er nog zijn en incasseringsvermogen hebben, wil niet zeggen dat het oké is om lullige opmerkingen naar ze te maken , die jouw inziens onschuldig zijn.
Ik snap beide kanten wel, en misschien dat voor mij het antwoord juist een soort in het midden ligt. Mensen mogen best aangesproken worden op hun tekst als het je niet aan staat, maar als diegene al een aantal keer is aangesproken kun je er ook voor kiezen om het daarbij te laten, zodat het niet een hun-zij verhaalding wordt omdat iemand zich aangevallen voelt omdat iedereen er wat over wilt zeggen.
Als die persoon het vervelend vindt had diegene het toch zelf kunnen zeggen?
Vind het altijd een beetje raar om namens iemand beledigd te zijn, zeker als diegene jou dat niet heeft gevraagd.
Ik snap niet meer over welk beestje je het hebt?
Is het dan zo moeilijk voor te stellen dat mensen daar andere gedachten bij hebben?
Ik herken de voorbeelden verder niet behalve die van @Clancy en die heeft zich volgens mij toen zelf prima verweerd/ op gereageerd. Dat noem ik nou niet echt pesten.
Ik heb ook wel eens iets gepost waarop iemand zei O humble brag/ gelul inclusief redelijk wat likes. Ja, reageer ik even op en dan daarna ja… Lekker laten. Loopt het uit de hand dan zie ik ook vaak genoeg mensen het weer opnemen voor de ander.
Beetje zoals een gemiddelde kringverjaardag toch wel
qua relletjes en ruzietjes.
Naja heb nu wel een PM van een van de drie voorbeelden die ik heb genoemd, met een ‘Bedankt dat je het voor me opneemt.’ Dus ja, blijkbaar vinden ze het wel vervelend.
Moeten ze het eigenlijk zelf zeggen? Ja. Maar niet iedereen durft dat. En om te ontkennen dat er daardoor een pestsfeer in gang wordt gehouden, is een beetje onnozel tbh.
Nou mijn DM staat open voor iedereen die vind dat ik te ver ga hoor, en denk de meeste forummers. Daar kan je toch gewoon netjes met mensen praten? Is effectiever dan dit denk ik.
Dit heeft toch geen zin ook? Ben jij nu ineens de spokesperson van “een van de drie” (twee neem ik aan aangezien de derde hier niet meer zit volgens mij).
Iets vervelend vinden staat toch niet gelijk aan pesten. Ik vind ook wel iets vervelend of niet fijn hoe een discussie verloopt, maar dan ga ik ook niet met een vingertje wijzen.
Want hoe is dit dan geen pestgedrag? Inclusief (petty) likes? En mensen onnozel noemen?
Ik sta ervoor open om onnozelaar genoemd te worden, FYI
Goed om te horen.
En is zeker effectiever. Ik heb mezelf ook niet tot spokesperson benoemd, was gewoon mijn ergernis/mijn mening. En die persoon had me toevallig een PM gestuurd dat ze het fijn vond.
0 stemmers
Ik herken de geschetste dynamiek en het gevoel hebben op je woorden te moeten letten soms ook wel een beetje dus polletje voor de stats. Denk overigens dat het forum beide kanten versterkt: je zegt hier mogelijk makkelijker dingen die je IRL niet zo snel zou zeggen, maar dat geldt voor de reacties daarop ook en door likes/reacties uit te kunnen delen heb je ook veel sneller dan in het echt ‘frontvorming’ (tussen haakjes want dat is denk ik meer de perceptie dan de werkelijkheid)
Ik vind het ook echt een mooi woord tbh, gebruik het veel te weinig.
Heb trouwens ook niks tegen jou, vind het gewoon een interessante discussie @FrootLoops . Ook omdat ik iemand ben die soms teveel geeft om wat anderen denken/ zeggen over me, terwijl dat ook voor een groot deel bij mezelf ligt.
Wat ik wel echt pestgedrag vind is veel comments in het influencertopic, maar zelfs dat niet echt omdat sommige dingen zo sneu zijn dat die influencer er wss alleen maar om kan lachen. Zie veel van die forummers ook alleen maar daar posten (althans, herken ze niet).
Mijn instelling op het forum is tegenwoordig meer :
Shrug and move on.
Als ik met iets te ver ga, doe gerust een dm. Soms heb ik het niet door en dan zie ik wel of ik er wat mee doe.
Als jij vindt dat dat het beestje is, be my guest. Ik denk daar dus zelf echt anders over en ik kan nog wel tien posts schrijven over hoe ik het zelf zie, maar jij vindt dat het zo zit. Het kan mij uiteindelijk dan ook niet zo schelen. Ik had net het idee dat er zonder mijn naam te noemen over mijn post gepraat werd, heb mijn two cents daarop gegeven en that’s it. Als dat mij een treiterige, good old fashioned bitch maakt, die zich gesterkt voelt door anderen neer te halen, tja… zal wel dan. Kan daarmee leven.
Nouja ik heb dit ook weleens gedaan maar meer omdat ik dan van mening veranderde en andere kanten van een bepaald onderwerp ging overwegen nav reacties op de originele post. Dat is op zich niet zo gek toch?
Omdat die persoon waarschijnlijk die discussie niet aan durft te gaan met de persoon/mensen die de grapjes maken.
Eens met jou, zou wel een stuk productiever zijn. Maar niet iedereen durft dat.
Ik denk niet per se pestgedrag. Maar ik herken wel dat er soms echt treurig lang wordt doorgehamerd op wat iemand in een post heeft gezegd. Dat het eigenlijk muggenziften wordt. Overigens niet van mijn eigen posts, maar eigenlijk bij anderen.
En soms komen van die inside jokes voorbij. Voel me daar zelf niet onprettig bij, maar kan mij voorstellen dat het wel een soort van ingroup/outgroup gevoel creeërt.
Lang verhaal kort: herkenning, maar geen persoonlijke ervaring.