Iemand tips voor de Mont Blanc? Er is veel te doen maar het is ook allemaal zo duur :(. Moeten 1,5u rijden vanaf onze accommodatie dus gaan maar 1 dagje.
Mijn vriend en ik hebben eindelijk de knoop doorgehakt en besloten om samen naar de Vogezen te gaan. Iemand hier nog tips voor een leuke camping op een leuke locatie daar? We zijn nog aan het kijken wat we de fijnste plek daar vinden, dus alle tips zijn welkom!
Hierop inhakend, wij gaan binnenkort ook naar deze regio. Tips voor leuke uitjes/to do’s met een peuter?
@S.onrisa Voor jou heb ik helaas (nog) geen tips dus. Wij zullen in een chalet verblijven aan het bos. Zin in
@tuula, tijdens m’n zoektocht naar eventuele tips voor Lille op het forum zag ik dat jij iets had geplaatst over een leuk uitstapje.
Heb je tips voor leuke eettentjes (ontbijt, lunch en/of diner), maar ook voor een koffie met wat lekkers?
En @monkeyslut en @macaron, volgens mij zijn jullie ook al een keer in Lille geweest. Hebben jullie nog specifieke tips?
Méert is leuk voor koffie met iets lekkers!
Lille heeft een heel leuk spelletjes cafe! Als je in het weekend gaat, zou ik wel even reserveren want het is populair. Je betaalt 5 euro pp en dan kun je boven zitten en mag je zoveel spelletjes doen als je wilt. Ze hebben ontzettend veel en geven ook advies en uitleg als je wilt. Je kan er ook eten.
Wij zijn er al! Wanneer ga jij?
In september pas! Heb je al leuke plekjes ontdekt?
@fullmoon Ik ben er in 2020 geweest om te wandelen met mijn vader! Vond het superleuk en mooi. Wij zaten in Gerardmer, waar je ook kon zwemmen in het meer. Heb eigenlijk geen specifieke tips, behalve qua wandelen: de Sentier des Roches wandeling, die vond ik superleuk maar zal nu misschien wel druk zijn. Ook bij le Grand Ballon en le Gazon du Faing is het mooi, evenals rondom les Trois Lacs. Vanaf Col de la Schlucht zijn sowieso veel mooie wandelingen te maken.
Colmar en Murbach misschien leuk om te bezoeken, hadden wij geen tijd meer voor.
Heeft iemand hier toevallig tips voor Biarritz? Ik ga morgen een dagje. Eten, winkeltjes, mooie wijken, marktjes vind ik allemaal leuk. @tuula ik tag jou even want zag dat je er nu bent of recent was Ik surf zelf niet maar vind het wel megaleuk om naar te kijken dus goede spots daarvoor zijn ook heel welkom (:
Wat fijn en uitgebreid, dankjewel!! Gaat goedkomen morgen (:
Ja! We zijn nu op de terugweg. Zal later deze week even wat op een rijtje zetten!
@chouette Dankjewel nog! Ik vond het ook supermooi! Veel mooier dan verwacht nog. We hebben alles van je lijstje gedaan behalve de Sentier des Roches. Maar daar hebben we wel wat mee gemist dus? :(. We hoorden van anderen dat die wandeling best wel gevaarlijk is, dus vandaar dat we andere wandelingen zijn gaan doen.
Iemand nog tips voor betaalbare en mooie hotels in Parijs? Zag hotel Scarlett o.a. voorbijkomen via de zoekfunctie. Ik vond zelf Hotel Motel One Paris-Porte Dorée, dat lijkt me op zich ook wel wat. Dat hotel ligt in het 12e arrondissement. Lees daar wel wisselende verhalen over
Tips of ervaringen zijn daarom welkom :).
Ik ben in die Motel One geweest en was echt helemaal prima! Heb wel weinig van de wijk gezien verder. Maar voelde me daar wel veilig.
Oh nice! Hoe was het hotel überhaupt? Beetje chill? En was het met de metro of te voet een beetje te doen naar het centrum en de bekende bezienswaardigheden?
Ik zoek ook parijs tips maar dan vooral de volgende:
*restaurants met leuke sfeer en vegetarische optie of vegetarische restaurants maar miet niet per se exclusief veggie zijn.
*tips voor savonds te doen(zowel een leuke bar als uitgaan als iets bezoeken)
Het is wel exclusief vegetarisch en voornamelijk veganistisch, maar ik heb hier echt megalekker gegeten (als niet-vegetariër): https://www.42degres.com/
Ik was afgelopen weekend in Parijs en heb geluncht bij ayako teppanyaki dicht bij het Montparnasse-station.
Perfecte spot om te lunchen, het is zeer lekker voor een correcte prijs met een hoogwaardige kwaliteit aan vis en vlees. De chef en bediening zijn zeer vriendelijk.
We zijn aan het kijken voor vakantie en dit is het eerste jaar dat we vast zitten aan de schoolvakanties. Daarnaast heb ik pas heel laat goedkeuring gekregen voor mijn aangevraagde vakantiedagen. Met als gevolg dat ik nu behoorlijke stress heb want het lijkt of iedereen al geboekt heeft en wij dus NU (!) ook moeten boeken.
Maar als het om vakanties gaat word ik altijd enorm overweldigd door de enorme keuze die je hebt. We hebben in ieder geval al bedacht dat we naar Frankrijk willen gaan, maar dan nog zijn er zoveel opties…
Geeft iemand toevallig een leuke tip wat bij onderstaande wensen past:
- Max 7 uur rijden vanuit Rotterdam
- Glamping (met eigen sanitair) / stacaravan / bungalow
- Zwembad
- In de omgeving wat leuke stadjes om heen te gaan
- Het hoeft geen enorme kinder-camping/park te zijn, maar iets aan voorzieningen is wel leuk
Vorig jaar zaten we bij Huttopia, dat was qua voorzieningen al prima voor ons. Als er vergelijkbare organisaties zijn, zou dat ook super zijn.
Of is er ergens een site a la booking.com waar je al je filters kan instellen en zo geschikte campings kan vinden?
Ik vind de campings van Yelloh echt een aanrader, zijn allemaal franchise nemers en hebben nog wel een eigen identiteit zeg maar (dus niet zoals Capfun ongeveer alle.aal hetzelfde). Bijvoorbeeld La Capricieuse in Normandië vond ik een heerlijke camping, kleinschalig, leuk zwembad, loopafstand van strand en gezellig dorp, goed restaurant.