Forumergernissen

Ja mee eens hoor. Het is toch ergens ook een soort tegenstrijdige ‘coolheid’, die blijft bestaan. Ver reizen lijkt je in dezelfde kringen toch status te geven, dat je wel ergens geweest bent, lekker bereisd bent. Maar verder leven we wel mega bewust en duurzaam hoor.

Zelfde gevoel heb ik een beetje bij grote huizen kopen trouwens

2 likes

Nouja, je hoeft er niet naartoe hè? Genoeg mooie en leuke bestemmingen op rij afstand. Ik judge je verder niet als je vliegt hoor, maar vind dat argument van de trein is duur wel een beetje suf altijd.

8 likes

Want iedereen heeft een rijbewijs en een auto?

10 likes

De bus??

3 likes

De linkse yuppen waar we het hier over hadden die milieu bewust zijn maar wel ieder jaar 2x op stedentrip moeten en nog op vakantie naar Bali, meestal wel ja

4 likes

Kostwinnaar :mad:

5 likes

De boodschap is toch helder, dit is typisch van hier om eindeloos te muggenziften

5 likes

Haha jaa ik vind het ov zelf heerlijk. Maar als iemand dat vervelend vind lijkt mij “oh dan ga je toch even ergens heen rijden” zon zinloos argument haha. Dat had diegene denk ik zelf wel bedacht. Mij lijkt naar italie ofzo met de auto ook minder gedoe dan met het ov.

1 like

Om het verhaaltje nog maar even rond te maken: je hoeft niet per se op vakantie hè.

2 likes

Ik ga vliegen echt niet zitten verdedigen, maar ik vind de focus op de bewuste yup die vliegt wel altijd heel suf.

36 likes

Natuurlijk je hebt altijd uitzonderingen en je hebt gewoon redenen om wel te vliegen. Maar de groep waar ik het over heb, waar de ergernis volgens mij ook over gaat, zijn mensen waarvan 90% gewoon een auto en rijbewijs heeft, genoeg geld mooi huis etc. Milieubewust bezig maar als het over vliegen gaat komt het argument van ja maar de trein is zo duur en slecht verbonden. En dan denk ik tsja je kan makkelijk naar Londen of Parijs met de trein, je kan in de zomer naar Frankrijk, Italië, Duitsland, Scandinavië, etc etc maar dat is dan niet goed genoeg.

@Shaaar hoezo? Nogmaals ik judge niet, maar ik doel op het trein argument. Dat dat te duur is etc. Own dan gewoon dat je liever ver weg en snel gaat.

hahaha ja sorry drukke dag ik kom hier straks op terug!!! ik beloof

3 likes

Ik snap je punt, maar het is ook gewoon een feit. De trein is een stuk duurder en doet er velen malen langer over.

Ik vind het verder gewoon een saaie focus. Het type dat wordt neergezet bestaat amper (superbewust, maar meermaals per jaar een verre reis). Misschien die handvol mensen die de inbox van havermelkelite vullen waar de rest inmiddels ook vol walging naar kijkt. Ondertussen zijn vier partijen aan het babbelen over de komende jaren voor Nederland waarvan de vvd onze grootste klimaathoop is. Zijn wel grotere invloeden op onze toekomst momenteel dan mensen die het vliegtuig pakken. En ik zeg niet dat het allemaal niet duurzamer moet, enkel dat die klaagzang over een stereotype zo vaak terug komt.

44 likes

Goeie, je hebt wel gelijk. En deprimerend dat VVD nu de beste hoop is qua klimaat :smiling_face_with_tear:

Haha, net als mijn collega zei dat alle bekers die we nu zouden moeten meenemen ipv de wegwerp, ook afgewassen moeten worden en dat kost water en energie!

4 likes

Dat zeggen mensen echt zo vaak als ik zelf een termofles mee neem. Maar ik was toch sowieso af? Dan kost die ene extra beker/fles echt geen extra water.

3 likes

Ik wil niet weten hoe diegenes vaat eruit ziet.

2 likes

ik zie de laatste tijd echt veel nieuwe mensen die dan lid worden om 1 bepaald issue dat ze hebben te bespreken, al het advies te negeren en wel elke update over dat issue te bespreken. echt ongezellig en irritant

16 likes

Breed begrip van straks😂

3 likes

Eerder las ik dat men het een beetje zat was als mensen alleen maar negatieve dingen posten en klaagden op dit forum. Wat ik snap.

Maar nu als mensen iets vertellen, of over hun dag, of dat ze leuk uit eten zijn geweest verschijnen er duimpjes. En het lijkt wel alsof ze vaker gegeven worden dan vroeger.

Je kunt het nooit goed doen dan? Ik vind duimpjes als iemand iets leuks vertelt echt zo gemeen 🥹

156 likes