Frankrijk topic

Niet zoveel ervaring met wijngebieden e.d., maar is er niets dichterbij net over de grens? Eifel, Saarland, luxemburg o.i.d. waarmee je het kan combineren?

Ja is opzich een optie, alleen luxemburg zijn we al geweest en we willen eigenlijk wel echt naar Frankrijk!

1 like

Iemand ervaring met de 3 meren in de Savoie regio? Annecy, du Bourget en d’aiguebelette? We willen kamperen, het liefst aan een meer. Zoeken altijd wel de rust op maar willen wel wat te doen hebben in de omgeving, stadje bezoeken, wandelen etc. Vind het heeeel lastig om tussen deze 3 te kiezen omdat ze alle drie wel wat leuks hebben

1 like

Ik ben op zoek naar een leuk kindvriendelijke tussenstop/overnachting voorbij parijs? We willen in 2 keer rijden richting het zuidwesten van Frankrijk.

Hier is een hele lijst met tussenstop adressen!

1 like

Super, dankjewel!!

1 like

Ik ben alleen bij Annecy geweest vorig jaar op de bonnefooi, vond het heerlijk! Hadden een camping aan het meer; fietsen gehuurd en naar veel plekken gegaan, een keer lange hike gemaakt en naar het stadje zelf geweest. Hadden enorm lekker weer (rond de 28 graden, zon) dus dat was perfect.

Binnenkort gaan we 2 nachtjes naar Evian, iemand daar al eens geweest? We hebben al een hotel geboekt en zag dat er een kabelbaan is, op internet lees ik dat het goed werkt dus hopelijk minder moeilijk om het hotel te bereiken
 Iemand tips in Evian, de niet heel erg toeristische dingen misschien?

1 like

Omdat het in een ander topic over Bret’s chips ging? Wat zijn ‘must buy’ dingen uit de Franse supermarkt?

Ik weet dat dit natuurlijk heel persoonlijk is, maar ben gewoon benieuwd naar jullie aanraders.

Mijn kinderen worden in ieder geval helemaal blij van de Babybell kaasjes is andere smaken/kleuren.

Je kunt veel terugvinden in Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

2 likes

Wij gaan in de zomer op vakantie in de Alpen, bij de Mont Blanc.
Heb je daar ook een pas zodat je gebruik kunt maken van meerdere kabelbanen? Ik kan het online lastig vinden.
Of een accomodatie inclusief een pas?

Ah yes thanks!

Evian was super, mooi klein stadje met chille sfeer en super vriendelijke mensen overal.

3 likes

Heeft iemand tips voor tussenstops terug vanuit de provence weer naar Nederland? We zijn op de heenweg gestopt in Dijon :smile:

Tussenstops of overnachting?

1 like

Ohja, staat er wat onduidelijk. Overnachting graag!

2 likes

Als je het niet erg vindt om nog ietsje verder te rijden dan Dijon, dan vind ik Nancy wel een aanrader!

1 like

Langres en Beaune zijn leuke stadjes in de buurt van Dyon. In Langres zaten wij een keer in Hotel du Cheval Blanc en in Beaune in Hostellerie Bretonniere. Beide hebben plek om te parkeren en liggen op loopafstand van het centrum met restaurantjes, bij de Cheval Blanc kun je ook dineren.

En ken je Logis de France? Dat zijn goede hotelletjes voor redelijke prijzen en je kunt zoeken op kaart, om te zien of het niet te ver van de snelweg ligt.

1 like

Viënne bij Lyon is een hele mooie stad, het hakkietakkie Ibis hotel was aardig voor een nachtje.

1 like

Ah top! Thanks allemaal, ik ga er even naar kijken