Fuck kerst

Oh nee, wat kut… Goeie timing ja. Beterschap, hopen dat het snel weer beter gaat!

1 like

Okee ik was in het kerstofielen topic, accepteren jullie me hier nu ik van gedachten ben veranderd?

De schoonouders liggen sinds 2 weken in scheiding maar ook echt door vreemdgaan etc etc, hele nare situatie. Ik woon niet in NL dus qua ‘familie’ heb ik alleen de schoonfamilie hier, anders was ik lekker bij m’n ouders en omaatje gaan crashen.

Nu zit ik hier aan een tafel na een koude oorlog tijdens de lunch, m’n vriend staat buiten met z’n oom te roken (gevlucht), m’n schoonvader kijkt Marilyn Manson op tv (gezellig man), de oma zit iedereen af te kafferen en m’n schoonmoeder zit te huilen in de keuken.

Heerlijke situatie wanneer mag ik naar huis.

8 likes

Ohh wat vreselijk!! Waarom gaan ze dan toch nog samen Kerst vieren? Lijkt mij voor niemand prettig op dit moment :pensive:

Sterkte nog, hopelijk kan je snel naar huis!

Ik hoop nog steeds dat ik ineens heel ziek wordt :disappointed_relieved:

Nou, dat is ook weer achter de rug. Kerst met mijn kleine familie… en voel me totaal leeggezogen. Nu lekker naar huis.

2 likes

Faken

2 likes

Ik was op weg naar m’n ouders en ik liep langs allemaal huizen met allemaal dezelfde verlichting en een grote tv wn ‘gezellig’ een open haard en met mensen en ik vond t zo goedkoop en nep en beklemmend en heb besloten dat ik hier niet aan mee ga doen en heb rechtsomkeert gemaakt.

5 likes

Ieder jaar zijn de feestdagen weer een gezeik bij mij en mijn vriend omdat zijn moeder in Engeland woont en psychische problemen heeft. En nu zijn we om iedereen blij te maken op en neer aan het vliegen voor kerst. Zit nu in Engeland en vlieg terug voor tweede kerstdag morgen. En echt iedereen zeikt erover, echt Jezus man. We proberen iedereen blij te maken en nog is het niet goed.

1 like

Elk jaar valt kerst eigenlijk toch net weer tegen en elk jaar zijn er irritaties, ruzies en gewoon een hoop ellende. Dit jaar ook weer, een paar dagen voor kerst moest ik nog even andere plannen zien te maken voor eerste kerstdag. Kwader kan je me dan niet krijgen. Ik kon gelukkig nog bij mijn moeder eten en ze is hartstikke lief maar bij haar valt altijd alles een beetje tegen en meh. Ik moet er misschien ook maar eens minder verwachtingen van hebben. Of gewoon afschaffen die hele kerstperiode. Beide kerstdagen in bed met thuisbezorgd en Netflix. Lijkt me ook een prima alternatief.

6 likes

Mijn vriend vond dat niet goed dus we zijn helaas toch onderweg

:frowning:
Sterkte dan! Ik hoop het het meevalt.
Het is bijna voorbij

Mijn broer zou om 16:15 vertrekken en ging pas 17:30 weg… voor onze bange hond was t handiger om er pas te zijn als zij er ook waren… maar ja als we dit van te voren hadden geweten… we zijn er nu pas na 18:30. Maar ja wat wij ook hadden gedaan Mn moeder zou hoe dan ook teleurgesteld zijn in hoe en wat we hadden gedaan dus dat scheelt dan weer soort van

Net een vette paniekaanval gehad dus ik zie er prachtig waanzinnig uit love kerst

Knuffel :heart:

2 likes

Ik heb Kerst niet overleeft. Ik haat het echt en ben er ook weken vooraf gestresseerd over.
We waren al aan het dessert en ik moest het nog 1,5 uur volhouden en ben beginnen janken bij het dessert en weg gelopen. Uitgestelde paniekaanval die plots doorbrak… Bah!

1 like

Dikke knuffel voor iedereen die een moeilijke dag heeft/had vandaag! Dit is het 4e jaar in 5 jaar tijd dat ik niet in België ben voor kerst en ik ben van plan deze traditie nog vele jaren verder te zetten. Beste uitvlucht ooit om niet aan dat hele gedoe te moeten meedoen.

2 likes

Mijn broers zaten de hele tijd op hun telefoon tijdens het diner. Mijn moeder was uitgehongerd en heeft in recordtempo ons het eten voorgeschoteld. Mijn broertje zou voor het dessert zorgen, maar heeft nog helemaal niks gedaan, zelfs niet eens de boodschappen uitgepakt.
Een vriendin heeft ook besloten om verder te gaan met haar ex die haar echt als stront behandeld. Heb het alweer gehad.

Hond scharrelde rond, schoonzus zegt tegen hem: als je niet normaal kan doen blijf dan uit mijn buurt

HIJ DOET NIKS

2 likes

Ik was bezig met hele rant typen maar ben te boos. Ik wil morgen niet naar schoonfam maar alleen naar mn eigen familie. Shitzooi.

1 like

Dankje, ik weet ook niet waarom er zo gekweld moet worden, ik kan me er nog een soort van afsluiten maar zit nu met een vriend die helemaal van slag is (logisch ook, viel me nog mee dat hij zich daar thuis kon inhouden) omdat hij z’n ouders zo slecht zag gaan. Uiteindelijk zijn we weg gegaan toen z’n ouders schreeuwende ruzie begonnen te krijgen en met de deuren begonnen te slaan. We hebben z’n broertje maar meegenomen en z’n oom heeft zich om oma ontfermt. Echt waarom de fuck doe je dit mensen en jezelf aan. Het is kerst dus we moeten per se gezellig 80 gangen eten terwijl we elkaar liever van het balkon gooien DE FUCK.

4 likes

Sorry voor de dubbelpost maar even voor iedereen:

Het is al 's avonds dus een dag is al voorbij, alleen nog maar morgen en dan zijn we voor een jaar weer van de hele shitzooi af. Hele dikke knuffels en dat het toch nog op de beste manier mogelijk mag eindigen deze kerst :heart:

8 likes