Ik heb niet een hekel aan kerst maar aan het gedoe van m’n moeder.
Vroeger keken we altijd een film met kerst terwijl zij aan het koken was. Dan was het traditie om een beetje te bekvechten om welke film het zou gaan worden. M’n zus snapt “moeilijke” films niet, vader wil geen films kijken die iemand van ons al heeft gezien en m’n broer komt vaak met dingen aanzetten waar niemand vrolijk van wordt. De eventuele aanhang die dat jaar aanwezig was had geen stemrecht. M’n moeder werd daar helemaal gek van dus had ze ineens een sjoelbak gekocht en mochten we geen film meer kijken maar moesten gaan sjoelen…
Prima… wij sjoelen… maar moesten steeds op haar wachten omdat ze heen en weer moest lopen. Dus wij dachten na 2 potjes… klaar! Zijn weer tv gaan kijken beetje kibbelen en bekvechten… ouderwets kerst.
Is ze helemaal woest geworden want we zouden gaan sjoelen etc etc. Ik moest daar uiteraard weer op reageren en toen had ik kerst verpest.
Voor afgelopen kerst had ze bedacht om 30 seconds te spelen omdat ze dat een keer bij de buren had gespeeld. Prima…
Ik zat in het team bij m’n vader en broer en we wonnen dik omdat m’n broer en ik aardig op elkaar zijn ingespeeld. Werd ze weer helemaal boos dat het niet eerlijk was en we speelden vast vals… Was de 3de keer in m’n leven dat ik dat spel speelde…
Daarna wilde zij bij mij en m’n broer in het team en wonnen we uiteraard weer dankzij m’n broer en mij en toen speelden we ineens niet vals.
Ik heb er gewoon echt geen zin meer in… laat mij maar lekker alleen thuis zitten