Fuck kerst

Ik ben zo blij dat ik niet in Nederland ben met de kerst. Het ideale excuus om het niet met mijn familie te hoeven vieren. Ik ga nu met vrienden hier overdag aan het strand liggen en 's avonds vreten, perfect.

4 likes

Kerst maakt gewoon de hele maand december KUT (die toch al niet echt geweldig is aangezien het altijd donker is)

Ik ben ook nog jarig nu dus dat is ook kut zo voor dagen waarin je al familieverplichtingen hebt. Ik had Mn ouders zaterdag uitgenodigd voor Mn verjaardag, zeggen ze doodleuk ja woensdag komen we weer. Ja maar ik wil dat niet? Laat me met rust? Dus nu moet ik terwijl ik me al kut voel op mijn verjaardag verplicht nog ergens taart halen omdat die mensen zichzelf uitnodigen. Ik hoop dat ik straks doodziek wordt en volgende week pas weer wakker wordt

En met kerst eet de fam bij mijn ouders een vers aangeschoten hert (help) en Mn moeder stelde voor dat ik dan falafel eet (wauw). En mn familie doet altijd super kut tegen mn hond dus die is altijd helemaal gestresst en over de zeik daarna (of al tijdens)

1 like

Zoals mijn oma altijd zei ā€œIk zou blij zijn als het 2 januari isā€

8 likes

Waarom doen ze kut tegen je hond?? :frowning_face:

Mn moeder vindt honden vies en stinken en ze vinden altijd dat hij niet rond mag scharrelen maar alleen maar mag zitten en liggen. M’n hond is best wel angstig en niet makkelijk op z’n gemak dus dat helpt niet echt dat iedereen (broer & schoonzus kunnen er nogal wat van) zich dan steeds met hem bemoeid… We zeggen altijd aai m niet op zn hoofd en geef m geen rotzooi en iedereen doet het altijd toch en elk familiebezoek moet hij wel een x overgeven omdat iemand m dan toch weer wat heeft gegeven. Ik snap ze echt niet. :woman_shrugging:t3: En niemand wil ooit mee wandelen, zo ongezellig. Hem thuislaten is ook lastig want het is een uur rijden naar m’n ouders en we laten m eigenlijk niet langer dan 3-4 uur alleen.

Ahw echt zielig voor je hond en kut voor jou

Hier kan ik echt kwaad om worden. Waarom luisteren ze niet? Zullen we hun ook lekker hapjes geven en ze vervolgens laten overgeven. Sorry dingen met dieren word ik echt boos en emotioneel van. Ik vind dit echt rot voor jou en je hond.

3 likes

Ik vind kerst best gezellig, maar mijn schoonouders hebben bedacht om op Texel te gaan zitten de hele week en verwachten wel dat we met kind, hond, alle cadeaus en benodigdheden die kant op komen… Dan moeten we in de ochtend weer de boot terug om kerst met mijn ouders te vieren… Zo geen zin in al dat gedoe en gesleur met spullen.

Ik vond kerst altijd best leuk, totdat ik eergister tijdens een kerstetentje van iemand de vraag "je buik staat wat naar voren, ben je zwanger?’ kreeg. Terwijl ik net 5 minuten zat en de avond moest nog beginnen. Dit terwijl ik na m’n depressie van 3 jaar geleden keihard probeer af te vallen wat ik toen eraan gegeten heb (ipv mijzelf voor trein te gooien), en nee dat gaat niet zo gemakkelijk. En erge is dat ik mijzelf niet eens te zwaar vind, BMI is net iets te hoog, maar ik vind mijzelf niet zwanger lijken wtf.

En nu haat ik kerst een beetje meer en wil ik bij gourmetten volgende week een dikke trui aandoen waardoor je niets meer ziet en eigenlijk ook alleen paprika eten. Pfffffffff

1 like

Jeetje wat kut :pensive: ik hoop dat je toch beetje fijne verjaardagen of dagen zult hebben, al begrijp ik goed dat dat je erg moeilijk gemaakt word zo.

Wanneer leren mensen eens dat het niet oke is ok die vraag te stellen? Er komt alleen maar ellende van. Als iemand echt zwanger is en het niet heeft verteld zal dat ook om een reden zijn.

Laat jezelf absoluut niet kisten door een rotopmerking en geniet van de feestdagen.

Ik zou echt zeggen dikke lul drie bier. Weet niet waar je woont maar Texel is vanuit zo goed als heel NL een takke-eind en zeker als je een heel gezin en dieren te verslepen hebt zou ik het ze echt lekker zelf uit laten zoeken. Komen ze maar een dag van ā€˜t eiland af, doeiiii

4 likes

Die persoon moet zich doodschamen en er een rotgevoel aan over houden bij wijze van spreken. Jij niet?! Ben je nou helemaal betoeterd. Jij gaat mooie kleren aantrekken en jezelf prachtig voelen. Zo iemand zonder manieren gaat jou toch niet klein krijgen?

Je kunt trots op jezelf zijn en wees dat ook. Van mij een compliment en laat deze zwaarder wegen dan zo’n rotopmerking. Merry Christmas!

11 likes

Nou inderdaad. Ik zou gewoon zeggen: 'Wat jammer, maar Texel is voor ons niet haalbaar dus dan zien we elkaar een andere keer weer ’

En serieus, hoe erg zou dat zijn? Het is maar kerst, geen uitvaart die je mist ofzo.

5 likes

Mensen die nu nog cadeaus gaan halen en zeuren dat het druk is. Sterruf

5 likes

Heb eigenlijk ook vrij weinig zin in de kerstdagen. We gaan op tweede kerstdag op en neer naar beide families en kind moet ook nog slapen tussendoor. De dag erna moet ik gewoon weer 7:45 op mn werk zijn. Eigenlijk baal ik dat ik dan niets te kiezen heb en ā€œmoetā€ komen opdraven. En baal nog meer van mezelf dat ik t nog doe ook, ik lijk wel gek.

1 like

Zo voelt het voor sommige mensen wel.

Zoals voor mijn moeder .
Vriendin van mn broer gaat het ene jaar naar Ierland naar haar moeder en andere jaar is ze hier met haar moeder. Prima zou je denken…
Maar nee… mijn moeder vindt dat haar moeder hier ieder jaar wel kan komen omdat dan mn broer en zn vriendin er tenminste zijn met kerst.

Ik snap het ook niet hoor…

Ja, heel vreemd dat soort gedachtegangen… Maar het prettige is dan altijd: ze mag dit vinden. Alleen hoeft de moeder van je schoonzus daar absoluut niet in mee te gaan.

Niet per se naar jou hoor, maar ik schrik er soms van hoeveel mensen door een ander laten bepalen. Dat iemand iets vindt, is zijn probleem. Je kiest nog altijd zelf hoe je je leven inricht.

Ja… alleen mijn moeder zegt dit niet tegen hen maar tegen de rest van de wereld . Bijna niemand zegt er iets over behalve ik en dan heb ik het weer gedaan.
Heeft met haar jeugd te maken . Het is echt een rotjeugd geweest.
Ze wil voor de buitenwereld altijd perfect zijn . Het mooist versierde huis, de mooiste kerstboom, het beste eten , de leukste momenten met het gezin etc etc.
En zij horen bij het gezin dus ja als zij er niet zijn dan is er iets mis.

Nu heb ik vanwege hun 40jarige huwelijk een super leuke reis geboekt met zn allen dus ook met mn schoonzus en iedereen heeft er zin in behalve zij.
Het is nooit goed :joy:

Ja, dat lijkt me erg lastig zeg! Perfect aan de buitenkant is in de praktijk vaak juist helemaal niet zo leuk… Wat goed dat je er af en toe wat van zegt, ondanks dat jij het dan gedaan hebt.

En lief dat je toch zo’n groot cadeau regelt voor het jubileum!