Ja, van jou hebben we al meerdere meldingen ‘per ongeluk’ ontvangen.
Zal het niet meer doen
Ik kan me hier echt helemaal bij aansluiten. Wat een reuze irritante emoji en wat wordt ie toch veel gebruikt. Fijn om een mede-hater te hebben
Godbless die tyfusaap. Lees de rest van het bericht dan niet meer, dat is dan meteen totaal waardeloos. #stopdeaap2019
Omg nee, ik word vanaf nu officieel een meelezer met deze titel.
Laatste bericht tot titelwijziging.
De laatste tijd merk ik dat ik moeite begin te krijgen met dat de mensen die hier meeschrijven wel ‘heel erg woke’ zijn… Ik vind het fijn dat ik daardoor bepaalde zaken nu ook vanuit dat perspectief bekijk, maar er lijkt gewoon weinig ruimte voor nuance hier op het gebied van bijvoorbeeld veganisme, millieu en racisme. Ben daardoor ook wel veel minder mee gaan lezen, het is me soms allemaal een beetje te fanatiek. En ik merk ook dat ik er een bepaald beeld door kweek van meiden in de leeftijd 20-25, heb het idee dat zij nu allemaal zo zijn (en daardoor voel ik me soms een ouwe tak met oogkleppen op).
Ik vind vooral dat reacties soms enorm ‘boos’ kunnen zijn. Ik vind het wel goed als een ‘woke’ persoon zijn mening laat horen, want net zoals jij levert het me vaak interessante en nieuwe perspectieven. Maar ipv ‘Oja, ik vind meer dit en dit, want zus en zo’ is het vaak in de vorm van ‘Hoe kun je zo denken? Weet je dan niet dat dit en dat, ik vind het echt bizar en ernstig’, etc. Er is soms weinig ruimte om te leren.
Oké oké
Ja dit idd! Gelukkig heb ik niet echt iemand geflagd hahah
Ja, die scheiding tussen hysterisch en rationeel herken ik inderdaad wel, wordt zeker ook gebruikt door met name de mannen in mijn omgeving
Maar hier op het forum zie ik dat persoonlijk minder, want ik zie ook heel vaak voorbeelden van ‘woke’ forummers die hun mening heel genuanceerd brengen, zoals @Protagonist (vind ik zelf een goed voorbeeld)
‘Waarom wordt je nou zo emotioneel, het is gewoon een discussie’
Ik snap je wel, maar aan de andere kant vind ik het juist jammer dat er vaak heel erg lange betogen volgen als je iets ongenuanceerd zegt of dat iemand dan weer nuance moet brengen in iets, of je gaat verbeteren of vind dat je het anders had moeten brengen want blablablabla.
Ik vind het vaak gemierenneuk want dan denk ik “je snapt best wat ik bedoel” en ik heb niet altijd zin om iets in detail uit te werken of een epistel te schijven. Details zijn maar details. En vaak super oninteressant om tot in den treure over door te gaan.
*dit is geen aanval op iemand specifiek, gewoon mijn pov.
Ik vind woke ook echt een kutwoord haha, vandaar m’n ‘woke’, maar wat is een goede vervanging.
Anyway, ik heb denk ik wel een iets andere ervaring dan jou.
Hier ben ik het wel mee eens, en is ook zonder twijfel voor mij de reden dat ik het hier zo leuk vind en vaak ben. Ik vind ook over het algemeen dat heel veel dingen juist genuanceerd worden gebracht.
Desalniettemin is het wel mijn ervaring dat als het aankomt op traditioneel ‘woke’ ()/activistische onderwerpen als vegetarisme, feminisme, gay/trans rights, racisme etc. men enorm strikt/streng kan zijn als iemand een niet zo’n ‘woke’ opmerking maakt. En dat vind ik wel jammer, want het voelt (voor mij) dan snel aan als iemand die even moet tonen hoe ontwikkeld diegene is en dat zij het wel begrepen heeft en op de hoogte is en dat die ander even goed met de neus op de feiten gedrukt moet worden. Terwijl het zoooveel constructiever zou zijn als dit wat vriendelijker zou worden gebracht.
Maarja, misschien dat andere mensen dit heel anders ervaren!
Hm, niet echt volgens mij. We hebben wel een paar zelfbenoemde ‘social justice warriors’ hier, geloof ik.
Maar zeg je hiermee niet eigenlijk dat je met een afwijkende mening je je niet genoeg hebt verdiept in het onderwerp? Je kunt je toch verdiept hebben maar gewoon een andere mening hebben? Niet persoonlijk naar jou maar ik merk zelf dat dit me een beetje irriteert aan dit soort discussies. Er wordt gedaan alsof de persoon met een afwijkende mening niet “ver genoeg” is, alsof de heersende mening op het forum de juiste is. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een discussie?
@kali begrijp denk ik wel wat jullie bedoelen hoor. Ik kan me zeker voorstellen dat wanneer iemand maar wat in het rond loopt te schreeuwen dat reactie uitlokt. Maar voor mijn gevoel zie ik dat soort situaties juist niet zoveel… wellicht ook voor een deel projectie, dat situaties die je storen je meer bijblijven oid, geen idee.
Tuurlijk zou het mooi zijn als niet iedereen een klinklare mening zou hebben zonder al te veel kennis over het onderwerp. Maar zo zit de wereld helaas niet in elkaar. Hoeveel mensen gaan er naar de stembus zonder een idee te hebben van de partijprogramma’s? Als je deze groep mensen veroordeeld ok hun mening gaan ze zich alleen maar meer tegen je afzetten. Keur ik niet goed, en is zeker een stukje gekrenkt ego, maar ik vind het ook van ego getuigen om je mening (of die nu op wetenschap is gebaseerd of niet) op een niet constructieve manier ter tafel te brengen.
Ik moet zeggen dat ik het ook wel lastig vind hoor, want bijvoorbeeld bij een zwarte pietendiscussie ben ik voor een verandering die opgelegd moet worden, want als je het aan de gemiddelde Nederlander overlaat verandert er over 30 jaar nog niks. Dus dat is eigenlijk ook in strijd met mijn eigen betoog Heeft er misschien ook mee te maken dat ik de gemiddelde forummer hier best hoog inschat, en ik er in beginsel wel vanuit ga dat er over iets is nagedacht ipv maar in het wilde weg te roepen. En ik me dan erger als er lacherig over iemands mening wordt gedaan, je bereikt er helemaal niets mee, en al zeker geen fijne sfeer op het forum
haha jaa dit!!
soms wordt er een heel stuk tekst geschreven door iemand en dan reageert een ander met alleen: ‘houdt*’
ik vind dat zooo ergerlijk, alsof het hele verhaal verder niet meer uitmaakt.
vooral in een discussie, echt zo’n sneer
Ik vind dat laatste dus wel chill als mensen dat bij mij doen, maar niet in een discussie. Dan vind ik het kleinerend.
*Ik probeer trouwens wel wat minder fel te zijn in discussies maar soms gaat een discussie me gewoon aan en dan vind ik het best moeilijk om de balans te vinden tussen ‘het leuk en gezellig houden’ en ‘iemand wijzen op iets omdat ik dat super belangrijk vind.’
Ik vraag me alleen de laatste tijd wel af of dat laatste zin heeft. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn, zeg maar. Ik vind het alleen wel oprecht best moeilijk om niet fel te zijn als iemand iets zegt over een onderwerp dat me raakt.
Ik erger me aan ongepast blurgedrag en ik wil bluretiquette. Wie tekent mijn petitie?
sorry ik kan je bericht niet lezen