Forumergernissen

Ik snap je maar dan moet je als je meerdere mensen wil mentionen apart reageren. Denk dat het handiger is als je dan nog via je meldingen bij de post uitkomt.

Was en is nooit grappig.

1 like

Ging dat toen niet over oude mensen en dat die maar niet in de spits moeten reizen? Maar goed, ik snap verder wel wat je bedoelt!

3 likes

Oh ja, nu weet ik het weer. Dat ging over de algehele toon, niet de ‘grap’.

4 likes

Ik snap niet zo goed wat jij bedoelt? Als je van iedere mention een apparte melding krijgt dan kun sla je niemand perongeluk over en kun je gewoon meerder mensen taggen als je terug antwoord. Was op egf ook altijd zo.

1 like

Ahhh wat sielug

Het ging om je bericht, niet de namen.

14 likes

Soms heb ik echt het idee dat jij met een totaal andere blik naar jezelf kijkt dan wij. En natuurlijk is iemand meer dan het internet alleen maar je lijkt ook niet echt te kunnen reflecteren op je eigen berichten zoals ze er staan. Zoals jij je hier 9 van de 10 keer uit, is ontzettend negatief of veroordelend. Misschien ben je in het echt niet zo maar dat is wel wat naar voren komt uit je berichten. En dat is wat mensen aangekaart hebben. Dat je daar verder niks mee wilt doen, dat is aan jou. Maar je bent geen slachtoffer.

9 likes

Mijn ergernis is de “Jullie moeten altijd mij hebben ik kan nooit iets zeggen zonder aangevallen te worden” zin die door meerdere mensen gezegd worden die vaak grwoon gekke dingen zeggen. Het is niet jij die constant word aangevallen het zijn jouw post die op dat moment niet kunnen of wat dan ook.

30 likes

Maar dat is letterlijk wat je zegt:

Nou ja, je moet het zelf weten. Maar kijk gewoon niet verbaasd op als mensen soms kritiek hebben op de manier waarop jij je presenteert hier.

3 likes

Ik heb soms een beetje moeite met jouw reflecties op anderen en in mijn perceptie nemen het aantal reflecties de laatste tijd ook toe. Hoewel je in de basis misschien niets verkeerd zegt, wegen jouw berichten automatisch zwaarder gezien jouw rol. En daarmee is de impact op (de sfeer van) het forum naar mijn inziens groter dan wanneer een gemiddelde forummer dezelfde reflectie zou schrijven. Ik vraag me af waarom je (naar mijn mening vaak) zo openlijk mensen aanspreekt op gedrag wat bij jou of bij anderen irritatie opwekt, maar in geenzins in strijd is met de regels? Dat geeft mij soms het gevoel dat ik in een bepaalde pas moet lopen om deel te kunnen zijn van het forum, aan een bepaald online persoonlijkheid moet voldoen met bijbehorend “juist” gedrag.

99 likes

Net zo goed als alle anderen hier, heb ik ook een mening. En uitgesproken ben ik altijd al geweest, ook op EGF toen ik geen moderator was. Ik heb laatst iets tegen @lipkip gezegd en nu tegen @anon44204370. Het is niet alsof mensen afgerekend worden op hoe ze zich hier presenteren. Daar zitten van mij als moderator geen consequenties aan. Dat iemand mijn mening zwaarder opvat dan van een gemiddelde andere forummer, doet diegene dan toch echt zelf.

9 likes

Op EGF postten de mods toch ook gewoon mee? Tenzij mods met bans gaan dreigen omdat iemand iets doet waar ze het persoonlijk mee oneens zijn, zie ik het probleem niet zo. Als je zo gevoelig bent voor ‘autoriteit’ dat je de mening van een mod zwaarder opneemt dan die van een ander lid is dat jouw zaak, denk ik. Als een mod iets (niet regels-gerelateerd) posts waar jij het mee oneens bent, dan zeg je dat toch gewoon?

3 likes

Wel onder een ander account, en de links tussen mod- en persoonlijk account waren (imo) niet zo duidelijk. Vond dat wel een prettige regeling

13 likes

Maar het waren dezelfde mensen. Ik vind niet dat je omdat je mod bent meningloos op het forum moet posten. Ik snap niet dat mensen er zo overgevoelig voor zijn, je kunt je mond toch opentrekken op het moment dat je iets (wat een mod of iemand anders zegt) niet ok vind?

3 likes

Oke, dan hebben wij daar een verschil in mening in. Ik zie het “zwaarder opvatten” niet als iets wat enkel bij de ontvanger ligt, maar iets wat je automatisch bij je draagt als je de rol van moderator accepteert, en waar je dan ook zorgvuldig mee om kan gaan. Ik vergelijk je rol een beetje met een manager in een organisatie, die zich ook in persoonlijke gesprekken niet zo vrij kan uitlaten over teamleden als de gemiddelde collega. Dit is voor mij een reden geweest in de tijden van EGF dat ik niet alleen een ander modaccount had dan mijn privéaccount, maar ook dat ik mij zoveel mogelijk buiten discussies tussen leden hield waar geen regels werden overschreden. En ik merk dat ik dat soort gedrag nu ook meer passend vind bij een moderatorsrol. (@grace)

26 likes

Waarom is deze discussie alleen als @lula iets zegt? Ik heb andere mods ook wel eens hun mening zien uiten op een discussie maar die vallen niet zo op ofzo? Of is het niet dat lula mod is maar dat ze gewoon wat directer is en dat mensen dat liever niet hebben dat je het daarom op haar mod zijnde gooit

1 like

Het is mij bij de andere mods niet opgevallen. En nu had het ik het gevoel weer, dus besloot ik me er eens wel over uit te spreken. Je laatste voorgestelde conclusie is voor mij dan ook niet van toepassing.

16 likes

Ik moet zeggen dat ik die aparte accounts zoals op EGF duidelijker vond. Ik denk omdat het dan heel duidelijk is wanneer iets als mod gezegd wordt en wanneer die mod ‘gewoon’ forummer is.

Als iemand nu wordt aangesproken op bepaalde posts of als een van de mods post dat ze vindt dat een bepaalde discussie nu wel klaar is, is het niet altijd duidelijk of dat als mod of als forummer is. Dat vind ik zelf niet zo erg, maar ik kan me goed voorstellen dat andere forummers dat minder prettig vinden.

Verder ben ik het wel eens met @Moskou dat dat ook wel automatisch met een rol als moderator meekomt.

@anon39978576 Die onduidelijkheid had ik laatst ook bij een post van @Mhysa, heeft wat mij betreft niks met de directheid van @Lula te maken. Ik ben het niet altijd met haar eens, maar die directheid kan ik juist waarderen.

17 likes

Maar de ‘verdeling’ blijft schijn. Als @Lula een extra account maakt met als naam ‘niet-lula’ is er niks daadwerkelijk anders dan nu. Als mods hier iets ‘officieels’ doen of zeggen is het altijd zo’n gele post of een speciale aankondiging oid. Dat is ook al een onderscheid. Ik vind dit systeem eigenlijk transparanter dan doen of iemand ‘twee verschillende leden’ is, snap je? Wel eerlijker iig.

@midheavenmoon We zijn hier allemaal volwassenen hoor. Als je iets zegt mag iemand anders daar wat van vinden, en ik vind dit inderdaad overgevoelig. Iemand anders mag dat weer hard van mij vinden :woman_shrugging:. Ik vind overigens dat hier doorgaans geen probleem is dat ‘mensen dingen niet durven zeggen’ want er wordt best vaak (bijv in dit topic) op van alles gezeken :joy:

7 likes

Dit wil ik ook al een paar dagen posten, maar ik wist niet hoe. Ik vind @Lula te persoonlijk betrokken op dit forum, of zo. Ik heb ook het idee dat ik me moet inhouden naar bepaalde mensen toe omdat ik wéét dat dan ‘de kant’ van de ander gekozen wordt door Lula en daar zullen andere mensen dan in mee gaan omdat een mod toch serieuzer genomen wordt dan een normale forummer.

12 likes