Frankrijk topic

Heeft iemand een aanrader voor een hotel in het centrum van Parijs?

Ziet er heel leuk uit, maar ik vind dit te ver uit het centrum.

2 likes

Hotel les art momartre was heel chill. Fijn personeel en super schone kamers. Oh zie nu dat je dat te ver buiten het centrum vindt. Dus dan vooral een tip voor anderen.

Dan ook nog als tip: hotel Sookie of hotel les deux giraffes.

3 likes

Hotel Opera Opal!

1 like

Ik vond hotel Sookie ook leuk! En leuke plek. Hotel Emile is ook prima en goede locatie.

1 like

Ik weet niet welke wijken precies onder centrum vallen, maar anders een tip voor anderen: hotel Babel vond ik heel leuk! Echt mooi ingericht, goed ontbijt. En leuke, hippe restaurants/cocktailbars in de buurt etc.

2 likes

Wij zijn alvast aan het oriënteren om naar Frankrijk te gaan in september, als alles goed gaat hebben wij dan een kleintje van een halfjaar oud. Ik ben echt een mega Italië lover, maar we willen liever niet zo lang rijden dus zo kwamen we op Frankrijk
 maar ik ken letterlijk op Parijs en de Ardeche na niks van Frankrijk :eyes:

Weet iemand een camping/vakantiepark met huisjes/stacaravans met de volgende wensen:

• in één dag te rijden
  • faciliteiten als winkeltje oid zodat we niet elke dag de camping/park af ‘moeten’
  • niet te groot/massaal
  • geen schreeuwerige animatie
  • stad/dorpjes in de buurt

Hotel 9confidentiel of hotel (grand) amour

2 likes

Misschien is dit wat voor je:

Mooie kleine camping en best wel rustig. Er zit geen winkeltje op de camping maar wel in het dorp. Voor echt wat te doen moet je wel wat verder rijden en ook de supermarche is 25 min verderop.

1 like

Heeft er iemand nog leuke tips voor Nice? Ga in april een weekendje.
Hotel tips zijn ook nog welkom :slight_smile:

1 like

Ik ben op zoek naar tips in NormandiĂ«/Bretagne. Ik ga met vriend + baby van 1 jaar en we zoeken een kleinschalige chambre d’hotes met een mooie tuin en een zwembad. Heeft iemand een aanrader? :heart_eyes_cat:

1 like

La part des anges > heeeeerlijke wijnen en snacks en leuke mensen die er werken
Rouge > leuke wijnbar + lekker eten
Chez davia > restaurant, ik zou even reserveren als je hier heen wilt
babel babel > geen verborgen parel oid maar lekkere cocktails en lekker eten
Le gaglio > ziet er een beetje toeristisch uit maar ik droom nog steeds van de courgettebloem pasta die ik daar at
En Socca eten (dat kan op heel veel plekken)
Iets buiten Nice:
Villa & jardin ephrussi de rothschild > Mooie tuin + leuke audiotour (die mensen waren zo rijk dat ze niet meer wisten wat ze met hun geld aan moesten)
Fondation Maeght > Moderne kunst + mooie beeldentuin

4 likes

Leuk dankjewel :smiley:

Heeft iemand tips voor een fijn hotel in Parijs voor als je met de auto gaat? Dus waar je goed bij kan parkeren en het liefst niet de hele stad eerst voor hoeft door te crossen.

Ik vond hotel Paris Vaugirard fijn! Zat toen ook een parkeergarage in de buurt. Niet super midden in de stad maar wel een metrostation om de hoek.

Edit: maar ik lees nu wel wisselende beoordelingen

Ik ben zelf tevreden met Jardins Eiffel, Odalys City Paris Montmartre en Ibis Parijs Bastille Faubourg. Ze hebben allemaal een eigen parkeergarage.

3 likes

Mama Shelter Paris West vond ik fijn, prima locatie (buiten het centrum, maar met fiets/metro goed te doen) en er ligt een parkeergarage naast het hotel waar je 50% korting krijgt. Het hotel staat praktisch naast de Blvd PĂ©riphĂ©rique (hoor je binnen niets van), dus je hoeft maar een klein stukje “de stad in”.

3 likes

Dank voor alle tips!!
En aanraders voor leuke restaurantjes of dingen om te doen buiten de standaard highlights (is onze derde keer uitgebreid in Parijs), zijn ook altijd welkom als mensen er recent nog geweest zijn :slight_smile:

Ik vond Le Grand Bain een heel leuk restaurant. Een vriendinnetje vond Jaja leuk om te eten, ben er zelf nog niet geweest.
We hebben ook chill taco’s gegeten als late lunch bij El Guacamole, lieve eigenaresse met lekker en goedkoop eten.

1 like

Zijn hier mensen die wel eens een wijnreis in frankrijk hebben genaakt? We willen naar dr champagneregio, maar we zijn niet super gek op champagne, dus willen ook normale wijnhuizen bezoeken. Nu dachten we om daarna naar de bourgonge te gaan erna (regio dijon) maar dat is alsnog 3,5 uur extra rijden en terug is het ruim 8!

We gaan maar 3 nachten, dus dan ben je veel aan het rijden. We kunne naar de elzas, maar vanuit de champagne regio is dat nog vrij ver en terug alsnog bijna 8 uur

Iemand tips?

3 likes