Wel een mooie plek om weerbaarheid te oefenen hier toch? Sorry, ik kan echt heel slecht tegen gekozen slachtofferschap en Calimero-gedrag.
Je zit hier voor je plezier, niemand wordt hier verplicht te posten, je kan niet verwachten dat iedereen jou en je posts leuk vindt - en wat boeit het, je kent de mensen hier toch niet.
Ik heb hier (of op EGF nog) ook wel eens de deksel op mijn neus gekregen, en soms dacht ik dan: ja deze reacties snap ik bij nader inzien wel, en soms vond ik het echt heel onterecht.
Soms gebeurt er hier iets en dan denk ik: tsja dit zag ik al van mijlenver aankomen, want dan valt het gewoon op dat iemand extreem “one issue” is of juist heel tegenstrijdige berichten post of werkelijk nul komma nul reflectief vermogen lijkt te hebben in haar posts. Dat wekt wel irritatie op, of in elk geval roep het een reactie op. Moet “iedereen” dan maar op zijn handen gaan zitten dan? Haha dat gaat toch niet gebeuren. Zo werkt het toch gewoon niet. En soms denk ik: misschien kun je het maar beter hier van vreemden horen, dan in het echte offline leven van bekenden, dat lijkt me nog wel wat pittiger.
Ik vind het persoonlijk wel mooi en verfrissend dat je hier soms de reactie krijgt die je niet verwacht had en die je offline waarschijnlijk ook niet had gekregen van mensen om je heen. Leer er nog steeds van.