Rond Avignon heb je mooie steden zoals Nîmes en Uzès. Richting Uzès staat ook de Pont du Gard, een oud Romeinse brug.
Ik weet niet hoeveel uur je loopt op een dag, maar de dorpjes tussen deze steden zijn misschien ook wel de moeite waard.
Afgelopen jaar struggle ik met burnout, ga nu elke week ecstatic dancen en dat doet me enorm deugd. Nu ga ik binnen 14 dagen wat soulsearchen in Parijs en zou daar ook graag gaan dansen maar ik lijk niks concreet te vinden op internet (ik zit niet op socials dus google voornamelijk). Heeft iemand ervaring of tips omtrent ecstatic dance in Parijs?
nog nooit van gehoord, is dit zoals biodanza?
Wat is soulsearchen?
Op zoek naar jezelf gaan.
Veel (zeg niet dat mendown dat doet) door middel van yoga retreats op Bali, cacaoceremonies etc.
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk in omgeving Caen, Normandië. Heeft iemand toevallig nog leuke tips voor restaurants/musea?
Ik vond Caen echt onverwacht leuk! Heel bruisend, veel studenten en leuke eettentjes. Maar dat wist je misschien al haha. Wij zijn toen naar Memorial de Caen museum geweest over D-day en WOII en vond dat wel echt interessant (vooral om de kant van de Normandezen te lezen rond D day). En in de omgeving ervan is het leuk om naar een cidermaker te gaan, wij hebben er meerdere bezocht maar deze is in de buurt van daar: GAEC du Manoir de Grandouet
We zijn bezig met een roadtrip aan de Franse westkust en willen als volgende bestemming naar Bordeaux, must do’s en leuke restaurant tips?
Bassins des Lumières! Al moet je het net treffen met welke expositie, ik zie dat ze vanaf 4 juli Le Petit Prince hebben
Oh zo leuk🥹Thanks! We zijn er alleen al eerder, denk vanaf morgen of overmorgen.
Ah jammer! Maar misschien evengoed leuk nu.
Yes was top! Echt een leuke stad vind ik ook. Morgen gaan we verder, richting Mimizan.
Iemand toevallig tips qua activiteiten/ bezienswaardigheden in de omgeving van La Rochelle / Rochefort, met twee kids? Of leuke kidsproof restaurantjes?
Volg.
Wij zijn in de buurt en echt slecht weer. Maar in rochelle zou het prachtig weer moeten zijn klopt dit ?
Zitten op amper 20km met geen zon en 22 graden met regen.
Gisteren hadden we nog prachtig (zwem)weer (we zitten niet in La Rochelle maar bij Néré in de buurt). Nu heftig weer op komst schijbaar, is al dichtgetrokken.
Oh heb je toevallig nog tips qua uit eten / eventueel nachtleven? Ik ga binnenkort ook!
Random tip, maar een TGV/INOUI SNCF kortingspas kan best de moeite zijn als je met de trein reist in Frankrijk! Kostte me 50 euro voor een volledig jaar, en met 2 retour TGV tickets heb ik het er al meer dan uit kunnen halen.
Nee niet per se! Wij waren gewoon het centrum ingewandeld en er zijn heel veel restaurantjes en barretjes ook, dus dat vind je vanzelf wel!
Ik ga volgende week voor het eerst naar de Vendée, we verblijven in Les Sables-d’Olonne. Behalve Parijs heb ik nog niets van Frankrijk gezien.
Heeft iemand tips voor deze omgeving? Zijn de steden Nantes en La Rochelle de moeite waard om te bezoeken? En het eiland Ile de ré?