Forumergernissen

Bitter lol

Je snapt dat iedereen die dat wil tiktok kan downloaden, maar dat gewoon niet wil.

8 likes

Geen geheimen voor China

4 likes

alsof de mensen die nu tiktok gebruiken ooit myspace hadden (ik niet en ik ben salty dat ik dat gemist heb)

1 like

Ik wel maar ik snapte dr niks van.

3 likes

myspace was echt niet zo interessant tenzij je ging coderen haha

3 likes

Ik kon op hyves ook helemaal coderen enzo. En nu kost het me 3 dagen om uit te vogelen hoe een app werkt… En dan kom ik er jaren later pas achter dat het veel makkelijker kan.

14 likes

Mensen die alleen maar ellende komen dumpen. Als ik dan voor de duizendste keer lees over een slechte dag/week/avond/maand vraag ik me echt af of zij ooit wél een fatsoenlijke dag hebben.

20 likes

Gaat dit over mijn post in WJEKW?

Nee was niet de aanleiding. Jij post volgens mij ook gewoon gezellig mee? Af en toe even klagen of een rotdag hebben is mijn ergernis niet!

Anderen komen hier alleen om hun drama te dumpen en delen nou nooit eens iets gezelligs of interessants. Dat werkt in het normale leven niet en op het forum ook niet.

4 likes

Vind t grappig dat jij je aangesproken voelt terwijl er zon 5 post boven die van jou staan die ook allemaal ellende zijn haha.

3 likes

Ik vraag me soms ook af of die forummers dan nooit wat leuks meemaken? Kan het me niet voorstellen.

1 like

Ik herken mijzelf er op zich wel in dat ik sneller mijn “drama” hier deel dan de leuke momenten, omdat ik de positieve dingen ook deel met anderen en op social media en als ik dat hier zou delen ben ik sneller bang voor herkenbaarheid.

Mijn drama en negatievere dingen kan ik vaak niet zo goed irl kwijt. Ik heb niet echt super close vriendschappen om mijn drama op te gooien dus dan is het forum een fijne uitlaatklep. :slightly_smiling_face:

12 likes

Dat idee heb ik dus al langer. Dat mensen hier hun negativiteit komen dumpen en de leuke dingen niet delen. Maakt dat het forum (in ieder geval voor mij) de afgelopen jaren een stuk minder leuk is geworden.

Edit: en ik zie echt niet hoe het delen van leuke dingen je meer herkenbaar zou maken dan de negatieve dingen.

28 likes

Nou ja, wat ik zeg: als ik iets op social media deel wat ik heb meegemaakt en ik deel het ook hier dan ben ik bang dat toevallig iemand die mij volgt hier ook zit en dat leest en dan 1+1=2.

edit: maar sowieso ben ik geen actieve poster in de persoonlijkere topics dus ik denk eigenlijk niet dat als iemand denkt aan een forummer die alleen maar negatieve shit dropt dat ze dan aan mij denken. Ik zit zelf meer in de influencer topics en lees meer mee dan dat ik super actief mee post (vind ik zelf).

2 likes

nou jij bent totaal geen forummer die alleen klaagt toch? je post gewoon leuk mee en sommige mensen komen alleen maar om over zichzelf te praten en te klagen en verder reageren ze op niemand en voegen ze niks toe

10 likes

Ok dit gaat natuurlijk helemaal op, kan ik je geen ongelijk in geven: als je iets heel specifieks meemaakt, weetikveelwat, je hebt een leuke date gehad met een cliniclown, dan moet je dat hier of daar voor je houden als je niet ontmaskerd wilt worden.

Maar naast de hele persoonlijke dingen is er toch een hele wereld om te delen? Grappige, interessante, ontroerende dingen die je tegenkomt…
En ook een belangrijke: je kunt ook op de verhalen en vragen van anderen reageren.

8 likes

Dit, vooral in combinatie met hoe er vaak bemoeierig, betuttelend en negatief gereageerd wordt op berichten die wel trots, enthousiasme, blijdschap uitstralen (en ook op negatieve berichten, eigenlijks). Echt jammer, vind het soms overkomen alsof het forum voor sommige leden alleen als chagrijnige dump mag dienen.

39 likes

Vooral hier ben ik het mee eens. Als er iemand iets positiefs post in bijvoorbeeld het geluk dat een relatie heet topic is er altijd wel iemand die dan zegt ‘is geen geluk dit is normaal’ zorgt er denk ik ook voor dat mensen minder snel iets leuks posten.

39 likes

Ja dat vind ik zo verschrikkelijk zeikerig. Helemaal als er dan zo’n flauwe grap van gemaakt gaat worden die ze tot het laatste beetje uitmelken.

7 likes

Altijd? Of alleen wanneer van toepassing?

2 likes