Forumergernissen

Wees niet bevreesd - ik zit erg Links in het spectrum, net naast BIJ1.

En dit is dan weer mijn forumergernis, dat je je hierover denkt te moeten verantwoorden (niet alleen jij en ook niet per se alleen dit onderwerp, maar altijd die dingen als “ik stem geen *** hoor, maaaarrr…” )

Waar is eigenlijk de enige rechtse forummer met die croissant gebleven?

11 likes

Ik ben iemand uit de lgbt groep die ook van een immigratie achtergrond komt en als ik hoor dat een vriend(in) stemt op een partij die mijn rechten wil inperken op basis van die gegevens mag ik daar best boos of verdrietig om zijn.

85 likes

Bij croissant kan ik alleen maar aan cynthia denken haha.

5 likes

Mijn hoop was eigenlijk op jouw screenshots gevestigd. Denk dat ze weggegaan is na een drama dat ik heb gemist. Ze was wel vaak “in opspraak” want ja ze was rechts :joy:en nogal geprivilegieerd met sommige dingen.
Cynthia zegt mij niks haha.

2 likes

Ik denk dat als iemand rechts is die dit eigenlijk niet eens durft te uiten omdat die mening niet gerespecteerd wordt en als fout gezien wordt

9 likes

ja echt he. altijd die ‘ik snap niet dat mensen vrienschappen beëindigen over politieke kwesties’ uhm ik wel hoor, het gaat om mensenrechten.

19 likes

Ik ga stuk sinds wanneer is rechts een mening :joy:

2 likes

Ja dit. Het is een luxe om te vinden dat politiek geen verhitte discussies of grote emoties mag aanwakkeren. Ik heb iets te verliezen hoor en ik voel grote solidariteit met anderen die geraakt worden door de verkeerde politieke beslissingen, weet niet voor jullie.

44 likes

Precies. Daarnaast: als iemand op zo’n partij stemt die vindt dat ik minder rechten moet hebben dan gaat dat niet puur om het feit dat die persoon op die partij stemt maar om het feit dat we dus fundamenteel verschillen van mening en kernwaarden. Dat vind ik een goede reden een vriendschap te beëindigen.

19 likes

ja en het betekent ook gewoon dat diegene jou niet respecteert als persoon. eigenlijk wat @Shaaar ook zegt; sommige mensen hebben iets te verliezen. ik heb dat zelf niet als witte vrouw maar alsnog WAAROM zou ik bevriend zijn met iemand die andere groepen minderwaardig vindt? begrijp ook niet dat dat een impopulaire mening blijkbaar is

17 likes

De meeste rechtse partijen zijn wel conservatief tho

2 likes

Helemaal mee eens. Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet dat mensen er verbaasd over zijn dat iemand een vriendschap wil beeindigen omwille van wat iemand stemt. Het zegt toch hartstikke veel over wat iemand vindt, hoe iemand naar de wereld kijkt, etc. Nou eigenlijk wat jij ook al zegt en hierboven ook door een aantal.

16 likes

Maar links en linkser is een verschil met links en rechts.

3 likes

‘over links/over rechts’ in het verkiezingentopic :face_vomiting:

2 likes

Waarom?

7 likes

Al die proteïnespul opeens. Wh(e)y?

53 likes

Muscle mommys.

9 likes

Ewww :nauseated_face::face_vomiting:

4 likes

Wat is er mis met moeders…