Maar dit kun je toch niet in alle serieusheid van mensen verwachten? En ik heb het nu niet over ad hominem he, maar denk dat we allemaal niet hoeven te ontkennen dat nescio vaker posts plaatst met latijnse termen die verder gaan dan 6gymnasium en dat in de post van zusjevanjoost dus wel een kern van waarheid zit. Voor alle andere talen zou dit toch vrij absurd zijn om te zeggen, “google het maar als je mij niet begrijpt”? Als je niet wil dat anderen je begrijpen en je dus hoofdzakelijk voor jezelf schrijft, neem dan een dagboek of blog? Je schrijft in een sociale context (een forum), dan vind ik dat je je aan moet passen aan die context (tot op zekere hoogte he, nog ff voor duidelijkheid, ad hominem vind ik een prima begrip om hier te gebruiken, het gaat mij vooral om dat deze post aangegrepen wordt om totaal voorbij te gaan aan het punt dat zusjevanjoost probeerde te maken)
Nouja in principe ís dit @Nescio ’s persoonlijke blog he.
We kankeren hier allemaal gratis op HAAR forum, als ze er op een dag genoeg van heeft kan ze er zo de stekker uit trekken en dat is haar goed recht.
Haha nu omschrijf je letterlijk een dictatuur.
Nescio volente
Ja absoluut is dat haar goed recht
En ik maar denken dat ik een onschuldige hobby had
Ik vind niet dat je in alle serieusheid van iemand kunt eisen dat die persoon precies post op de manier waarop iedereen het begrijpt begrijpt? Zeker als die forummer prima bereid is het nogmaals in het Nederlands uit te leggen. Dat vind ik eigenlijk veel aanvallender dan de grapjes hierboven.
Edit: Er is hier niet zoiets als dé ‘sociale context’ waar we ons allemaal ten allen tijden aan moeten aanpassen. Daarin verschillen we teveel van elkaar. Wordt dan wel een hele saaie bende.
mijn ultieme online ergernis (omg de cirkel is rond) is sowieso mensen die simpele dingen vragen die je makkelijk kunt googelen. ik weet ook echt niet meer alle Latijnse uitspraken maar dat is met 5 seconden opgezocht.
Kunnen er meer emojo’s toegevoegd worden als reactie?
Ik mis deze
forumverkiezingen lijken me wel leuk op zich
inclusief campagnes en posters en buttons en petjes
Moderators en focussers en DS’ers
idem ditto.
Wat staat hier.
Trouwens een ding wat ik wel grappig vind @ZusjevanJoost niet om je te pesten maar dat jij dan net een moeilijke franse titel hebt waar ik dan weer niks van snap haha.
Scheelt dat het geen titel is
Die titel moest ik ook googelen want ik snapte hem ook niet want spreek geen Frans heb die titel ook niet zelf bedacht.
Ik geniet net iets teveel van dit topic.
en dan een poll maken met alleen hun eigen mening/gedachte als optie zo irritant stem dan idd gewoon niet
Makes two of us.
Maar sommige mensen gebruiken veel referenties naar films en series, anderen naar muziek etc. Je kan toch niet verwachten dat mensen alleen maar grapjes maken die sowieso iedereen begrijpt én leuk vindt…
Ik snap niet hoe iemand het gebruik van een paar woordjes latijn als pest gedrag kan zien.
Het is niet alsof iemand in het Latijn “onthoofd de Mongool” typte ofzo, dan had je een punt gehad.