Fotografietopic

Het is natuurlijk nooit helemaal zeker te zeggen maar ik zou het zeker laten ontwikkelen! De kleuren gaan waarschijnlijk niet zijn wat ze moeten zijn (kunnen echt wel vrij maffe dingen mee gebeuren) en hoe het eruit komt hangt ook heel erg af van de temperatuur waarop de film bewaard is geweest, maar goed kans dat het echt nog wel herkenbare foto’s gaan zijn

3 likes

Wat ik me nog herinner van 20 jaar geleden is dat de kwaliteit van de foto’s vrij snel achteruit gaat na de vervaldatum.
Ik zou het zeker doen uit nieuwsgierigheid, maar mogelijks zijn ze heel vaag.

2 likes

Bedankt! Ook @stervis ik ga hem toch maar inleveren en dan zie ik wel wat eruit komt!

2 likes

Met welke film schieten jullie? Heb een tijd wat minder gefotografeerd dus al lang geen nieuwe meer gekocht (had nog een voorraad Lomo Color Negative en wat verlopen Ilford) maar ga binnenkort op reis dus wil nog eens wat nieuwe film halen… maar die prijzen!!!

Wat een mooie foto’s! Ben je nog veel analoog aan het fotograferen?

Dank je! Ik heb m eigenlijk sinds NY amper aangeraakt, maar komt bij mij altijd een beetje in fases :slight_smile: eerst maar eens de laatste drie mapjes in mn album plakken :grimacing:

2 likes

Heb laatst Kodak Gold geprobeerd, want portra is me echt te duur. Vond het prima!

1 like

Zijn hier mensen die urbexen? Ik kan me dus uren verliezen in urbexfoto’s, en zou zelf ook graag meer verlaten plekken fotograferen, maar locaties vinden is nog niet zo makkelijk. Per toeval stuitte ik laatst op een verlaten spuiterij.

Toen ik de foto’s deelde in een urbex groep op facebook bleek overigens dat dit niet zo verlaten was als het leek… er schijnt iemand te wonen :scream:

1 like

Dan lijkt het mij ook niet zo netjes om hier iemands woning neer te zetten

5 likes

Ik hou van privacy maar er staat toch geen adres of plaats bij? En het staat toch ook zo op google maps (en het is ook een openbare plek)

Paar foto’s die ik afgelopen zomer tijdens een avond wandeling gemaakt heb. Zo onbewerkt vanuit mijn camera (fujifilm xt20)

17 likes

Alle 3 hele mooie foto’s maar de middelste zou ik zo ergens in m’n huis ophangen. :heart_eyes_cat:

5 likes

Wat lief!! Vind die zelf denk ik ook het mooist. De laatste is een beetje scheef maar had geen zin om dat achteraf te bewerken haha :stuck_out_tongue:

3 likes

Iemand ervaring met bean bags? Voor safari fotografie. Het lijkt me wel heel chill, maar vind de meeste dingen best duur dus was aan het denken of ik zelf iets kon maken om het te vervangen…

Ja een hittepitzak. Koop je bij de Holland & barret bijvoorbeeld.

Ik een Adobe pakket aangeschaft, vroeger werkte ik al veel met Lightroom en nu heb je de keuze tussen Classic en de nieuwe. Welke vinden jullie fijner werken?

1 like

Classic, deze bewaart de originelen op je harde schijf. De nieuwe versie slaat je bestanden op in de cloud maar dat heeft het bijkomend risico dat ze voorwaarden snel kunnen aanpassen om deze te gebruiken om AI te trainen (gebeurt volgens mij al). Adobe is sowieso gevaarlijk qua auteursrecht, als je bijvoorbeeld de nieuwere filters in Photoshop gebruikt leggen zij beslag op het autersrecht van je gemaakt beeld.
als je zelf twijfelt is hier een korte opsomming van de verschillen https://www.adobe.com/products/photoshop-lightroom-classic/lightroom-cc-vs-lightroom-classic.html#:~:text=What%20are%20the%20differences%20between,desktop-focused%20digital%20photography%20product.

2 likes

Ah super, bedankt voor je uitgebreide reactie! Zal de link ook nog even goed doorlezen.

Zijn fotorolletjes al wat makkelijker te krijgen weet iemand dat hier toevallig? Ik zag bij de kruidvat en Hema nog steeds niets. Ik moet mijn camera nog checken hoor of die goed is, tweedehands gekocht, maar het lijkt me zo leuk om in de vakantie een rolletje vol te schieten.

1 like

Oh dankjewel! Dan ga ik even goed uitzoeken of de camera nog goed is en zodra ik dat weet naar de fotografie winkel!

1 like