Fotografietopic

Wel ervaring, geen goede helaas. Maar dat lag echt 100% aan de docent, zulke slechte lessen, zo inspiratieloos. Het demotiveerde mij juist alleen maar :frowning: Van mijn groepje is volgens mij ook maar 1 iemand doorgestroomd naar de vervolgcursus.

Maar dit was geen online cursus!

Oh nee wat jammer en zonde! Je wilt toch juist gemotiveerd raken van zo’n cursus, helemaal van je docent.

De online cursussen lijkt mij makkelijk inplannen, maar de groepscursus op locatie lijkt mij ook erg leerzaam / gezellig. Zo lastig.

Ik volg via Sunfield een cursus. Er zijn veel van dit soort aanbieders.

1 like

Wauw thanks voor deze tip! Op de site klinkt dit ook wel een beetje naar hetgeen dat ik zoek. Ga mij er even in verdiepen.

1 like

Leeg

Leeg

Hahaha omg dit was vroeger mijn eerste digitale camera, voel me ineens fucking oud dat dit nu voor de hippe analoge vibe wordt gebruikt :sob: :sob:

3 likes

Oh, nice! Ik heb nog een analoge ixus ergens thuis, misschien ook weer eens opgraven

1 like

Ik ga dan altijd hierheen wellicht heb je ook zo’n soort winkel in de buurt.

http://www.rens-electronics.nl/

Pff rolletje laten ontwikkelen bij de hema kost gewoon €21 :sob: Volgende keer weer alleen negatieven bestellen.

Gelukkig wel blij met de plaatjes

11 likes

Sorry maar dit zijn toch geen prijzen meer :hot_face: :hot_face:

(Een maand geleden waren 5 rolletjes nog 89 en dat is al sky high) Maarja wel m’n lievelings rolletje helaas

Maar eeeecht!! Dit postte ik laatst nog op mijn insta.
Ik kreeg trouwens van iemand de tip dat Kodak Gold 18 euro is voor 3 rolletjes bij de DM, dus als iemand ooit in Duitsland komt
 (geen Portra maar willing to try!)

Ik kocht deze Portra rolletjes een jaar of 4 geleden voor 40 euro voor 5 rolletjes. Pffft.

Ja bizar toch! Ik heb die tip over DM ook ooit eens gelezen, maar heb daar nooit rolletjes kunnen vinden. Uitverkocht vgm. Heb nu wel zelf Kodak GOLD besteld, is opzich ook prima film in mijn herinnering en ben met 6 rolletjes nog steeds ruim 20 euro goedkoper uit dan een 5-pack Portra :clown_face:

1 like

Ja ik heb 'm laatst ook besteld. En een kennis van me appte toevallig daarna een foto dat ze het laatst nog had gekocht voor een vriend! Maar het is denk ik echt een kwestie van geluk hebben
 kom binnenkort met vakantie even als tussenstop in Duitsland dus ga wel even kijken denk ik haha.

1 like

Ik heb om deze reden laatst maar ‘gewoon’ een dure lens gekocht (die ik al jaren wilde hoor haha) voor mijn digitale camera. Maakt dat ik die met meer plezier en dus vaker gebruik ipv mijn analoge met idioot dure rolletjes :smiling_face_with_tear:

1 like

Heeft iemand tips om redelijk goedkoop altijd hetzelfde (goede) licht te hebben? Voor productfotografie voornamelijk. Wil een mooie instafeed en foto’s die hetzelfde belicht zijn maar ook wel weer natuurlijk. Maar wonend in Nederland is dat gewoon onmogelijk denk ik zonder lampen of iets.

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe camera aan te schaffen voor semi-professioneel gebruik. Ik heb nu een Canon EOS 600D van 10 jaar oud ongeveer. Ik wil denk ik bij een Canon blijven. Ik heb al veel online research gedaan, maar ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen! Iemand nog tips?

1 like

wil je echt de gallerij functionaliteiten hebben van lightroom? of puur om RAW bestanden vlot te bewerken, in dat laatste geval zou GIMP een vrij goede kopie hebben van camera raw. Anders heb ik niet echt een idee. Behalve :pirate_flag:

Is pixlr wat? Ik weet niet of je daar presets in kan maken, maar ze hebben wel veel uitgebreide mogelijkheden om te bewerken.

Ik heb een oude wegwerpcamera gevonden bij het opruimen (ontwikkelen voor 2008 staat erop). Heeft dat nog zin om te laten ontwikkelen?