Fotografietopic

De a6000 ken ik niet echt, maar ik zit zelf te denken aan de sony a6300… dat is denk ik de nieuwere versie?

Heb 10 jaar (!) een canon 450D gebruikt die nu helemaal op is, dus vind het een beetje eng om geen spiegelreflex/geen canon te kopen. Maar de ontwikkelingen gaan zo hard dat spiegelreflex niet meer veel beter is dan een systeemcamera, en zéker niet als je er mee wilt filmen.

Vind zelf het kleinere formaat ook wel echt een pre voor systeemcamera’s. Verwisselbare lenzen vind ik wel een must.

Ik heb hem! Een fijn ding, al heb je eigenlijk wel een (paar) extra lens(en) nodig om hem optimaal te gebruiken. En je commit je toch aan de specifieke objectieven die erop passen. Maar ik ben er wel heel blij mee :slight_smile:

1 like

Kun je daar ook op 2.8 mee fotograferen bv? Doe nu veel op die afstand met mijn spiegelreflex en 50 mm lens. Love bokeh en weinig scherpte/diepte etc. Maar ik neem mijn camera te weinig mee vanwege het formaat…

Zeker, ik heb een 50mm portretlens en die kan dit als de beste :ok_hand:t3:

1 like

6 pakken sterretjes gekocht and having the time of my life

7 likes

Ohhhh wauw die eerste is zo mooi!! :heart_eyes: Binnen zou ik ook echt niet durven!

Wil binnenkort ook met lange sluitertijd gaan oefenen want heb een statief gekregen voor kerst, maar ben nog op zoek naar een goeie brug waar gewoon een voetpad is ipv dat ik mn statief moet gaan uitstallen op de autoweg

Echt prachtig! Met welke stand heb je dit gemaakt?

Wat zouden jullie dit jaar willen uitproberen of willen leren (wat fotografie betreft)?

1 like

Ik heb geloof ik ook de A5500 (of misschien nog die ervoor. Grootste verschil was destijds een viewfinder en prijs).

Ik had al een spiegelreflex maar vind deze systeemcamera’s zoooveel fijner voor op reis! Veel lichter en kleiner.

Ik heb me er destijds best wel in verdiept, en wilde in eerste instantie voor een canon systeemcamera gaan. Maar mij werd toen door meerdere mensen Sony geadviseerd omdat zij de sensoren maken voor in alle camera’s (dus ook canon), en daar zelf dus het beste in zijn.

er is ook zo’n website, geloof dpreview.com of iig iets met digital picture review, waarbij je precies dezelfde foto genomen onder dezelfde omstandigheden maar met verschillende camera’s kan vergelijken. Vooral handig voor kleur etc!

1 like

Vergelijk de 50mm ook eens met de 35mm. Ik heb een 50mm bij m’n spiegelreflexcamera, maar heb voor m’n systeemcamera een 35mm gekozen. Je hebt hetzelfde mooie scherptediepte effect, maar de afstand door het vaste brandpunt is niet zo enorm. Bij de 50mm moet je soms echt een paar meter afstand nemen als je een groter shot in beeld wil.

2 likes

Ik lees dit nu en ik heb een bijna ongebruikte 50 mm lens liggen. Misschien dat ik die beter kan verkopen voor een zacht prijsje. Nieuwprijs was rond de 100 eu volgens mij. Ik zal het een dezer dagen eens uitzoeken.

Ja, dat kan ik me voorstellen. Dat merk ik ook wel regelmatig. Misschien dat 35mm dan precies de mooie middenweg is.

Zitten jullie ook op Flickr?

Sneak peek! Ik was zo zenuwachtig maar het ging heel goed! :slight_smile:

4 likes

Heeft iemand ook een zoom lens 55-250 van Canon of een ander merk en is ie het waard?

Vind het zelf geen fijne lens, pak 'm ook nooit eigenlijk. 18-135 is meer een all-rounder

ik heb daar op gezeten. ik moet nog is zien of ik daar nog iets heb of dat ik het heb verwijdert. Wel heb ik er onlangs nog eens aan gedacht om terug foto’s op te laden. :stuck_out_tongue:

Heeft iemand hier misschien de Sony A7 camera?
Ben benieuwd of deze bevalt haha.

Wat wil je ermee doen? Als in welke lenzen denk je nodig te hebben. De A7 is zelf compact maar als je er een lange/zware lens op zet is het niet zo fijn meer.

Voor die prijs vind ik het echt een prima lens, en zeker wel waard. Voor die prijs kan je niet veel beter krijgen volgens mij.

1 like