Gametopic

Zijn er mensen hier met de nieuwe mario party die het leuk zouden vinden om een potje online te spelen?:relaxed:

Ik heb hem niet, maar twijfel wel of ik hem wil kopen. Weet jij toevallig of de nieuwe wel echt een toevoeging/verbetering is als ik Super Mario Party al heb?

Wij vinden hem echt heel erg leuk. En ik vind de online functie echt een toevoeging!

Oke goed om te horen! (of eigenlijk niet want nu moet ik geld uitgeven :upside_down_face:)

De game waarvan het een remake is is echt heel leuk dus heb er wel vetrouwen in dat het een leuk spel is

Het wordt waarschijnlijk wel een heel makkelijk spel omdat je exp share niet uit kan zetten

1 like

Outriders voor (bijna) alle platformen.

Het is een (co-op) looter shooter met cover-mechanics. Ik vind het vergelijkbaar met Diablo lll, maar dan met guns. Het was in april de eerste shooter die ik ooit heb gespeeld. Wel ervaring met ander soort combat, maar dit was echt nieuw. Ik vond het meteen super gaaf. Er zit een goede storyline in, de gameplay is verslavend, uitdagend en fun. De loot is GOED en mega rewarding.

De game heeft een hele slechte start gehad qua publiciteit, want het was best wel broken in het begin. Er is nu net een nieuwe update gelanceerd, waarbij heel veel is opgelost. Het loopt als een zonnetje. Wij ervaren geen problemen meer (na 20+ uur spelen). Vandaar dat ik dit nu eindelijk kom aanraden, haha.

(Sorry voor alle Engelse woorden, staat echt lelijk, maar er zijn te weinig Nederlandse game-gerelateerde woorden :sweat_smile:).

Edit: ik zie net dat er een gratis demo is. Mocht je geïnteresseerd zijn, maar het eerst even willen proberen. Is dat misschien een optie.

2 likes

Ik heb pas Night in the Woods gekocht op steam na posts erover hier en vind het echt heel leuk! En ~aesthetically~ is 'ie ook gewoon heel fijn :blush:

Ik heb ook de demo van Spiritfarer gespeeld omdat ik daar zoveel positieve dingen over hoorde en ik vond hem op zich wel leuk maar ook weer niet heel bijzonder? Weet iemand toevallig hoe representatief die demo is voor het volledige spel? Want het concept/de verhaallijn spreken me wel heel erg aan.

2 likes

Wie gaat er vandaag ook Brilliant Diamond of Shining Pearl spelen? :heart_eyes:

3 likes

3 likes

Ik heb de demo van Spiritfarer nooit gespeeld maar de core gameplay is vrij simpel en het is vooral een chill spel. Beetje nieuwe plekken ontdekken, nieuwe powers unlocken zodat je meer plekken kan ontdekken, meer dingen voor op je boot vrij spelen zodat je meer dingen kan maken, recepten kan koken etc. Er is genoeg te doen om je bezig te houden (en er komt steeds meer bij) maar het is nooit stressvol ofzo.

Wat het spel voor mij zo mooi maakt zijn de karakters en hoe je hun helpt met hun reis naar de volgende plaats en Stella’s verhaal. De meeste karakters zijn gebaseerd op familieleden van de game devs en ze voelen heel menselijk aan.

2 likes

Thanks voor je uitgebreide reactie! Ik denk dat de demo vooral te kort was om echt een idee te krijgen van de karakters, waardoor je inderdaad alleen de vrij simpele gameplay hebt maar nog niet in echt in een verhaal zit. Denk dat ik er binnekort maar gewoon voor ga dan (:

1 like

Jaaa, ik! M’n vriend heeft Diamond en ik Pearl en we zitten nu al een tijdje samen op de bank te spelen, haha.

Tot nu toe vind ik het heel leuk, weer lekker ouderwets Pokémon. En mijn character is zo cute, leuk dat ze voor een chibilook zijn gegaan.

2 likes

Jaaa! Hij is alleen zo laat pas binnen :weary:

1 like

Hier nog steeds niet binnen :sleepy:

Daaaan maar Stardew Valley expanded spelen. Echt die farm is legit zo groot daaaaang.

1 like

Ik zie dat Cozy Grove in de aanbieding is bij Nintendo. Ik lees wel dat er wat dagelijkse taken zijn, maar moet ik echt elke dag spelen? Want dat heb ik nu bij Animal Crossing, dat als ik niet elke dag speel, je zo veel momenten mist om spullen te verzamelen. En nog zo’n game erbij wordt me wat veel op een dag haha. Of is het voor Cozy Grove wel prima als ik het een paar dagen laat liggen?

1 like

Ik speel Cozy grove en was me niet bewust van de dagelijkse dingen. Dus denk dat het niet nodig is? Haha. Soms krijg je wel uitdagingen die voor bepaalde tijd gelden, maar ik kan me daar niet echt druk om maken. Heb niet het gevoel dat ik dan wat mis!

Ah dus het is niet echt zo dat als ik in een bepaalde maand niet speel, ik bepaalde voorwerpen ga missen haha, zoals bij Animal Crossing. Dan durf ik het wel aan om hem te kopen denk. :yum:

Het spel is gewoon simpel.

Het zijn inderdaad de karakters en verhalen die het een mooi spel maken maar ik vond dat zelf niet opwegen tegen hoe saai het was. Wel een mooi concept!

1 like

Ik wil al zo lang een ps4 kopen om weer wat meer te kunnen gamen, aangezien m’n Mac hopeloos is voor games, had er vanmiddag eindelijk een tweedehands bij GameMania besteld, hebben ze net uit het niets m’n order geannuleerd zonder te vermelden waarom. :woozy_face: Hopelijk reageren ze snel, heb de hele middag al gekeken naar spellen die ik wil halen (de nieuwe Life is Strange, ik zag dat What Remains of Edith Finch heel goedkoop is nu) dus dan wil ik ook nú kunnen spelen haha.

1 like

Hopelijk kun je er snel alsnog een fixen.

Ik heb What remains of Edith Finch dit weekend gespeeld op de switch, wat een prachtig en origineel spel! Ik was echt heel erg onder de indruk, en voor 6 euro in de sale nu zeker een aanrader ook al heb je hem binnen 2-3 uur uitgespeeld.

4 likes