Fuck kerst

Ik wil dat the Grinch op Netflix staat :@ lijkt mij echt een passende film

3 likes

Wil iemand mij komen redden van de kerstborrel/diner met mijn schoonfamilie. Het is echt om je dood te schamen. Zetten het hele hotel op stelten, hebben zelf eten en drinken meegenomen naar de lounge. :sweat_smile: ohja en vergeet het scheet kussen niet wat ze hebben meegenomen. :neutral_face:

13 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Net zoveel zin als tien die er geen hebben

1 like

Ugh, eerste ruzie was er alweer vanavond. Is het sneu als ik in m’n eentje naar de bios ga op kerstavond? Normaal ga ik ook alleen, maar nu voelt het sneu ofzo

Soms kan ik er echt niet tegen om geconfronteerd te worden met andermans geluk, kerstavond in de bios zou zo’n moment zijn :’). Maar ik ben niet echt in een opperste bui. Als je je niks aantrekt van anderen (dat zij in gezelschap zijn en jij niet) dan lijkt het me een prima en leuk idee!
Edit: ik vind het dus niet sneu als ik anderen dan alleen zie ofzo, of dat je dat gaat doen, maar voor mijn eigen gevoel zou het niet leuk zijn.
Gisteren trouwens wel alleen naar de bios geweest en toen was ik niet zo bezig met wel/geen gezelschap van mij of anderen om me heem dus dat was gewoon een prima ervaring.

1 like

Ik zit ook in zo’n bui. Ik heb daarom ook geen zin in oud en nieuw. Al mijn vrienden zijn dit jaar een stel, zelfs degene die forever single zou zijn. Scheelt wel dat de bios donker is en ik wil god damn it gewoon Aquaman zien. Ok, ik ga mij nu heel erg haasten, want ik ben laat. Op naar een natte Jason Moama of hoe je zijn naam ook schrijft

3 likes

Omg serieus een scheetkussen in public? Hahahhahahaha

2 likes

Ohh ja die film wil ik ook zien! Have fun! En indd ogen op het doek en daarna snel naar huis haha. Veel plezier!

Ik ben normaal echt kerst fan maar dit jaar kom ik er totaal niet in. Ik voel me ook echt een zeur naast jullie want heb niks te klagen. Ouders zijn gescheiden maar vieren samen kerst, schoonouders zijn vervelend maar niet vervelender dan andere schoonouders. Ben gewoon moe denk ik omdat ik verder geen kerstvakantie heb, maar ja dat hebben ook heel veel mensen niet. Wil gewoon in bed netflixen.

Ik ben morgen alleen thuis. Teveel aan mijn hoofd op het moment en kan de schoonfamilie er niet bij hebben. Mijn vriend gaat wel gewoon maar heeft allerlei lekkere dingen voor me gehaald :two_hearts: Ik heb er dit jaar geen behoefte aan om kerst te vieren met een ā€˜andere’ familie. Of ja, andere… heb zelf geen familie/gezin meer afgezien van een broertje :joy:

11 likes

Zo geeeeen zin in murge. Appt de vriendin van mijn schoonvader " komen jullie wel op de afgesproken tijd?" Rot op man, ben blij dat ik kom :expressionless:

1 like

Ugh, of mensen die verwachten dat je om 11.00 al daar op de bank zit tot 21.00 want ā€˜gezellig’. Voor jou ja.

3 likes

De oma van mijn vriend werd boos op mij dat we er morgen pas om half 6 kunnen zijn en om half 10 weer weg moeten. Ik moet tot half 5 werken en mijn vriend heeft nachtdienst. En het is dan mijn schuld dat we zo kort er kunnen zijn.
Nee is goed joh, kom ik toch gewoon sowieso niet. Veel plezier ermee! :woman_facepalming:

5 likes

Sterkte. :heavy_heart_exclamation:
Mijn ouders zijn inmiddels ook gescheiden en sindsdien heeft Kerst voor mij sowieso alle charme verloren.

Jep…

Ik vind het wel echt rot om te lezen dat gescheiden ouders voor jullie zo’n stempel heeft gedrukt op de feestdagen. Ik kan er niet te veel over zeggen omdat ik zoals ik hierboven zei dus best in een bijzondere positie verkeer, maar ik vind het jammer dat niet meer ouders dat kunnen. (Snap dat het vaak heel gecompliceerd is hoor dus het is geen judgement, maar ik vind het gewoon naar voor jullie en ik wil jullie steunen maar volgens mij zeg ik alleen onhandige dingen.)

Ik had over jouw reactie heen gelezen. Mooi juist dat jouw ouders het ondanks hun scheiding samen blijven vieren. Zit daar nog een gedachte achter?

De ene scheiding is trouwens de andere niet. Ik kan me niet voorstellen na een vechtscheiding nog met mijn ex-partner aan tafel te willen zitten voor een kerstdiner.

1 like
Offtopic

Het is een beetje een lang verhaal maar mijn ouders zijn niet gescheiden omdat ze ruzie hadden maar vanwege een nare familiegeschiedenis en omdat ze meer vrienden/broer en zus waren. Als ze geen kinderen hadden vierden ze vast niet samen kerst, dus ze doen dat wel ā€˜voor de kinderen’, maar ze zouden nog wel vrienden zijn denk ik. Er zijn heus wel nare ruzies en dingen geweest hoor, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer. Komt denk ik omdat mijn broertje ziek was/is en er allerlei andere ellende was waarin ze elkaar juist hebben gesteund en er niet echt ā€˜plek’ was voor een vechtscheiding.

Als mijn vader er met de buurvrouw vandoor zou zijn gegaan zou het vast heel anders zijn met kerst.

Daarom voel ik me ook een beetje een zeikerd nu maar ben gewoon #opperdepop.

Niet quoten plz.

1 like

Dacht het niet Piet. 1 jaar hebben ze me dat geflikt en daarna ben ik heel snel mijn mond gaan open trekken. Ook het jaar dat mijn moeder op sterven lag, toen kon ik toch echt wel langskomen. jadaaag :fu:t3:

1 like