Fuck kerst

Ik heb niet een hekel aan kerst maar aan het gedoe van m’n moeder.
Vroeger keken we altijd een film met kerst terwijl zij aan het koken was. Dan was het traditie om een beetje te bekvechten om welke film het zou gaan worden. M’n zus snapt “moeilijke” films niet, vader wil geen films kijken die iemand van ons al heeft gezien en m’n broer komt vaak met dingen aanzetten waar niemand vrolijk van wordt. De eventuele aanhang die dat jaar aanwezig was had geen stemrecht. M’n moeder werd daar helemaal gek van dus had ze ineens een sjoelbak gekocht en mochten we geen film meer kijken maar moesten gaan sjoelen…
Prima… wij sjoelen… maar moesten steeds op haar wachten omdat ze heen en weer moest lopen. Dus wij dachten na 2 potjes… klaar! Zijn weer tv gaan kijken beetje kibbelen en bekvechten… ouderwets kerst.
Is ze helemaal woest geworden want we zouden gaan sjoelen etc etc. Ik moest daar uiteraard weer op reageren en toen had ik kerst verpest.
Voor afgelopen kerst had ze bedacht om 30 seconds te spelen omdat ze dat een keer bij de buren had gespeeld. Prima…
Ik zat in het team bij m’n vader en broer en we wonnen dik omdat m’n broer en ik aardig op elkaar zijn ingespeeld. Werd ze weer helemaal boos dat het niet eerlijk was en we speelden vast vals… Was de 3de keer in m’n leven dat ik dat spel speelde…
Daarna wilde zij bij mij en m’n broer in het team en wonnen we uiteraard weer dankzij m’n broer en mij en toen speelden we ineens niet vals.

Ik heb er gewoon echt geen zin meer in… laat mij maar lekker alleen thuis zitten

5 likes

Oja ik heb dit ook ongeveer maar dan met mijn zus, die is zo fanatiek met spelletjes dat is echt niet normaal.
Iedereen pakken op de spelregels maar als ze zelf iets fout doet gelden de regels niet. En echt overal zo bovenop zitten! Dat is echt niet even ontspannen een spelletje doen…

Ja, m’n moeder pakt de spelregels er alleen bij als het haar uitkomt. Ze kan gewoon echt niet tegen haar verlies.

Ook als we een potje skipbo doen en ik win moeten we net zolang spelen totdat zij ook een keer gewonnen heeft. Ik laat haar daarom maar gewoon winnen. Ben ik er van af.

ik ben op zoek naar een alternatief voor ‘kerst vieren’. Iemand een idee? zou graag paar dagen weg gaan naar een hotel met sauna ofzo maar dat is allemaal zo tering duur…

Alleen of met mensen?

Alleen!

Wat is je budget?

Ik ook alleen! Maar ja, zo duur.

Hmmm ja lastig, heb wel wat te besteden maar vind dingen al snel overdreven duur. Ligt er ook aan wat het is!

Als ik weg zou kunnen met kerst zou ik lekker een stedentrip maken . Iets luxer hotel en gewoon genieten.

Ik heb vanmiddag de eerste verplichting voor Kerst te horen gekregen. Zo vreselijk he omg kan er niet mee om gaan. Er wordt ook niet gevraagd of je komt, nee gewoon dan is het en zet het in je agenda. OK

Het enige fijne aan kerst vind ik eten, maar het kerstdiner wat we wilden boeken is blijkbaar al helemaal volgeboekt? Ben echt fucking chagrijnig nu

Mijn broer woont in het buitenland en heeft de familie uitgenodigd met de feestdagen. Mijn moeder wil per se met z’n allen op eerste kerstdag ernaartoe en op 1 januari terug, terwijl ik voor eerste kerstdag al andere plannen had en met oud en nieuw ook. Ik vind het totaal niet erg om later aan te komen en eerder te vertrekken en zo een compromis te sluiten. Is alleen niet in goede aard bij mijn moeder gevallen, het moet allemaal gezamenlijk. Zo irritant.

Ja, want anders is het niet gezellig!!

:weary:

1 like

Oh trouwens, mijn vriend is niet uitgenodigd. Ik moet nog vragen of dat bewust is of niet.

Oh lekker ongemakkelijk.

Ik heb wel partners gehad maar nog nooit meegenomen naar kerst. Bewust niet…

1 like

Ik ben ook al druk bezig met de kerstplanning. Wat een drama is het toch altijd. Eigenlijk zijn we gewoon constant van kerstavond tot derde kerstdag heen en weer aan het rennen. Super gezellig :roll_eyes:

Oh jongens ik word helemaal lijp van alle kerstberichten en kerstvragen hier hahahahaha

M’n moeder is al begonnen over het even van eerste kerstdag en begon over garnalencocktail en varkenshaas BAH BAH BAH

1 like

Volgend jaar ga ik echt weg met kerst. Ergens in een hutje waar je niks kan horen over kerst.

4 likes

de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt was om met een vriendin tijdens kerst naar Berlijn te gaan. Alles ontsnappen was echt top.

ik kan lekker weg gaan 100% aanraden ik heb ieder jaar weer spijt dat ik het niet weer heb gedaan haha

3 likes