Misschien ligt mercurius weer in het verkeerde universum en is de maan half leeg.
Ik denk dat een muis de maan op eet.
Ja ik heb weer wat te klagen.
Dat 2 mensen hebben op je ding geantwoord mention gebeuren. Moet ik heeeel het topic af speuren voor de 2e persoon die op mn ding heeft gereageerd.
Ik wil gewoon jan heeft gereageerd. Piet heeft gereageerd.
Als mensen zeggen “ik verwijder dit zo” screenshot ik het gewoon hoor. Sorry not sorry maar wil even op mn gemak het forum lezen. En niet binnen 10 sec een bericht lezen en het dan wss verkeerd opvatten
Haha ik pas zo vaak posts aan en verwijder ook wel regelmatig dingen. Ben gewoon echt heel slecht in dingen (in 1x) goed verwoorden.
Ohja en soms ook omdat ik bijv. ergens advies over wil maar omdat ik er geen behoefte aan heb dat het voor eeuwig hier staat. Ben niet echt anoniem.
Snap wel dat het irritant is hoor, maar dat is de reden in ieder geval.
Jaa dat was diegene die vermoede dat haar collega hiv had. Die heeft denk ik de verwijder knop nog niet gevonden.
Alle posts tegenwoordig met een vrouwennaam erin. Om op een “grappige” manier iemand aan te spreken/belachelijk te maken. “Ja Anita, dat klopt dat heb je goed gezien”. Ik vind het niet echt origineel meer, te vaak gebruikt en niet grappig.
Ik snap je maar dan moet je als je meerdere mensen wil mentionen apart reageren. Denk dat het handiger is als je dan nog via je meldingen bij de post uitkomt.
Ging dat toen niet over oude mensen en dat die maar niet in de spits moeten reizen? Maar goed, ik snap verder wel wat je bedoelt!
Ik snap niet zo goed wat jij bedoelt? Als je van iedere mention een apparte melding krijgt dan kun sla je niemand perongeluk over en kun je gewoon meerder mensen taggen als je terug antwoord. Was op egf ook altijd zo.
Ahhh wat sielug
Het ging om je bericht, niet de namen.
Mijn ergernis is de “Jullie moeten altijd mij hebben ik kan nooit iets zeggen zonder aangevallen te worden” zin die door meerdere mensen gezegd worden die vaak grwoon gekke dingen zeggen. Het is niet jij die constant word aangevallen het zijn jouw post die op dat moment niet kunnen of wat dan ook.
Ik heb soms een beetje moeite met jouw reflecties op anderen en in mijn perceptie nemen het aantal reflecties de laatste tijd ook toe. Hoewel je in de basis misschien niets verkeerd zegt, wegen jouw berichten automatisch zwaarder gezien jouw rol. En daarmee is de impact op (de sfeer van) het forum naar mijn inziens groter dan wanneer een gemiddelde forummer dezelfde reflectie zou schrijven. Ik vraag me af waarom je (naar mijn mening vaak) zo openlijk mensen aanspreekt op gedrag wat bij jou of bij anderen irritatie opwekt, maar in geenzins in strijd is met de regels? Dat geeft mij soms het gevoel dat ik in een bepaalde pas moet lopen om deel te kunnen zijn van het forum, aan een bepaald online persoonlijkheid moet voldoen met bijbehorend “juist” gedrag.
Wel onder een ander account, en de links tussen mod- en persoonlijk account waren (imo) niet zo duidelijk. Vond dat wel een prettige regeling
Oke, dan hebben wij daar een verschil in mening in. Ik zie het “zwaarder opvatten” niet als iets wat enkel bij de ontvanger ligt, maar iets wat je automatisch bij je draagt als je de rol van moderator accepteert, en waar je dan ook zorgvuldig mee om kan gaan. Ik vergelijk je rol een beetje met een manager in een organisatie, die zich ook in persoonlijke gesprekken niet zo vrij kan uitlaten over teamleden als de gemiddelde collega. Dit is voor mij een reden geweest in de tijden van EGF dat ik niet alleen een ander modaccount had dan mijn privéaccount, maar ook dat ik mij zoveel mogelijk buiten discussies tussen leden hield waar geen regels werden overschreden. En ik merk dat ik dat soort gedrag nu ook meer passend vind bij een moderatorsrol. (@grace)
Waarom is deze discussie alleen als @lula iets zegt? Ik heb andere mods ook wel eens hun mening zien uiten op een discussie maar die vallen niet zo op ofzo? Of is het niet dat lula mod is maar dat ze gewoon wat directer is en dat mensen dat liever niet hebben dat je het daarom op haar mod zijnde gooit
Het is mij bij de andere mods niet opgevallen. En nu had het ik het gevoel weer, dus besloot ik me er eens wel over uit te spreken. Je laatste voorgestelde conclusie is voor mij dan ook niet van toepassing.
Ik moet zeggen dat ik die aparte accounts zoals op EGF duidelijker vond. Ik denk omdat het dan heel duidelijk is wanneer iets als mod gezegd wordt en wanneer die mod ‘gewoon’ forummer is.
Als iemand nu wordt aangesproken op bepaalde posts of als een van de mods post dat ze vindt dat een bepaalde discussie nu wel klaar is, is het niet altijd duidelijk of dat als mod of als forummer is. Dat vind ik zelf niet zo erg, maar ik kan me goed voorstellen dat andere forummers dat minder prettig vinden.
Verder ben ik het wel eens met @Moskou dat dat ook wel automatisch met een rol als moderator meekomt.
@anon39978576 Die onduidelijkheid had ik laatst ook bij een post van @Mhysa, heeft wat mij betreft niks met de directheid van @Lula te maken. Ik ben het niet altijd met haar eens, maar die directheid kan ik juist waarderen.
Maar berichten als moderator hebben een gele achtergrond, dat is zo mogelijk nog een opvallendere scheiding dan een random forumnaam met de letters “moderator” erachter imo?
Wel eens met @Moskou dat ik me te allen tijde bewust zou (willen) zijn dat ik óók een bepaalde rol heb die ook als niet-mod impliciet wordt ervaren