Forumergernissen

Wel leuk dat uitgerekend jij in je functie van nachtburgemeester dit post

9 likes

Uiteraard, ik neem mijn taak als nachtburgemeester erg serieus :sunglasses:

8 likes

Ik vind dat ook jammer, vooral ook omdat verheerlijking van (ongezond) veel alcohol drinken, wat je hier best vaak ziet, blijkbaar wel mag. En dat terwijl alcohol bewezen schadelijker voor de gezondheid en maatschappij is dan de meeste soorten drugs die op een verantwoordelijke manier werden besproken in het topic. :woman_shrugging:t2:

5 likes

Dat mag omdat alcohol, in welke hoeveelheid je ook drinkt, in Nederland legaal is.

De drugs die besproken werden niet. Snap heel goed dat vanuit de admins en mods dat niet goed voelt om op je forum te hebben.

Is dus niet vergelijkbaar.

19 likes

Oké, maar het gebruik van bijvoorbeeld truffels en research chemicals is legaal in Nederland. Wietgebruik en -bezit wordt gedoogd dus dat is een twijfelgeval.

Mag daar dan wel bij wijze van spreken wel een topic over worden geopend?

Op het forum lijkt het me niet makkelijk om te handhaven dat het dan alleen over de legale soorten zal gaan (en in dat topic ging het meestal over niet-legale drugs). Tuurlijk helemaal top als dat kan, maar dat lijkt me sterk.

Misschien niet ideaal om het hele topic te verbieden, maar als je dan een lijn wil trekken vind ik dit niet een hele rare keuze.

Vond het wel goed en eerlijk dat daar één lijn in getrokken werd!

Mensen vergeten bij drugs vaak wat voor een afschuwelijke wereld er achter schuil gaat. Misschien is het minder schadelijk dan alcohol, maar de hele wereld erachter is echt zo verwerpelijk. Vind dat drugs echt te vaak verheerlijkt worden

44 likes

Ja ik snap dit ook niet zo. Datzelfde probleem heb je nou weer niet met de wijnboer in Frankrijk. Drink local!!

6 likes

Een goeie dikke lijn

22 likes

Achter jouw stukje vlees en kaas en truitje van de H&M zitten ook afschuwelijke industrieën. Mag daar daar dan ook niet meer over gepraat worden?

Serieuze vraag, ben benieuwd waar volgens jou de lijn ligt en waarom dan.

@Totoro om nog maar even ontopic te blijven, dat vind ik dus ook van posts à la “hihi 4 flessen wijn ingeslagen voor vanavond, heb het wel echt nodig hoor!!”.

Ha ha alcoholisme, jeej grappig hoor.

9 likes

Dat vond ik me toch een lame topic. Als je instaat bent om een topic te vinden en daar te kunnen typen ben je niet dronken. Hooguit aangeschoten maar niet naar de gedver.

18 likes

Nou vergis je niet in de ramp Rana plaza.

1 like

Ja maar fast fashion is wat moeilijker te vermijden dan cocaïne. En er is minder over bekend omdat het zo’n enorme industrie is.

Als je coke gebruikt wéét je gewoon wat het precies doet in de landen waar het gemaakt wordt.

14 likes

Ik denk dat veel mensen dat vergeten of er nauwelijks bij stil staan

@midheavenmoon van mij hoeft dat niet hoor maar wilde wel even aankaarten dat ook door fast fashion veel levens worden geeist en in bredere zin en dat het risico op dat soort rampen helaas blijft! Verder vind ik het helemaal prima dat het topic niet meer bestaat, geen bezwaar tegen.

2 likes

18 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Nieuws, actualiteit en politiek #2

Moderators: we sluiten het dronken en drugstopic en willen niet dat jullie een discussie hierover ergens anders voortzetten
Forummers: Echt stom dat het drugstopic is gesloten

:clown_face:

19 likes

Dit topic is niet bedoeld voor een discussie over legalisering van drugs in het algemeen. Deze berichten zijn dan ook verplaatst naar Nieuws, actualiteit en politiek #2 en hier kan de discussie worden voortgezet.

12 likes

Jammer dat de reactiepijltjes en de smileys nu rechts zitten. Nu druk ik er steeds per ongeluk op met scrollen, want ik ben rechts.

18 likes

Ik drukte juist steeds op liken terwijl ik dat niet wou, dus ben erg blij met de wijziging!

4 likes