Ik ben het met je eens dat de boodschap centraal staat, maar ik denk dat niet iedereen altijd zin heeft om zulk soort boodschappen te ontvangen en daar op dat moment voor openstaat. Moet dat dan als je de boodschap wil voorkondigen die moreel juist is? Nee dat moet niet. Zou het er gezelliger op worden als we niet steeds elkaar zouden proberen te corrigeren? Ja dat wel.
Het is nergens gezegd dat dit het educatiefforumfeminarum is waarbij een constante heksenjacht moet bestaan op allerlei verkeerde denkbeelden van medeforummers met als uiteindelijke doel dat iedereen moreel juiste beslissingen kan nemen en uitspraken kan doen. Diegene die wat wil leren vindt echt de weg naar de juiste topics wel, en diegene die dat niet wil mag ook wel eens op de vingers worden getikt van “uhh, wat je nu zegt is een beetje achterhaald, lees dit artikel/topic/post maar eens als je er meer over wil lezen” maar het HOEFT niet. Ik ben hier althans niet met dat doel. Af en toe wat leren zoals @Banananana zegt is alleen maar meegenomen, maar die lange discussies over wat juist is en wat niet en wat je wel mag zeggen en wat niet, daar heb ik niet altijd geduld voor op een forum. Dat doe ik al hele dagen op werk en mijn studie.
Ik heb er ook beetje spijt van dat ik me toch heb laten verleiden tot zo’n gesprek als dit. Kan me maar beter een beetje oppervlakkig houden in de nagel, beauty en interieurtopics.