Ja, doe mn best . Ze heeft een handleiding en af en toe denk ik stik maar in je issues maar aan sommige dingen kan ze niks doen . Soms bellen mn vader en ik elkaar en dan zeggen we even wat we van de situatie vinden en dan kunnen we er weer even tegen aan.
Oh even ventileren, dat is soms zo nodig in dit soort situaties. Waardevol dat je vader en jij dat bij elkaar kunnen!
Ja! Ben ik ook heeeeeel dankbaar voor!
Ik had best zin in kerst dit jaar. Voor het eerst in 5 jaar. Heb dit jaar geen schoonouders, mijn zusje ook niet, dus we zouden gewoon lekker met zn drietjes eten, chillen, film kijken. Maar mijn moeder kan soms wat dramatisch zijn en vergeten hoe anderen daardoor kunnen voelen. De kat is een beetje neurotisch, dus zodra er iets verandert of nieuw is moet hij daarover zijn plasje doen. Dus nu zegt mijn moeder dat het beestje haar hele leven over neemt en dat ze niets kan doen en dat kerst niet door kan gaan en ze in januari het beestje naar het asiel brengt. Dus nu heb ik geen zin meer in kerst. Volgend jaar ga ik op vakantie.
De hele maand in een land verblijven waar ze geen kerst vieren werkt ook goed om alle feestdagenzooi te ontwijken.
Ik kan me de laatste keer dat ik kerst vierde niet eens herinneren was elke keer zo intens ongezellig
Oh, ik wil dus even kwijt dat ik kerst echt heel intens haat. Ik word ook chagrijnig van alle mensen die het gezellig vinden. Ik heb daarom het idee dat ik hier mijn soulmates ga vinden en ga eerst het topic even lezen en liken (hoop ik dan)
Kerst is ook gewoon een commercieel kutfeest, verder is het kerstverhaal klote en nep en zijn het een gewone dinsdag en woensdag. Het enige goede is dat ik vrij heb.
Nouja ik had dus graag gewerkt met Kerst, omdat het hele normale leven dan ook platligt. Winkels dicht, sportschool dicht, alles dicht. Dus je kunt het wel niet vieren maar je ontkomt er gewoon niet aan. Ik overweeg mezelf te drogeren tot het over is.
Mijn hoogtepunt is dat ik mijn tante niet hoef te zien met kerst. Het nare mens is de koningin van de backhanded compliments (oh, wat heb je voor iets leuks aan, is het lingerie?) en degene die het aan de kersttafel ook nog rustig gaat hebben over hoe wij geen recht van spreken hebben omdat we meer geld verdienen dan zij. En ik mag haar sowieso al niet en zit dan ondertussen in een soort deadlock van mijn vader aan een kant die mijn arm vasthoudt en waarschuwende blikken van mijn moeder aan de andere kant OMDAT ZIJ WEL EEN NAAR SECREET MAG ZIJN MAAR IK DAAR NIKS OVER MAG ZEGGEN. Oja, en mijn moeder gaat dan ineens stressen en tien keer herhalen hoe gezellig het wel niet is terwijl het niet gezellig is omdat ze zo loopt te stressen en mijn vader vindt zichzelf dan een komisch wonder en maakt precies de verkeerde opmerkingen en dan uiteindelijk explodeert het om iets volledigs triviaals. Ik zei een keer: pap, die douche loopt niet goed door (was ook zo) en toen ging het toch loos ineens. Kerst uiteindelijk met mijn zusje in de badkamer gevierd omdat mn ouders zo’n ruzie kregen dat ze niet bij elkaar aan tafel wilde zitten. En dan oud en nieuw, waarbij je je blauw betaalt voor een feest dat altijd matig is en waar iedereen al voor 12 uur ladderzat en reuze irritant is. Kan er niet over uit.
Klinkt zwaaaaaar kut. Wij hebben gelukkig best een afstandelijke familie dus we zien elkaar nooit met Kerst. Maar m’n satansbroer is jarig op de 25e maar die is iig niet welkom dit jaar (praise the lord). V
Moet je per se bij je familie zijn of kun je gewoon niet gaan en jezelf met veel vreten en onkerstige lectuur/series/films opsluiten?
Ik denk vooral: als je het dan zo belangrijk vindt (wat ik wel snap want ik vind het zelf ook belangrijk) doe dan zelf de moeite en laat anderen niet naar jou komen.
Kerst wordt op zich wel leuk. Maar ik heb zo geen zin in oud & nieuw. Sowieso heb ik niks te doen op 31 december maar op 1 januari hebben we de jaarlijkse familie bijeenkomst en alleen de zeurende oude mensen komen en een neef die normaal nooit komt maar nu wel omdat hij een vriendin heeft (pas net, dus eerste ontmoeting). En dan moet ik natuurlijk weer heel gezellig doen met die twee.
Klinkt niet zo erg, maar vind het gewoon niet leuk
Blijf gewoon thuis. Je wil je nieuwe jaar toch niet zo zuur beginnen?
Mijn moeder moet het dit jaar organiseren dus dan vind ik het sneu als ik niet kom (en help).
Oh shit, ja dan is het lastig
Voor de haterz die geen kerstmuts willen, de thema’s graceful en material design for discourse zijn kerstmuts-vrij.
Dit is heel grappig voor de kersthaters (en vooruit, ook grappig voor de kerstlovers)
Ja godver. Nu zit ik met bloemetjes want material design staat er bij mij niet tussen?! Irritant thema dit
Ik hou echt van alle lichtjes en versieringen rondom kerst, maar kerst zelf vind ik zo verschrikkelijk. M’n ouders gaan scheiden dus dit is de laatste kerst met z’n alle. We gaan eerste kerstdag naar m’n opa en oma van moederskant maar m’n vader loopt daar altijd zo kut en ongeinteresseerd te doen en tweede kerstdag gaan we ‘’‘gezellig’’’ met het gezin iets doen. Lekker de 27e en 28e weer werken, kan niet wachten!