Eens! Ik vind die lijstjes echt totaal niet boeiend. Word er echt helemaal niks wijzer van. En ww vind ik ook nog steeds niks. Echt een twijfelachtige organisatie als je het mij vraagt
Ik las in 2018 toen mee omdat ik toen bezig was met afvallen en posten toen alleen lijstjes als ik weinig heb gegeten. En keek toen ook op tegen de mensen die zeiden die zo min mogelijk calorien goed waren. Inmiddels weet ik beter. En ik snap dat het voor iedereen een zoektocht is naar wat voor iedereen het beste is. Maar ik zou het persoonlijk fijner vinden als er in dat topic alleen maar gezonde tips gedeelt zouden worden zoals bijvoorbeeld recepten, supermarkt producten , bepaalde sporten enzo. En dat je er steun of hulp kunt vragen.
Ik support het bestaan van eetlijstjes in een afvaltopic ook helemaal niet haha. Als het aan mij ligt houdt niemand eetlijstjes bij en is er alleen een “gezonde gewoontes” topic oid waar zo min mogelijk eten niet centraal staat, en dingen zoals elkaar helpen niet te emotie eten, of hoe je groenten lekkerder kan maken, of hoe je motivatie houdt om te bewegen, of hoe je je relatie met eten kan verbeteren, wel.
Maar ik zit in een gepriviligeerde positie dat ik dit niet nodig heb, dus ik wil ook niet dicteren wat wel nodig is.
Het is natuurlijk ook een keuze of je wel of niet meeleest/schrijft in zulke topics. Ik heb er niets te zoeken want te veel triggers, maar voor degenen die er wel wat aan hebben lijkt het me prima.
Ik vermijd alle topics over voedsel en dagschema’s etc.
Ik hoef niet te weten dat je lekker s’ochtends om 7 uur 5 kilometer hebt hardgelopen en dat je lunch uit spinazie met tofu bestond, en dat is niet omdat ik het raar vind dat je dat doet, maar omdat ik dan meteen denk: Ik doe dat niet, ik zou dit moeten doen, etc.
Wel een beetje raar dat ik er net meteen een oordeel over had, want topics voor mensen die wel met sporten en ‘gezonde’ voeding bezig zijn moeten er ook gewoon zijn natuurlijk.
Ah shit sorry ik hoop niet dat ik je getriggerd heb met mijn bericht, hopelijk beïnvloedt dit je avond niet, knuffel voor jou!
Geen zorgen ik ben er alweer overheen soort van! Sowieso toch niet jouw verantwoordelijkheid haha, ik heb het zelf opgezocht
Weten jullie nog die eetlijstjes in de Grazia!
Ohja die waren echt kut
“Ik ontbijt met havermout, sojamelk, banaan, noten, gedroogde cranberries en chiazaad. Voor de lunch heb ik al twee cappuccino’s op. Tijdens een lunchmeeting eet ik een geitenkaassalade met een verse jus d’orange op het terras. Dan ga ik naar de sportschool waar ik ruim een uur in de gewichten hang, en daarna maak ik een maaltijd. Ik hou van een wokgerecht met kip en allemaal soorten groenten zoals taugé, kastanje-champignons, sperziebonen, wortel, paksoi en babymaïs. Daarna drink ik twee grote koppen verse gemberthee.”
“Snachts word ik minstens 3x wakker om te plassen”
Kan niet anders na zoveel thee
Ik vind het trouwens irritant dat er geen ‘kinder ergernissen topic’ is
En zie ik de babymais terug in mijn ontlasting
Hahaha wow dit is echt heel accuraat
“Wauw je bent goed op weg met gezond leven. Alleen jammer van de geitenkaas vanwege het hoge aantal vetten en de sinaasappelsap vanwege de suikers. Probeer de volgende keer de geitenkaas weg te laten en voor het drinken van water aan een sinaasappel te snuiven. Dat is net zo lekker.”
“Bedankt voor de tips. Ja, het was die dag toevallig net een cheatday. Volgende keer minder zondigen hihi.”
Zoals het woord Forum bedoel je? en Feminarum?
lol
Je had deze opmerking dan toch ook onder die ene post kunnen zetten.
Wel een beetje een ad hominem dit.
Tsja over smaak valt niet te twisten.
QED!
nu gaan we natuurlijk allemaal ad nauseam dingen in het latijn posten