Ik snap dat je het zo ervaart, maar ik denk echt dat de escalatie gisteren kwam door de excuses die Electric aandroeg voor het kopen van kleding op Shein, waardoor meerdere forummers met tegenargumenten kwamen (en terecht - dat iemand ervoor kiest om daar te shoppen is één ding, maar dat er dan ook wordt gezegd dat het de beste optie is qua consistente maatvoering/kleurrijke plus size kleding etc lijkt me gewoon geen goede boodschap, en is gelukkig ook nog eens niet waar). Zo’n “zure” comment als die van Willem krijgt Karl ook heus vaak genoeg.
Hierop aanhakend is mijn ergernis (eigenlijk vooral iets wat ik verdrietig vind) dat forummers kritiek vaak heel persoonlijk lijken op te vatten. NATUURLIJK weet een willekeurig internetpersoon met een meme als profielfoto helemaal niks over jouw persoonlijke leven en gaat die kritiek alleen over wat die heeft gezien en gelezen, waarom zou je daar waarde aan hechten als jijzelf weet dat het om reden x/y/z niet op jou van toepassing is? En ook als het wel van toepassing is - wat maakt het uit dat je misschien een fout hebt gemaakt? Om even bij het thema te blijven: als je in het China webshoptopic kijkt zie je dat forummers die inmiddels alleen tweedehands/ethische merken lijken te kopen vroeger in hun nopjes waren met Aliexpress. Mag gewoon hoor.