Wat defaitistisch?
Oh? Ook met de telefoon? Ik zie echt niks hahaha
Ik begrijp niet wat je daar defaitistisch aan vindt, volgens mij is het coronatopic een goed voorbeeld van een topic waarin mensen met expertkennis zich de blaren op hun vingers hebben getypt om anderen te helpen om iets te begrijpen, maar na een paar posts blijkt dan heel erg vaak weer dat die mensen het niet WILLEN begrijpen want het past domweg niet bij hun overtuigingen om het vaccin zinvol te vinden. Het gebeurt toch vaker met experts hier? Hoe vaak moet @Shaaar zich wel niet verweren tegen mensen met minder kennis als het om bepaalde onderwerpen gaat? Hoe vaak moeten de artsen op dit forum zich wel niet verdedigen?
Vind het eerlijk gezegd een beetje flauw om te vragen of de mensen met expertkennis zich even op willen werpen om ons allemaal van uitleg te voorzien, want a) die mensen komen hier ook gewoon voor hun ontspanning en niet vanuit beroepsdeformatie en b) je wordt hier als expert vaker niet dan wel gewaardeerd om je expertkennis
Ja wellicht is het een kwestie van hoe je het ervaart, gelukkig zijn er altijd mensen geweest die het voor de mensen met expertkennis opgenomen hebben dus ik wil ook zeker niet beweren dat er alleen maar tegenreacties komen op expertposts. Maar ook de goedbedoelde, oprechte vragen van mensen zijn natuurlijk belastend. Kom je thuis na een dag werken, kun je op het forum je eerst nog door twintig vragen heen worstelen waar je soms zelf ook even wat informatie voor moet nalezen of wat artikelen voor moet zoeken, terwijl je misschien gewoon even wilde bijlezen over het 34ste kind van nick cannon
Zelf vind ik het in ieder geval wel altijd heel frustrerend als iemand met expertkennis aandacht en tijd besteedt aan een post en volgens komt daar ofwel geen reactie op, ofwel een vage reactie op maar de helft van de post of een gedeelte van één zin uit de post, ofwel komt er een reactie als “ik merk dat jij hier gewoon anders naar kijkt dan ik, agree to disagree!” Nee gvd helemaal niet agree to disagree, jij laat je gewoon niet informeren
Denk dat je dit iets te serieus opvat want we hebben zelfs hele duidelijke regels wat dit soort dingen betreft.
Hahahaha, love it
Ik begrijp je frustratie heel goed. Echter is dat ook het risico van het reageren op een openbaar forum en naar voren treden als expert. Ik ben ook goed onderlegd in een bepaald vakgebied, maar ik laat forumdiscussies over dat onderwerp terzijde. Vooral omdat ik hier zit als ontspanning, maar ook omdat ik me in het verleden wel eens heb laten verleiden tot een inhoudelijke reactie en daarop reacties kwamen als “niet waar, ik vind…” (kan prima zijn dat jij dat vindt maar studies wijzen iets anders uit). Ik heb de mentale energie momenteel niet om daar dan op in te gaan.
Mijn forumergernis: de ergernissen over het type reacties als “buur van de oom van de bakker is op jonge leeftijd gestorven aan een vreselijke ziekte, ik vind dit zo erg”. Ik zie het niet als aandachtstrekkerij, maar als iets wat mensen bezighoudt en dat ze het daarom even kwijt willen. Maar ik lees het ook als niet meer dan dat: gewoon even neertypen en er even bij stil staan, dan weer verder met de orde van de dag.
Maar dat gaat dus om andermans pijn/verdriet/trauma.
Toen mijn broer overleed heeft iemand hier ook over gepost (als in: vage bekende is jong overleden, heftig hoor). Ik kan je zeggen dat dat echt extreem naar en misplaatst voelt om dat zo casual op een forum te dumpen “omdat je het kwijt moet” terwijl anderen volop in shock en verdriet leven.
Sindsdien moet ik daar altijd aan denken wanneer ik hier weer iemand zie posten over de dood of ziekte van iemand die ze amper kennen.
Oké, dat begrijp ik ook. Ik heb die kant van het verhaal in een andere situatie ook al eens meegemaakt en dat is inderdaad naar.
Defaitistisch is dat je bij voorbaat uitgaat van een mislukking. Pessimistisch? Fatalistisch?
Ik op mijn beurt vind het flauw van je om te doen alsof ik vind dat mensen zich verplicht zouden moeten voelen, dat is echt wat anders dan dat ik opmerk dat ik dat goed zou vinden. Zoals @lula terecht opmerkt, dit is juist iets waarop gelet wordt.
Dat weet ik omdat ik ik ben, het ging over mijn eigen post.
Het gebruik van ‘precies niks’.
Kunnen we tiktok trends bannen? We zijn hier geen 14 waarom moeten we het hebben over tompouce dit tompouce dat
Volg elkaar anders daar ipv het hier delen?
Het is CROMPOUCE!!1!1!+
Pleur uit mn aura met je cromtompouce, overal
“Pleur uit m’n aura”, I like it. Krachtig.
Dat jij denkt dat tiktok alleen voor 14 jarigen is zegt meer over jou dan de rest.
Blijf bitter kind.
En dan een voorbeeld aan jouw lieve reactie nemen?
Ze heeft het toch over tiktoktrends als tompouce-alles, niet over TikTok op zich
Moet zeggen dat ik die reacties op tiktokhaat alsof TikTok je huisdier is bizar vind. Toen MySpace werd uitgelachen deed je daar ondanks je een gebruiker was die de top-friends heel erg serieus nam toch ook gewoon aan mee?
Nou, TikTok is voor tieners en wij bejaarden komen overal een maand later via Reels en Shorts achter
Ja ik vind het alleen maar grappig (en ook een beetje Viva ) om te lezen. Tis niet alsof je lievelingsoom die app heeft ontworpen (I wish).