Over elkaar? Of over mommy influencers enzo? Want als het over dat laatste gaat heb ik het idee dat dat allemaal nieuwe mensen zijn. In zowel de mommybloggerstopic en youtubers topic zijn er de afgelopen dagen een paar mensen die ik nog nooit gezien heb maar dan wel even heeel judgy uit de hoek komen.
Over influencers indd! Valt me echt op.
Lekker boeiend hoe iemand leeft/zijn kind opvoedt/ hoeveel er van het kind op internet wordt gedeeld. Hou gewoon je bek. Het is niet jouw probleem.
Nou nou. Over hoeveel iemand z’n kind op internet deelt mag zeker gesproken worden vind ik. Vind het namelijk niet normaal dat er privédingen over een kind gedeeld worden voor geld.
Haha ik vind dit een heel groot maatschappelijk probleem. Heeft niks met moedermaffia te maken maar eerder met mensenrechten. Maar goed als dit mijn sollicitatie voor de moedermaffia is dan is dat ook prima. Vet dat ik daar dan bij hoor.
Maar ze hoeven niet allemaal de kluts kwijt te zijn. Net zoals bv kinderen van celebrities of kindsterretjes in het algemeen. Sommige moeten niets van alle heisa hebben terwijl anderen het meer dan prima vinden
Jij vroeg je af of we moesten wachten tot er een eerste generatie koters met problemen op zou staan. Dat kan maar hoeft niet
Kindersterren, daar zijn strikte regels voor in NL. Maar omtrent de blootstelling van je naakte badfoto voor sponsoring tot elke poep en scheet over hoe irritant je was als huilbaby zijn er helaas geen regels van. Daar valt men vooral over.
Zo had ik het nog niet bekeken. Besluiten wat het meest veilig is voor die kinderen en dat aan banden leggen zou inderdaad fijn zijn
Maar gaat dit dan over het “spon” binnenhalen? Of over het algemeen problematisch wat mensen online delen, in het geval van een kind, voor een ander?
Want beide problematisch, maar vanuit “kinderarbeid” kun je influencers natuurlijk wel regels meegeven over deals waarbij kind is betrokken. Maar het niet commercieel ten toonstellen van je kind (of een ander) kun je denk ik moeilijk “regels” voor maken. Terwijl als mommy influencer zou je wel je following kunnen creëren met je koter, maar je spon content zonder kind plaatsen.
Ik heb hier te veel over nagedacht 🥲
In die zin; betaalde content zou je kunnen “regelen” zoals kind sterren lijkt me (alhoewel moeilijk controleerbaar). Niet commercieel plaatsen van content is hetzelfde als ons Gerda op de hoek die ieder poep en pies verhaal/foto’s van kleine Jonathan online pleurt, om 4-evah op internet/feesboek te staan. Dat is ook wel een schending van privacy maar staat los van een commercieel doeleind. Ik vind het maar ingewikkeld en hoop dat mama’s en papa’s even nadenken over wat ze met de wereld delen over een ander persoon die nog niet voor zichzelf kan opkomen.
Heb het idee dat alle letteravatars Viva’ers zijn. Zoveel gezeik de laatste tijd.
Maar FF was toch afgeschreven als alternatief?
En het viva forum is blijven bestaan dus ze hoeven toch nergens heen
Al die juicy biechten voor niks dan (99/100 a la ik postte vroeger onder deze naam)
Als mensen bijdehand doen tegen nieuwkomers die zich gewoon netjes gedragen vraag ik me af: denk je nu dat je cool bent?
Ik denk eerder onoplettend. Want diegene die hierboven posten post al een hele tijd mee in de bloggers topics haha.
Zo irritant als mensen een screenshot in het grappige posts die onder elkaar staan-topic posten en dan eronder gaan uitleggen wat er staat en waarom het grappig is. Als je het moet uitleggen is het niet grappig en ik kan zelf ook lezen.
Omg deze ergernis wil ik al tijden posten haha, vaak is het letterlijk een herhaling van de posts zelf nou hi ha ho.
Mensen als je je account verwijderd en de volgende dag terug komt en anoniemer denkt te zijn zorg dan dat je iets anders typt enzo.