wat betekent dit? ik google het maar ben er nog niet achter wat het in deze zin betekent
Zou ergens wel vreemd zijn als daar over wordt gevallen want kinderen groeien eenmaal snel dus zullen forummers sneller weer hun aankopen laten zien.
Mensen die per se hun mening moeten verkondigen terwijl die al 10x gepost is.
Materiele waarde krijgen
Zoals kerst haha.
Ik verbaas me er daar wel over hoe vaak er niet een volledig nieuwe garderobe wordt gekocht aan het begin van het seizoen ipv gewoon tweedehands.
Ik volg dat topic nauwelijks maar volgens mij zie ik daar ook vooral veel Vinted fotos.
Met kerst is het net zo irritant. Kijk dat je een doos kerstversiering hebt voor in je boom en dergelijke en die elk jaar tevoorschijn haalt, leuk, maar ook daarvoor hoef je niet elk jaar nieuwe zooi te kopen, want natuurlijk liggen alle winkels elk jaar vol met meuk die nét een tikkeltje anders is dan het jaar ervoor.
Ooh wat een mooie, wat fijn dat ie het houdt!
Jaa ik ben ook zo trots mijn kerstboom staat helemaal te shinen in de tuin. Hij bloeit zelfs nu 🥹
Daar word toch juist veel meer tweedehands gekocht dan op de rest van het forum?
Meer wel idd, maar vind de hoeveelheid nieuw baby en kinderspul dat wordt aangekocht nog steeds absurd (niet alleen op het forum). Er is al zoveel amper gebruikt in omloop…
Ik heb ooit geleerd dat er geen ethische consumptie bestaat onder het kapitalisme. Ik denk niet dat dat betekent dat je 35 dingen moet bestellen bij h&m om er vervolgens 5 te houden… maar toch denk ik dat sommigen van hun high horse moeten komen (en nee ik bedoel niemand specifiek want dan zou ik diegene wel taggen).
Ja dat is ongetwijfeld waar, helaas, maar niemand claimt hier ook het perfect te doen. Waar de ergernis over gaat is het extreme, paar tandjes minder kan echt wel.
Beetje het vegetariër zegt “hee weet je we zouden echt veel minder vlees moeten eten” en de ander dan “nou maar je hebt leren schoenen dus je moet anderen de les niet lezen”
Ja als het over veel kopen gaat, dan begrijp ik jullie punt (en probeerde ik ook aan te geven met mijn voorbeeld) maar als het gaat over bij welke winkel of webshop denk ik niet dat het ene veel beter is dan het andere. Ja, tweedehands, waarschijnlijk. Dit zeg ik trouwens als leek dus als ik ongelijk heb geloof ik dat meteen
Even zonder in te gaan op het aspect dat duurzaam geproduceerde kleding en andere artikelen héél duur zijn, zeker in vergelijking met een primark/Shein/aliexpress/etc en dat het daarom voor lang niet iedereen een optie is (absoluut valide), kopen bij laatstgenoemde winkels houdt vaak óók in dat er veel gekocht wordt en vaak onnodig - want het is goedkoop, want het gaat gauw stuk, want het is supertrendgevoelig dus volgend jaar vind je het niet leuk meer.
Ok maar ik had het uit de groene amsterdammer hoor!!
Het is nu precies de fase dat iedereen gaat delen waar je pompoenvormige spullen kunt kopen en foto’s van pompoenvormige spullen die gekocht zijn. Dat houdt aan tot december, dan gaat de storm liggen en volgend jaar kunnen we eind juli weer nieuwe pompoenvormige spullen kopen!