Forumergernissen

Je snapt vast wel wat ik bedoel denk ik?

6 likes

Niet zomaar een pukkel he. Een abces. Of moet ik zeggen: een abscessus.

31 likes

Forum duolingorum

27 likes

Nee, eigenlijk niet. Het zijn legitieme begrippen, dat jij ze niet kent en erom kan vragen (en dan ook nog antwoord krijgt op een normale manier) maakt toch niet dat iemand ze nooit meer hoeft te gebruiken.

Desnoods lees je ze niet. Het vergelijken met de Italiaanse taal slaat gewoon nergens op.

23 likes

Maar moet dat dan? Sommige forummers/post vind ik ronduit gênant. Kan ik echt niet serieus nemen. En wellicht hebben mensen dat ook met mijn post, prima

1 like

Oh ja zo die snap ik! Ik doelde meer op bepaalde forummers die gewoon in een lange opbouw steenvast vreemde dingen komen posten. Vaak advies vragen en zoals dacht ik, @Calypso al zei niet het gewenste bericht krijgen en vervolgens zich de pispaal voelen.
Posten over een toxic relatie en als mensen dan kritiek hebben over de partner dan weer zeggen jullie oordelen wel heel hard, jullie kennen hem niet om vervolgens binnen korte tijd weer hetzelfde soort bericht komen posten en advies vragen en weer van voor af aan beginnen.

Ja op een gegeven moment is mijn geduld dan ook op en denk ik laat maar, ik ga nergens meer op in en kan ik diegene niet meer zo serieus nemen

23 likes

Én daarbij naar mijn mening misbruik maken van de goedheid van sommige forummers die dan keer op keer (heel lief) hun eigen ervaring oid gaan delen of de moeite nemen om te helpen.

20 likes

Maar waarom kan je er dan niet gewoon om vragen. Als iemand afkortingen gebruikt of een andere taal dan word er ook gevraagd wat het betekend.

Boeie wat iemand spreekt. Al spreekt er iemand voor de helft Pools hier.

4 likes

dit is gewoon een term die je bij Nederlands (argumentatie) leert, ik heb nooit Latijn gehad en ik ken het ook

11 likes

Maar dan doe je het toch niet. Blijkbaar vind je het niet belangrijk genoeg om het op te zoeken, waarom dan wel belangrijk genoeg om over te discussiëren?

6 likes

Ja, als alles verboden wordt wat 0 toevoegt aan een conversatie hier en wat enkel interessantdoenerij is kunnen we bijna het heel forum wel opdoeken.

Het is ook prima dat je dat vindt, maar zijn echt niet enkel termen die mensen leren tijdens Latijn. Ook gewoon tijdens Nederlands. Kan je alsnog onzinnig vinden, maar eisen dat iemand anders het niet gebruikt ipv er zelf overheen te lezen vind ik wel next level (= van een ander niveau).

10 likes

Zo lekker allemaal in het kontje kruipen van de mod :+1:t3:

15 likes

Niemand
Latijn is een dode taal die je niet spreekt, maar leest en dus soms in begrippen schrijft.

Groetjes iemand die niet verder is gekomen dan 6 maanden gymnasium

16 likes

Die begrippen zijn gewoon echt basiskennis Nederlands middelbare school

4 likes

Dat is toch ook gewoon prima, alleen reageerde ik op iemand die dat wel vond.

2 likes

Maar niet op elk niveau denk ik. Ik heb het gehad op havo en op hbo ook. Maar idd niet op vmbo wat ik voor de havo deed.

5 likes

Je kan het als mod echt nooit goed doen. Altijd dat gehaat over dat ze niet neutraal zijn. Het is een fucking forum.

8 likes

Voel me ook echt totaal niet aangesproken haha

12 likes

Ja, en op de havo en het vwo wordt dit sowieso behandeld. Snap prima dat mensen het niet kennen, maar om nu te gaan doen alsof ‘ad hominem’ interessantdoenerij is of fvd is? What’s next: geen trias politica meer mogen zeggen?

9 likes