Frankrijk topic

Bedoel je saint Maxime aan de cote d’Azur? Dan zou ik naar Port grimaud gaan, ligt er direct naast, is een stadje op het water. Je kunt daar een klein bootje huren en een rondje varen door het stadje en langs alle boten die daar liggen. Vonden mijn kinderen heel leuk en het duurt niet zo heel lang, dus ze raken ook niet verveeld.

1 like

Hexomedine (de variant in het glazen potje) is geweldig om puistjes mee aan te stippen. Biafine (geweldig als je rood van de zon bent geworden, de volgende dag is alles weg), Embryolisse en Hemoclar (werkt heel goed bij blauwe plekken).

Geen wondercreme maar wel wonderpillen voor een opgezette buik of menstruatieklachten: spasfon.

1 like

Ja die Geile boter ken je daar kope en glittermosterd

3 likes

Ik koop altijd biafine, klorane droogshampoo, nuxe glitterolie voor de mooiste shine, embryollise voor gezicht en body en caudalie beautyelixer. Dat laatste is echt overbodige luxe eigenlijk maar voelt en ruikt zo lekker

4 likes

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor bijvoorbeeld het Jura gebied qua campings, of Zuid Frankrijk.
Hoeft geen grote kindercamping te zijn, wel graag nette toiletgebouwen en wat schattige dorpjes nabij.

We zijn nu onderweg naar Zuid-Frankrijk, zouden eigenlikk naar Noord-Italie gaan maar wegens wisselvallige weervoorspellingen rijden we door. Iemand leuke tips voor de wat onbekendere dorpjes bij de cote d’azure in de buurt?

In de Jura raad ik camping Lac de Narlay aan. Ligt aan een heel mooi meer waar je in kunt zwemmen. Het is geen grote camping, maar wel goede faciliteiten

1 like

We zitten nu bij port grimaud & echt heerlijke camping dus zeker een aanrader! willen nog door naar bergen dus als iemand mooi plekje weet?

Ik heb geen tip voor een camping maar even de grens over naar Baskenland is zooo mooi. Genoeg campings daar en dan Sebastián is leuk om een middagje te bezoeken. Er vanuit gaande dat je dus aan de atlantische oceaan zit haha.

1 like

Oh klinkt heel goed! Hebben alleen nog maar 1 week dus willen ‘terug omhoog’ ipv verder weg van huis dus iets tussen cote d’azure en Nederland in. Gaat op lijstje voor volgende keer.

Ah die kant ken ik niet super goed, maar ben vorig jaar in Annecy geweest en vond dat heel mooi en gezellig!

3 likes

Heb je ook nog aanraders voor campings daar rond Annecy?

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in september 2 weken naar de Dordogne. Zoveel zin in!
Ging vroeger met m’n ouders altijd kamperen in Frankrijk. Lijkt me zo leuk om nu m’n eigen jeugdherinneringen te herbeleven!

Er zijn meerdere campings waar we nu naar kijken.
Iemand hier aanraders voor leuke campings in de Dordogne?

1 like

Wellicht Domaine du lac de feyt?
Is een camping waar vrienden van mij elk jaar naartoe gaan en ik ben daar 2 jaar geleden een weekje geweest. Het leuke van die plek is dat de camping aan een meer zit.

1 like

Ik ga morgen naar Parijs. Wat zijn leuke shoppingstraten/districten, behalve Champs Elysees?

1 like

De Marais! Daar heb je Rue de Rivoli, de kleine straatjes daaromheen hebben meer luxere winkels, rondom Place des Vosges, in en rondom Les Halles.

Ik weet alleen niet wanneer je gaat maar er is mega veel gesloten nu door alle onrust daar. Ook winkels als Zara.

Edit: oh morgen zie ik nu. Hoop dat er wat open is dan!

2 likes

Alle pharmacys !

3 likes

Beetje late reactie maar wie weet heb je er nog wat aan: in het dorpje Thannenkirch zit een heel leuke B&B ‘le manoir des sens’. Daar ben ik twee keer geweest. Je kunt er niet avondeten maar in het dorpje zit op loopafstand ‘la molinière’, een hotel waar ze elke dag een heerlijk dagmenu hebben (helaas niet vega). Wel van tevoren reserveren voor het eten!

1 like

Wat zijn volgens jullie de mooiste dorpjes/stadjes in Bretagne om te bezoeken? Ben vorig jaar in St. Mail geweest dus die skippen we nu maar dat is zeker een aanrader!

1 like

Ik heb maar weinig plekken gezien en alleen in Noord-Bretagne. Dinard vond ik echt heel sfeervol aan Promenade du Claire de Lune staan allemaal mooie huisjes met bloemen.

In Dinan heb ik de lekkerste zoete en hartige crêpes ooit op bij Crêperie de l’Horloge.

2 likes