Ben ik het echt mee oneens persoonlijk. Als dat voor diegene als geluk geld wie is dan een ander om daar zijn plasje overheen te doen?
Eens we zijn wel aan t verzuren hier. Gelukkig gebeurt dit niet al te vaak.
Maar bijv in het wwjek zijn het vooral " Ik had een kut dag post" de laatste tijd of dagboek. Maar weinig positiviteit. En het kan prima dat je even je gedoe kwijt wilt maar waarom alleen dat.
Tuurlijk snap ik dat drama makkelijker deelt, maar ik neem aan dat je ook hier over je hobby post en op anderen soms reageert (en dan niet alleen op andermans ellende)? Sommige forummers komen voor mijn gevoel alleen klagen en gaan bijvoorbeeld niet in het oma/netflix/film/muziek/stel je persoonlijke vraag topic (of wat je hobby ook is) iets delen.
Ik reageer nooit op zulke berichten omdat het ik lullig voor diegene vind maar ergens hoop ik altijd dat ze beseffen dat ze nóg beter verdienen dan the bare minimum.
Ik ben het soms wel met die berichten eens (vaak ook niet, je mag ook best blij zijn met dingen die vanzelfsprekend zijn, van zonsondergangen geniet je als je een beetje levenslust hebt ook ondanks ze elke avond weer terugkomen), maar ik vind snap vaak niet wat mensen ermee willen bereiken. Tenzij iemand iets post waaruit lijkt dat diegene in een schadelijke relatie zit, denk ik dat zo’n negatieve reactie vaak helemaal geen effect heeft buiten de poster een rotgevoel geven/het gevoel geven dat ze haar relatie moet verantwoorden. Ik vind het onterecht verheven als iemand denkt iemands relatie te kunnen beteren door “dat je vriend voor je kookt nadat hij heeft gestofzuigd is the bare minimum hoor!1!” te schrijven, lol.
Ja ik denk dit ook wel eens, maar tegelijkertijd: wat weten wij nou van iemands relatie op basis van een paar posts? En het heeft ook iets laatdunkends om dan te posten dat jij vindt dat je daar echt geen genoegen mee zou moeten nemen. “Erg voor jou dat jij dit genoeg vindt”, zo een beetje. (ik bedoel dit in algemene zin, niet dat jij dit per se doet)
Het is verder ook wel een beetje de tendens hier, vind ik, om met posts over relaties volleeeeeedig aan de haal te gaan en op basis van één of een paar posts te suggereren dat iemand het beter uit kan maken/beter verdient/helemaal op het verkeerde spoor zit. En ik bedoel weer niet dat jij dat doet hoor, meer in algemene zin. En ik doe er zelf vaak genoeg aan mee, dus ik pleit mezelf zeker niet vrij, maar als ik een vraag over mijn relatie zou hebben, iets waar ik mee zit, dan zou dit echt de laatste plek zijn waar ik het zou posten, ondanks dat de blik van onbekenden die niet gehinderd worden door sympathie of de neiging om verzachtend te zijn soms best helpend zou kunnen zijn
In tegenstelling tot vele andere forummers vat ik dingen niet snel persoonlijk op. Maar toch bedankt voor de disclaimers
Nieuwe / onbekende webshops die dit forum gebruiken om hun bedrijf te spammen.
Ik vind het altijd wel grappig als hier iemand met de deur in huis komt vallen op een toon alsof dit een forum voor moekes is.
Dit gebeurt echt zelden want die filteren we er vaak al tussenuit en anders is het heel snel verwijderd.
Dat heb ik gemerkt net
Spreek voor jezelf!
hahaha mijn favoriete ergernis is ‘humble brag’ op alles oke antropomorfe zuurstok
Nou soms lees ik het relatieleed topic en daarna het relatiegeluk topic en dan denk ik: ‘dit weegt echt niet tegen elkaar op.’ Dan liever geen relatie.
Lullig én negatief, maar goed ik vind gewoon vaak dat we beter verdienen
Maar sommigen die vinden dat het allemaal te negatief is op dit forum zijn zelfs de grootste See you next time’s. Eerlijk hoor, zelfinzicht is er niet altijd bij.
En sommige die dat zeggen reageren altijd erg negatief op positieve berichten of op een manier dat het over hunzelf gaat waardoor een ander misschien geen positieve ervaringen wil posten
Dit is mijn forum ergernis. Noem gewoon namen.
Ooh ik was dus eigenlijk helemaal vergeten dat die geluk topics ook bestaan. Die heb ik lang geleden al eens op negeer gezet omdat ik dat juist totaal niet boeiend vond om te lezen hahaha
Jij bent het niet hoor, als je dat dacht. Ik vind Lula gewoon een intens verschrikkelijke aanwezigheid die constant pretendeert dat haar forum niet meer leuk is omdat iedereen zeikt en zeurt. Doe er wat mee zou ik zeggen, in plaats van de hater uit te hangen zonder consequenties. Ze heeft alles in handen dus ze kan zelf wel een bitch zijn zonder gevolgen.