Forumergernissen

Nou zo ontzettend bijzonder is dat ook weer niet hoor. Het is toch de lingua franca he. Nee flauw.
Zoek je het toch op.
Zo weet je steeds meer.

3 likes

Ja dat snap ik nu na de uitleg! Maar ik snap het Latijn spreken in 1e instantie niet echt.

4 likes

Ik vind het wel bijzonder want ik spreek geen Latijn. Snap de toegevoegde waarde niet zo als je ook in het Nederlands kunt communiceren ipv dat ik dan steeds moet opzoeken wat je bedoelt

44 likes

De benaming is gewoon ‘argumentum ad hominem’, het is niet alsof ze interessant wil lopen doen met random Latijnse termen…

Nouuuu

75 likes

Lief, maar het is natuurlijk wel een beetje van beide :laughing: Houdt het wat luchtiger joh, het leven is al zwaar genoeg.

12 likes

Ik weet niet hoe ik dit verder nog uit moet leggen? Ik spreek geen Latijn en dit kan dan een bekende uitspraak zijn (ken het persoonlijk niet) maar het gaat natuurlijk niet alleen over deze uitspraak.

Als je je horizon wilt verbreden… kun je overwegen om google in te schakelen. Maar dat is natuurlijk geheel aan jou.

3 likes

Maar waarom? Dus jij wil Latijn spreken, ik spreek dat niet zoals zovelen, en dan moeten wij Google translate gebruiken om jou te begrijpen. Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld maar ok!

6 likes

Waarom… it gets you places.

Ik volg dit forum echt veel te weinig om te weten aan wat voor discussies gerefereerd wordt en wie daarin welke rol speelt.

Maar heb deze hele discussie over forumdynamiek wel met interesse gevolgd.

En bij zo’n post denk ik echt: waarom zo’n reactie bij iemand die nota bene aangeeft dat nare reacties op het forum haar enorm raken en dat ze worstelt met mentale gezondheid? Je kunt vinden dat ze dat zelf veroorzaakt, dat ze van zichzelf een slachtoffer maakt, maar op welke wijze help je haar door dat op deze manier te verwoorden? En als je intentie niet is om haar te helpen: je hòeft niet te reageren? Wil je dan zo graag nog een keer je eigen gelijk halen? Ik snap dit gewoon echt niet. Let it go.

En dan gaat @Shaaar er nog overheen. Als je het iemand aanrekent dat de interacties zo verlopen, dan denk je er toch het jouwe van en geef je zelf geen antwoord? Dan draag je in ieder geval zelf niet bij aan die interactie.
Een ‘kern van waarheid’, dat lijkt me een mening. Jij vind het een kern van waarheid, en mogelijk vind de meerderheid van de mensen dat, maar waarom is het nodig dat te zeggen richting @anon4775214 in dit specifieke geval? Je geeft zelf in je edit aan dat het soms beter is te negeren omdat de meeste mensen wel aanvoelen dat hier iemand aan het woord is die kwetsbaar is: maar jíj reageert en valt Karl bij. Het lijkt mij idd niet realistisch in zn algemeenheid te verwachten dat iedereen goed op zn handen kan zitten, maar je kan het ook gewoon bij jezelf houden en zelf niet reageren?

13 likes

En nu verder in het Engels?? Me is allang afgehooked

6 likes

Nou ook voor jou een mooie dag voor die horizon! Have fun :wink:

Je zegt zelf dat je dit forum niet genoeg volgt, en ook niet weet over welke posts ik en shaar het hebben… Dan is deze analyse van jou ook niet echt zo op zijn plaats of iig niet op de juiste dingen gebaseerd imo.

9 likes

Hahahahaha sorry maar het begon allemaal met een pukkel en nu gaat het over latijn. Dit gaat inmiddels helemaal nergens meer over. Ipv dat het iets word waar we allemaal van kunnen leren pakken we ineens iedereen op vanalles.

13 likes

Niemand spreekt eigenlijk Latijn, behalve in Vaticaanstad. Het is niet alsof ze hier hele teksten zit te typen over Marcus et Lucius. Zijn gewoon Latijnse begrippen die overgenomen zijn en nog gebruikt worden in oa de Nederlandse taal.

Snap ook wel dat niet iedereen die gelijk begrijpt, maar vragen of googelen staat dan toch ook vrij.

13 likes

Het meest boeiende op dit forum vind ik de situaties waarin ik overduidelijk al postslang over iets in discussie ben en dan plotseling niet meer zou mogen reageren of ineens ‘overheen’ ga.

7 likes

Ja ik vind het gewoon wat vreemd. Ik ga toch ook niet steeds Italiaans typen bijvoorbeeld en dan zeggen zoek het maar op als je nog wat wilt leren of als je wil weten wat ik schrijf.

9 likes

Maar Italiaans is toch ook niet opgenomen in de Nederlandse taal? Dat is niet met elkaar te vergelijken.

2 likes

Dit is een samenvatting van heel veel discussies hier :sweat_smile:

Mijn tip voor de gevoelige mensen onder ons: als je op een aantal forumleden gewoon nooit reageert kom je ook nooit in een discussie terecht.

5 likes