Forumergernissen

En wat zijn de regels voor humor op een vrouwenforum?

1 like

Is dit een grap? 🥹

Ik onthoud mij van een antwoord. Humor uitleggen is saai!

1 like

Precies dit. Ik zou zon opmerking wel grappig vinden. Zelfs in een verhitte discussie dat zou t voor mij juist luchtiger maken. Door zulke opmerkingen denk ik dan “Ja waar maak ik me eigenlijk ook druk om” en al helemaal op t internet.

12 likes

Wat jammer dat je zo weinig reflectievermogen hebt dat je denkt dat de reacties die jij krijgt alleen ontstaan zijn door je post over dierenmishandeling.

7 likes

Jezus moet dit?

5 likes

Niks moet alles mag

4 likes

Echt te triest om iemand zo neer te halen.
Denk dat @FrootLoops haar punt nu wel duidelijk is.

13 likes

Ik wil dus al een tijdje reageren omdat ik het erg voor je vind en ergens ook prima snap op welke situaties je doelt, maar ik ook wil uitleggen dat ik jouw rol in die situaties ook verre van neutraal vind. Vervolgens reageer je hieronder weer op een manier waarop ik denk: dat is precies waarom die interacties zo verlopen.

26 likes

Kaaskroketje typt hier een prima antwoord en daarna komt zo’n kutopmerking van Karl.
Maar wie spreek je erop aan…
De opmerkingen zijn niet fraai van beide, kom op zeg.

20 likes

Ik vind Kaaskroketjes eerste antwoord dus niet zo prima, dat is precies wat ik in mijn reactie aangeef: ik snap perfect dat zij zich zo gevoeld heeft naar aanleiding van meerdere situaties, vind dat kut want het is echt niet mijn intentie om mensen hier huilend in bed te laten liggen, maar ik heb wel een iets andere version of events in die situaties (als ik me ze goed herinner). Ik vind Karl’s opmerking dus daarom niet fraai maar ook niet aanspreekwaardig omdat ik vind dat er een kern van waarheid in haar opmerking zit.

Edit: Denk ik achteraf dat men er goed aan doet om dat voortaan te negeren omdat iedereen soms wel aanvoelt dat iemand vanuit een positie van onmacht post: ja zeker. Is dat enigszins realistisch op een forum als dit. Nee, ik denk het niet.

10 likes

Maar als je geen reacties wil moet je misschien niks posten?

8 likes

Nou… dit gaat dus wel behoorlijk richting een ad feminammetje.
Niet zo fraai!

1 like

Gaan we nu serieus weer naar reageren op iemand die zich van een kwetsbare kant opstelt waarop een onnodige nare reactie volgt. Maar spreken we diegene aan? Nee we spreken lekker degene aan die zich kwetsbaar opstelt en die altijd gepakt word. Jullie laten nu exact het gedrag zien wat aangehaald werd.

66 likes

Ad hominem. Aanval op de persoon. Maar dan voor vrouwen.

1 like

Ik vind zo’n reactie zoals @Karl_Lagerfeld geeft niet zomaar aanspreken.

6 likes

Ik vind hier soms ook gewoon een sfeer waarin ik niet persé durf voor mensen op te komen. Je kan er soms zomaar ineens een paar echt fel tegen je hebben. Voor sommige is het maar een forum en die leggen hun telefoon wge en dat is klaar. Maar ik kan me er wel echt vervelend van voelen als ik word aangevallen door meerdere. zeker als het gaat over iets wat verkeerd is overgekomen maar daarna helemaal niet naar geluisterd word. Denk als we gewoon allemaal iets minder als hyena’s op elkaar duiken het hier wel echt iets gezelliger kan worden.

47 likes

En daarom denk ik: praat over de materie, niet over de mensen.

Als iemand die ik doorgaans maar raar vind iets goeds post, vind ik dat goed. Als iemand die ik cool vind iets raars post, vind ik dat niet goed.

7 likes

Waarom praat jij zo vaak Latijn vraag ik me weleens af, heel vaak begrijp ik je daardoor niet en dat vind ik jammer

28 likes

Een ad hominem is een persoonlijke aanval qua argument gebruiken en @ezw gebruikte het ook.

1 like