Forumergernissen

Dit is mijn grootste forumergernis. Dat iemand ‘s ochtends post: vanavond ga ik dit en dat doen, echt zin in. En dan ‘s avonds een bericht: het was zo leuk!

WAT WAS LEUK?! Ik lees niet alles bij dus waar heb je het over. Houd een beetje rekening met die 1995 mensen die niet jouw iedere move volgen of stuur de mensen waarvoor het bedoeld is een pb of een app.

20 likes

Ja ik zou dan even mijn eerdere post quoten denk ik, zodat mensen het begin kunnen volgen.
In sommige topics is zo’n quote weer minder nodig, in het date topic of als het specifiek gaat over een activiteit doen ofzo. Maar in het wat je even kwijt wilt-topic is het wel van meerwaarde. Als je tenminste wilt dat mensen je post begrijpen :stuck_out_tongue:

3 likes

Misschien niet als je denkt dat het forum een online dagboek is :yum:

2 likes

Het is toch wat je even kwijt wil. Dan kun je het toch gewoon even kwijt. Als je er niks vanaf weet reageer je niet.

11 likes

Het biecht topic waar elke dag wel 3x een discussie wordt gevoerd.
(Of had dit dan ook weer daar gemoeten met het oog op de forumergernis; in een ander topic een discussie voortzetten terwijl daar niet de mensen zijn over wie het gaat).
Kunnen de regels niet strakker worden gemaakt of is dat ook weer kinderachtig?
Want het is wel zo van ‘het loopt wel los en waait wel over en lees er overheen’, maar het moet de laatste weken wel heel vaak loslopen en overwaaien en overheen gelezen worden. Ik ben gewoon ook benieuwd hoe dat komt, dat er zo vaak discussie ontstaat. Waarom nu vaker dan voorheen, watskeburt.

10 likes

Heb het idee dat het steeds vaker als een soort van noodoplossing wordt gebruikt voor dingen waar mensen geen commentaar op willen. En dan dingen als; geen biechten.

Daarbij wordt er soms best pittig of gewoon heel eerlijk gereageerd in topics. Meer dan op EGF. Wat ik persoonlijk trouwens niet zo’n probleem vind als het maar respectvol gebeurd.

Dus een combinatie van deze twee dingen?

4 likes

Ja dit inderdaad, mensen posten vaak dingen in het opbiecht topic, die meer in het onpopulaire meningen topic thuishoren. Maar dan moeten ze zichzelf wellicht verdedigen.

6 likes

Ik vind dat @Oprah veel te weinig auto’s uitdeelt.

10 likes

Dat als iemand een plaatje ergens van plaatst dat duidelijk van internet komt er nog steeds zoveel mensen zijn die vragen waar het van is. Right click en “search google for image” en je hebt het.
Maar aan de andere kant ook dat mensen plaatjes van hun aankopen/items posten en dan niet meteen even zeggen waar het van is.

8 likes

Wow meen je niet :anguished::anguished:
Zou dit ook werken op een telefoon/iPad op een andere manier?

3 likes

Op mijn telefoon kan ik gewoon ‘klikken’ op de afbeelding en dan ingedrukt houden. Krijg ik de volgende keuzes, daar staat het bij!

2 likes

Ik heb net even gezocht, maar dit kan alleen in Chrome lijkt het!
Ik zat al maar te proberen en het lukte niet haha, maar misschien wel een goede reden om over te stappen naar de Chrome app, handige functie wel.

1 like

Ohh sorry, ja inderdaad. Chrome is voor mij zo vanzelf sprekend :see_no_evil: maar zou opzich best logisch zijn aangezien het een functie is vanuit Google.

1 like

Oh ja, inderdaad alleen in Chrome, daar had ik ook niet bij stilgestaan, gebruik geen andere browsers.

Nee joh geen sorry! Snap dat je daar niet bij stilstaat.
Sowieso goed om te weten dat dit überhaupt kan. Hoef ik nooit meer te vragen waar iets vandaan komt haha @kika

1 like

Helaas werkt het niet altijd. Ik deed het net bij een truitje dat gepost was in het aankopentopic, maar toen kreeg ik allemaal suggesties van bolletjes wol. :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

No lie, dit is voor mij echt een lifehack :exploding_head:

2 likes

Ik erger me aan dat gezeur over straattaal van de laatste dagen en ik vind dat er nogal denigrerend over word gedaan, alsof iedereen die zo praat ook meteen van minder hoog niveau is

16 likes

Pff echt he. Ik hou echt van straattaal, vind het ondergewaardeerd. Vind het mooi hoe het een mengelmoes is van invloeden van andere culturen en talen.

12 likes

Ja beide. Of ja, discussies waren er niet echt, het begon over huts en daarna liep het uit tot gesprek en ik zag het in een aantal topics nog terugkomen, ook nog een poll gister of eergisteren waar wat mensen op reageerden. Ik vind gewoon de toon een beetje belachelijk makend overkomen en ik snap niet wat daar leuk aan is.
Hoe kijk jij er dan tegenaan?